۸۱۲۷۲۹
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

تماس شرکت‌های اروپایی برای حضور در ایران بعد از راه اندازی SPV

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی گفت: قبل از اجرایی شدن مکانیسم مالی اروپایی برخی شرکت‌ها تماس‌هایی با ایران برقرار کردند و برای حضور خود برنامه ریزی‌هایی انجام داده‌اند. من معتقدم با راه‌اندازی این مکانیزم شاهد پیشرفت محسوسی در تجارت خارجی ایران خواهیم بود.

پایگاه خبری انتخاب: تماس شرکت‌های اروپایی برای حضور در ایران بعد از راه اندازی SPVمحمدرضا بختیاری در خصوص تاثیرگذاری تحریم‌ها و زمان راه‌اندازی مکانیسم مالی بین ایران و اروپا گفت: واقعیت این است که از زمان ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا تهدید ایران و خروج از برجام تا حدود زیادی در طرف‌های تجاری ما اثر گذار بوده، ما نمی‌توانیم منکر این اثرات باشیم البته در برخی از کشورها این تاثیرات بیشتر و در برخی دیگر کمتر بود.

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی افزود: بعد از خروج آمریکا دنیا منتظر بود تا ببیند اعمال مرحله اول و دوم تحریم‌ها چه تاثیری بر کشور می گذارد اما چیزی که مشخص شد این بود که هیمنه تهدیدهای ترامپ به خصوص بعد از مرحله دوم تحریم ها عملا با مستثنی شدن هشت کشور که به خرید نفت ایران ادامه داده اند فرو ریخت.

وی گفت: بعد از تهدیدهای ترامپ و اعمال تحریم‌های یک جانبه کشورهای دیگر فکر می‌کردند که با اعمال این تحریم‌ها اقتصاد ایران فلج می‌شود اما در واقعیت این اتفاق صورت نگرفت و حتی برای خود ما نیز تا اندازه‌ای این ترس وجود داشت اما خودمان نیز از عدم کارآیی این تحریم‌ها غافلگیر شدیم.

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ادامه داد: با معافیت‌هایی که آمریکا برای ۸ کشور قائل شد و حتی کشورهایی که در این لیست نبودند کم و بیش به روابط تجاری خود ادامه دادند و همه این‌ها باعث شد جای امیدواری بیشتری برای بهبود عملکردها و مدیریت‌ها وجود داشته باشد و با پیگیری مکانیسم اروپا یا همان اس پی وی روابط تجاری کشور با دنیا بهتر شود.

بختیاری تصریح کرد: اجرای مکانیسم مالی اروپا قاعدتا شکست بزرگی علیه تحریم‌های آمریکا خواهد بود.

وی در خصوص حضور شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی و همکاری آنها با ایران گفت: در صورت عملیاتی شدن spv شرکت‌های اروپایی که علاقه مندی زیادی برای همکاری با ایران دارند حضور فعال‌تری خواهند داشت.

بختیاری گفت: این شرکت‌ها ستون فقرات اقتصاد کشورهای اصلی اروپایی محسوب می‌شود و حتی اطلاعاتی که به ما رسیده این است که قبل از اجرایی شدن مکانیسم مالی این شرکت ها تماس‌هایی با ایران برقرار کردند و برای حضور خود برنامه ریزی‌هایی انجام داده‌اند. من معتقدم با راه‌اندازی این مکانیزم شاهد پیشرفت محسوسی در تجارت خارجی ایران خواهیم بود.

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی در خصوص زمان اجرایی شدن این مکانیسم گفت: قاعدتاً پس از پایان تعطیلات سال نو میلادی این مکانیزم اجرا خواهد شد اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قرار شد تا قبل سال نو میلادی اجرا شود باز چی شد بعد سال شد مثل هاپو مسولان دروغ میگن البته مردم اینارو خوب شناختن

    • محمدنژاد

      هنوز SPV راه اندازی نشده و زمانی هم برای آن مشخص نشده، خوش خوابی حضرات بادمجان دور قاب چین شروع شده!
      مرد نادان! خودتی نه مردم!
      بگذار اصلا شروع بشه بعد از محاسنش سخن بگو.

    • مهدی

      منتظر باشید تا شرکتهای اروپایی بیان,زاررررت.

    • بدون نام

      بزک نمیر بهار میاد

    • بدون نام

      جالبه دیروز ظریف گفت کانال مالی اروپا ممکن نیست چون اروپا توان هزینه کردن دناره حالا این میخواد از کانال مالی اقتصاد ایران نجات بده .حرفاشونم هماهنگ نیست .وای بر مردم

      پاسخ ها

      • سعیدا

        اینم شده برجام 2 همونقدر که از برجام اولی بهره بردیم که مثلا اب خوردنمون هم بستگی به اجرای برجام داره که تهش یه چیکه اب هم دست مردم رو نگرفت حالا با این ترفند میخان برجام دو رو اجرایی کنند یعنی دروغ پشت دروغ اگر راست میگید اول قرار داد ببندید اونا بیان سرمایه گذاری کنن و یورو و دلار بیارن بعد شما این قرار داد رو ببندین نه اینکه بتن رو بریزین تو جایگاه سوخت اتمی بعد تازه بگین برجام برای مسایل اقتصادی نبود پس برای چی بود اگر خلاصی از تحریم نفتی و بانکی و کشتیرانی و بیمه و هواپیمایی نبود پس چی بود که شما کلاه جر میدادین براش

    • بدون نام

      به امید خدا درست شه

    • اسد

      میشه.نمیشه.میشه.نمیشه.میشه.نمیشه.......

    • رضا

      این مشنگارو از کجا میارین کارشناسی کنن خود اروپا نه اجرا کرده نه میدونه کارکردش چطوریه اونوقت میگه شرکتا صف کشیدن برای کار با ایران البته صف کشیدن برای رفتن از ایران مثل مردم ایران که ارزو دارن برن افغانستان زندگی کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج