۸۱۳۰۲۰
۷۹ نظر
۵۰۱۲
۷۹ نظر
۵۰۱۲
پ

زیباکلام: باز هم روحانی را انتخاب می‌کنم

زیبا کلام مطرح کرد: بین این دو گزینه یعنی سپردن کشور مجددا به آن جریان و انتخاب آقای روحانی، من قطعا آقای روحانی را انتخاب می‌کنم. درست است که خیلی از مطالبات، انتظارات و آرزوهایم تحقق پیدا نکرده اما معتقدم ۵ سال گذشته را به هیچ وجه نمی‌توانید با ۸۴ تا ۹۲ مقایسه کنید.

خبرگزاری برنا: «صادق زیبا کلام»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص "نقش اصلاح طلبان در پیروزی اقای روحانی در انتخابات" گفت: اختلاف نظر امری طبیعی است که در هر جامعه‌ای در میان جریانات سیاسی به وجود می آید.

اما نکته مهم این است که همه می‌دانیم بخش عمده‌ای از ۲۴ میلیون رأی آقای روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ناشی از تلاش اصلاح‌طلبان بود.

او ادامه داد: عمده‌ترین تلاش اصلاح طلبان در تشویق و ترغیب مردم برای رفتن به پای صندوق رأی بود زیرا خیلی‌ از این ۲۴ میلیون جزو کسانی بودند که تمایل زیادی برای شرکت در انتخابات نداشتند.

این افراد معتقد بودند که رفتن به پای صندوق چیزی را عوض نمی‌کند. اصلاح‌‌طلبان می‌دانستند اگر مردم را تشویق و ترغیب نکنند، این آرا که به نام آرای خاکستری معروف شده بود، قطعا به رای آقای رئیسی اضافه می شد و کشور مجددا به دست این تفکر می افتاد.

زیباکلام بیان کرد: اصلاح طلبان تلاش زیادی کردند که مردم به پای صندوق بروند و حاصل آن هم رأی خیلی جالب آقای روحانی بود که ۲۴ میلیون رأی آوردند. اما عملکرد اقای روحانی ظرف ۱۸ ماه گذشته بسیار ناامیدکننده بوده و خیلی از کسانی که نمی‌خواستند به پای صندوق بروند و رأی بدهند، ظرف ۱۸ ماه گذشته عملا از اصلاح طلبان گلایه می‌کنند که شما بودید و آنها با آقای روحانی خیلی کاری ندارند، چون از اول هم خیلی اعتقادی و امیدی به آقای روحانی نداشتند.

او گفت: اصلاح‌‌طلبان در وضع دشواری قرار گرفتند. انتقاد از اصلاح طلبان حق مردم است و به نظر من بسیار وارد است و باید حق را به آنها داد زیرا اصلاح طلبان هستند که از مردم خواستند به پای صندوق‌های رأی بروند. در عین حال اصلاح طلبان هیچ قدرت، اختیار و امکاناتی ندارند. یعنی میزان حضور اصلاح طلبان در دولت دوازدهم به مراتب کمتر از دولت یازدهم است.

از مردم می خواهم باز هم به روحانی رای بدهند

زیبا کلام مطرح کرد: آقای روحانی در دولت دوم خود تلاش کردند، نه تنها با اصلاح طلبان بلکه با اصولگرایان هم تعامل داشته باشند. برخی از اصلاح طلبان آشکارا موضع گیری می‌کنند و می‌گویند ما اشتباه کردیم و از مردم برای نقشی که در آوردن مردم به پای صندوق رأی داشتند، عذرخواهی می‌کنند یا نمی‌کنند. برخی دیگر مثل آقای خاتمی سکوت کردند، هیچ چیز نمی‌گویند برخی دیگر می‌گویند پشیمان هستیم و اظهار پشیمانی و عذرخواهی می‌کنند.

این استاد علوم سیاسی گفت: اقلیتی که من خودم را جزو آنها قرار می‌دهم، معتقدیم در حقیقت ضمن عذرخواهی از مردم باید این توضیح را بدهیم که کار ما در اساس کار درستی بود. من خودم علی رغم همه گلایه‌ها و دلخوری‌هایی که از دولت دارم، باز هم به آقای روحانی رأی می هم.

نگذاریم قوه مجریه به دست جریان مقابل بیفتد

او گفت: مهم‌ترین واقعیت سیاسی این بود که در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ بزرگترین و اصلی‌ترین دغدغه صادق زیباکلام این بوده جریانی که از ۸۴ تا ۹۲ زمام امور اجرایی کشور را در دست گرفته بود، تکرار نشود. آقای روحانی اختیارات زیادی ندارند و اگر قدرت جمهوری اسلامی ایران را از صفر تا صد فرض کنیم، چه آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور و چه رئیس جمهور دیگری، ۳۰ درصد یا ۴۰ درصد اختیارات و امکانات را در اختیار ندارند. ۶۰ درصد یا ۷۰ درصد اختیارات و امکانات اساسا در اختیار قوه مجریه نیست و نباید بگذاریم، آن درصد کم هم به دست اصولگرایان بیافتد.

به عقب برنمی گردیم

او ادامه داد: بنابراین فرمول من این است که ضمن دفاع از آنچه کردیم به واسطه اینکه به عقب بازنگردیم و با دفاع از عملکردمان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ در عین حال یک روز از انتقاد کردن آقای روحانی، از فشار وارد کردن در مطبوعات و رسانه‌ها و فضای مجازی علیه آقای روحانی خودداری نکنیم.

باز هم روحانی را انتخاب می‌کنم

زیبا کلام مطرح کرد: بین این دو گزینه یعنی سپردن کشور مجددا به آن جریان و انتخاب آقای روحانی، من قطعا آقای روحانی را انتخاب می‌کنم. درست است که خیلی از مطالبات، انتظارات و آرزوهایم تحقق پیدا نکرده اما معتقدم ۵ سال گذشته را به هیچ وجه نمی‌توانید با ۸۴ تا ۹۲ مقایسه کنید. در حوزه اقتصادی، سیاست خارجی، تنش‌زدایی و مفاسد اقتصادی کارنامه دولت در حد مطلب نبوده اما مطلوب‌تر از سال های ۸۴ تا ۹۲ بوده است.

اصلاح طلبان قوه مجریه را حفظ کنند/ عملکرد شورای نگهبان منجر به توسری خوردن مجلس شده است

او گفت: دو سال و نیم دیگر وارد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شویم، به مردم چه بگوییم؟ بگوییم به پای صندوق نروید و اجازه دهیم دو مرتبه اصولگرایان قوه مجریه را به دست بگیرند. قوه مقننه که کاره‌ای نیست و سایر قوا هم که دست اصولگرایان می افتد که من به هیچ وجه با این سناریو موافق نیستم بلکه معتقدم ضمن حفظ قوه مجریه بایستی تلاش کنیم بخش‌های دیگر حاکمیت در قبال اقدامات خود پاسخگو باشند. ثانیا اجازه ندهیم بخش‌های دیگر حاکمیت از جمله مجلس در نتیجه نظارت استصوابی و عملکرد شورای نگهبان انقدر بدبخت و توسری خور شود و در قعر امور قرار بگیرد، به جای اینکه در رأس امور باشد.

به هیچ وجه از دولت روحانی نباید جدا بشویم/ نباید دولت روحانی را تضعیف کنیم

او در پاسخ به این سوال که ایا زمان جدایی اصلاح طلبان از روحانی فرا رسیده است، گفت: ما به هیچ وجه نباید از دولت آقای روحانی جدا شویم. ما نباید گامی برداریم که دولت آقای روحانی تضعیف شود و همچنان باید دولت ایشان را تقویت کنیم. ضمن اینکه دولت را تقویت می‌کنیم با همه قوا از آن می خواهیم که پاسخگوی مطالبات باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاردوک

      به جز اینم انتظاری از امثال شما نیست ،که اگه بود وضعیت کشورمون الان این نبود
      ملتو بدبخت کردین و از رو هم نمیرید .

      پاسخ ها

      • @

        خوده غربیا وطنشونو به کشور دیگه نمیفروشن ولی مثه تو استاد بیسواد دست به هرکاری میزنید تا به کشور ضرر برسونید

      • بدون نام

        هر کار میخوای بکنی بکن اما خوننو کثییییف نکن

      • بدون نام

        اصلا فرایندی به اسم انتخاب کردن هم مگه هست :/ فرسوده شدیم

      • بدون نام

        آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد ابدالدهر بماند آقای زیباکلام کلام

    • ب

      احمق تر از زیبا کلام مگه دااااااریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ

    • بدون نام

      احمدی نژاد بهتر بود

    • بدون نام

      احمدی نژاد بهتر از روحانی بود.من نمیگم،آمارها میگن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدام آمار به شما اینو میگه .درعین حال که بیعرضگی دولت روحانی مشخصه ام این به معنای ماست مالی کردن وخالی کردن صندوق ذخیره ارزی وبسیاری پروژه های بیحاصل وپرهزینه توسط احمدی نژاد نیست.دزدهای زمان ایشان هنوز توزندان هستن.

      • @

        کاربر؟ خالی کردن صندوق ذخیره ارزی! اینهمه کار عظیم ملی انجام شد کشور تو همه زمینه ها رشد کرد توی هسته ای تو هوا فضا توی دفاعی از سهمیه بندی بنزین کارت سوخت گرفته تا دادن یارانه به مردم ساختن هزاران مسکن مهر! خداوکیلی ملا حسن شما یک درصد احمدی نژاد کار کرد اصلا؟ باز خداوکیلی دزدی تو زمان احمدی نژاد به انگشتان یک دستم نمیرسید الان تو میتونی حساب کنی بشماری ببینی چندتا دزد اختلاسگر توی این دولت مرفه سر بیرون آوردن؟ میتونی مبالغ دزدی و اختلاسشونو حساب کنی؟ لعنت به مردم نمک نشناس

    • بدون نام

      احمدی نژاد بهتر از روحانی بود

      پاسخ ها

      • m.amin

        واقعا که حافظه مون ضعیفه دوتاشون از ی قماشن کی میخایم بفهمیم

      • محمد

        کاملا درسته ولی مردم ما هنوز مونده تا بفهمن

    • MMIISSSEEE

      زیبا کلام میگویند آدم عاقل از یک سوراخ دو بار نیش نمیخورد .
      اگر این فکر در سر شما است باید هر چه سریعتر به تیمارستان مراجعه کنید.

    • غلامرضا خوشی

      چاره ای جز این کار ندارید چون هیچکه دیگه درتشکیلات دولتی راه نمی دهند.

    • sajjad_rs

      زیبا کلام جان, 84 تا 92صدتا خاصیتشو بزار برات بگم مسکن مهر داشت کمک به بخش روستاییان داشت ک حتس, بعضیا از, شهر رفتن و قیمت شهرها کاهش, پیدا کرد انرژی هستی ای داشت بعد از سی سال یارنه ای ک به جیبتون میرفت رفت به حساب مردم, روحانی چی داشت برجام که اونم قیمتارو بیست برابر کرد دیگه اخه کی به شما میگه مشاور امور اقتصادی, همین شماییین خاک مرده پاشیدین تو کشور دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آیکیو جان برجام قیمتا رو ۲۰ برابر کرد یا برداشته شدن برجام؟
        انگار یادت رفته تا قبل از اینکه ترامپ حرفی از خروج از برجام بزنه اوضاع اقتصادی رو به رونق بود

      • محمد

        دقیقا درسته. حالا باز یه عده احمق میان از برجام و حسن و اینجور چرتوپرتا حمایت میکنن

    • بدون نام

      دیگه بازم خب ۱۴۰۰میره من که میدونم دیگه هیچی ادا مه پیدا نمیکنه خب شما برو بده چه کار به مردم داری

    • بدون نام

      پاچچچچچچچچچچچچچچچه خوااااااااار

    • بدون نام

      چرا اینقدر با مردم بازی میکنید اقای زیبا کلام
      البته دیگه مردم اگاه شدن حرف تو رو نمیخونن

    • بدون نام

      خوب معلومه که برای شمابدنشده..احمدی نژاددست همه شماراازبیت المال کوتاه کرده بودوبودجه ای رابرای احزاب قبول نداشت امادراین پنج سال حسابی جیب ملت رازدید وخالی کردین بایدهم طرفداراین دولت بی دروپیکرباشیدوبه ان رای بدهیدوازروحانی طلبکارهم باشید..امابدانیدکه میدانیددرهمیشه روی یک پاشنه نمیچرخه اقای زیباکلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا بهت عقل بده که بری یه کم آمار دقیق چند سال گذشته رو بخونی و چرت و پرت نگی

    • بدون نام

      بله صدرصد...آخه از تورمو گرونی خبر دارید شما؟

    • الهم صل علی محمد و ال محمد

      فکر کنم مغز خر خوردی یا کاه تو کله پوکت استاد دانشگاه. مردم چی فرض کردید ؟

    • بیژن حاجی زاده

      از خودم تعجب میکنم چطور تا پاریال فکر میکردم زیباکلام آدم روشنفکر و مهمیه...الان متوجه شدم یه آدم واقعا سطحی نگره ...و تازه متوجه شدم چرا نظام به حرفاش حساس نیست و بش کاری نداره هر چی بگه

    • یاران 57

      آقای زیبا کلام شما مارا گول زدی،، لااقل وجدان داشته باش، باز داری گول میزنی خودت هستی،

    • علی

      آقای زیبا کلام شما یک استاد سیاسی هستی این چه تفکری هست که داری تو باید در راه استقلال اصلاح طلبان بکوشی نه این که طفیلی باشی و مانند کنه به این و آن بچسبی متاسفم برایت ضمنا روزی یک حرف میزنی گاهی میگویی به روحانی رای میدهم گاهی میگویی شایسته نیست وخودت راسنگ روی یخ کردی با این تحلیلهای آبکی ات توباید بدانی تاریخ مصرفت تمام شده وچیزی برای گفتن و ماندن نداری

    • دراکولا تا به تا

      خودت رو خفه نکن. کسی رای نمیده

    • بدون نام

      معلومه ک خوب بهت رسیده .
      جیب تو احتمالا پر شده .
      گرچه جیب ما خالی خالیست

    • بدون نام

      از ابلهی مانند زیباکلام بیشتر از این انتظار نمی رود!

    • bsaa

      وقتی گزینه ای نباشه بین بد و بدتر بهترین گزینه انتخاب نکردنه

    • امیدخان

      خیلی غلط کردی توچه روشنفکری هستی که نمی دونی مردم دارندچه می کشندازدست روحانی فامیلت زیباکلام ولی حرفات خیلی زشتند

    • بویراحمدی

      برو گم شو بابا.
      اصلاح طلب و اصول گرا همشون دستشون تو یه کاسه است

    • بدون نام

      کور خوانده اید

    • بدون نام

      به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم،....فک کردی کی هستی تو هم باید مثل روحانی محاکمه بشی فک کردید وقتتون تموم شد میرید کانادا شما ها آنقد ....

    • بدون نام

      کلام زیبایی فرمودید ولی این کلام بخشی از کل ماجراست این که مردم نخواستند و کاردستی انجام دادن کل جریان نیست !!!!!! درد و مشکل اینجاست که اقای روحانی نه حاضر به پاسخگویی است و نه اعتنایی به شعارهایی انتخاباتی و وعده و وعیدهای داده شده نمی دهد!!!!! مشکل روی برگردان مردم نیست مشکل رفتار و کردار اقای روحانی و تیم ایشان علی الخصوص نوبخت و نهاوندیان و وزرا اقتصاد و صمت و فشل بودن انهاست! !!! در سال 1400 اصلاح طلبان به رویگرداندن مردم نخواهند باخت بلکه به رفتار و گفتار و کردار اقای روحانی و دولت ایشان خواهند باخت خواهیم دید!!!!!!!

    • بدون نام

      اگه شکم و جیب منم پول کنن منم هم نظر شما میبودم

    • بدون نام

      اقای زیبا کلام خیانتی که شما و اصلتح طلبان با سوار شدن بر احساسات مردم کردید هیچ وقت اصولگرایان نکردند....
      رای دادن فایده ای ندارد ما تمام دولت ها را دیدیم....

    • ناشناس

      وااااااای از زیباکلام متنفرم، ترسو بزدل و نان به نرخ روز خور

    • بدون نام

      بروبمیر حتما به توهم چیزی میماسه.برو حتما بده رای.

    • بدون نام

      اینقدر زور بزن که یا خفه بشوی یا سکته کنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا انگار خودت رو به سکته ای ها

    • بدون نام

      چون احمقی

    • بدون نام

      اقای زیبا کلام انگار از دولت روحانی ارز دولتی وام چهاردرصد گرفتی آگه خودت هم نگرفته باشی معرف ها گرفتند این قدر فریب کارانه حرف میزنی

    • بدون نام

      اینقد رای بده تا رای دونت پاره بشه

    • بدون نام

      ایول

    • بدون نام

      ها چی شده باز یه چیزی برات چربیده قولی چیزی ؟تا دیروز که بد روحانی رو میگفتی .بدبخت اینو بفهم من که دیگه رای نمی دهم چه این جناح چه اون جناح.

    • بدون نام

      ابن الحرفها

    • مرغ حق

      روحانی بعد5 سال چیکار کرده که بازم میخای رای بدی آخه ای نادان؟؟ خواهشن مردم رو تشویق نکن که بدبخت شدن از دست جماعت اصلاحاتی.خودشون راه شو پیدا میکنن واسه درست شدن مملکت

    • بینام

      روحانی را جریان مقابل نمی کذارد به درستی کارکند دست وپایش رابسته اند با آزمایشات موشکی و حرکات بچه گانه تحریم هارو برگرداندند ....

    • yas

      حالم ازت بهم میخوره عوضی، مردم رو خر فرض كردی؟ بهترین گزینه انتخاب نكردنه

    • بدون نام

      تو‌خلط‌کردی‌به‌نظر‌کی‌تو‌روحانی‌انتخاب‌کردی

    • کامبیر

      آقای زیبا کلام.... در تاریخ معاصر ایران همیشه بودن آدمهای روشنفکر نمایی مثل مرحوم شریعتی که با توهمات خودشون و البته با ظاهر شیک و متفکرانه ، باورهای مردم رو منحرف کردن شما اولیش نیستی آخریش هم نخواهی بود...... شما همون آقای روحانیت رو ببر حلوا حلواش کن..... ملت از ایشون چیزی غیر از فقر و فلاکت ندیدن.....

    • علیرضا

      تو کلا با خودتم مشکل داری همش دم از مردم میزنی

    • بدون نام

      انتخاب کن من غلط میکنم رأی می دهم

    • بدون نام

      افسادطلبان

    • بدون نام

      دولت روحانی الان کشوررانابودکردمن اصولگراهم نیستم وخودم مرحله دوم به روحانی رای دادم ولی من دراین چهارسال پیشرفت که نکردم هیچی بلکه بخاطرگرانیها چیزهایی راهم ازدست دادم

    • بینام

      بهرحال باید یه فرقی بین امثال شما و یک استاد باسواد علوم سیاسی و تحلیلگر مسائل سیاسی باشه.

    • بدون نام

      از رو نمیری تو

    • م

      آقای زیبا کلام شما هم معلوم نیست با کی هستی !!؟

    • امین نیکخواه

      ... خب معلومه اگه منم جیبم پر میشد و دغدغه ای برام نمیموند همینکارو میکردم، گور بابای ملت، ملت کیه

    • بدون نام

      این رو بگوئید میخواهید .... نه عزیزم یکی مثل احمدی نژاد باید بیاد دستتون رو روکنه

    • استقلال فراشبند

      سلام
      جناب زیباکلام باستحضارشمابرسانم
      که مگرشمامردم روچی حساب کردی که هرروزمصاحبه میکنیدکه من علی رغم ناملایمتی هاوبدقولی های دولت،بازم به روحانی رای میدهم.خب رای بده
      مگرازسال84لغایت92چه خرابی درکشوربوجودآمده که شمابااکراه صحبت می کنید.
      نه اینکه عملکرددولت وقت وخصوصاسروران شمادرسپاه پاسداران وجوانان غیوراین نهادانقلابی، بوش رودرسرجای خودنشاندوازعراق وافغانستان بیرون کرد.مگراصلاح طلبان ازاول انقلاب تاکنون به جزاین برهه 8ساله سکاندارکشورنبودند؟چه گلی به سرکشورزدند؟هرجامشکلی بودسپاه واردشدوقائله هاروخواباند.
      واقعااززبونی وخواری امثال حضرتعالی ست که رهبری های پیامبرگونه رهبرمعطم انقلاب وسپاه پاسداران روبرنمی تابیدوفقط ازروحانی وخاتمی و...... صحبت می کنید.
      یک خورده منصفانه صحبت کنید.

    • شهرام

      همون . مگه تو انتخاب کنی . کلا شباهتهایی هم بهم دارین . جناب زیبا . پولهایی که برای زلزله زدها جمع کردین کجاست اخوی ؟؟؟ اول اینو جواب بده بعد روحانی انتخاب کن .

    • بدون نام

      حتما سیرت کرده

    • شهروند1

      واقعا که! استادی که شما باشی مملکت ما هم اینجوری

    • بدون نام

      اگر من بودم جای این آقای زشت کلام هیچ وقت سخنی در باره دولت و غیره برزبان نمی آوردم . چون ماهیت زشت خودش را

    • بدون نام

      پس زحمت صندوق ها را تو سال 1400خودتون بکشید روی مردم حساب نکنید من که نمیخوام به قول شما توی سرنوشت مملکتم سهیم باشم

    • رضا

      دولت روحانی توان اداره مملکت را ندارد. بی برنامه است و توان کنترل بازار را ندارد . هر کس سروصدا کند با تطمیع و سر کیسه شل کردن دهانشان را میبندد

    • بدون نام

      حتما حسن کلیدی کلید چند جا را بهت داده ودرگیر گرانی و بیکاری ....نییستی .برا مردم که همچین زندگی را قفل کرد که با شاه کلید هم باز نشه .لعنت خدا بر امثال شما

    • م

      وقتی که جیره خوار روحانی باشی از این بهتر نمیشه

    • بدون نام

      شما معلومه فازت چیه؟ .

    • بدون نام

      توغلط میکنی پرفسوراحمق

    • aria

      همین انتخاب کردنای تو باعث نابودیه مردم شد

    • بدون نام

      پاچه خواری که شاخ و دم نداره

    • عباس مرادی

      سلام شما مختارید و من راهم با تو فرق داره شاید اگر سر وسامان مملکت رضایت بخش بود تصمیم گیری می کنم
      فلا تا بعد شب بخیر!

    • عباس مرادی

      سلام شما مختارید و من راهم با تو فرق داره شاید اگر سر وسامان مملکت رضایت بخش بود تصمیم گیری می کنم
      فلا تا بعد شب بخیر!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج