جاباما
۸۱۳۲۸۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ارتباط بین پدران افسرده و دختران دچار اختلال سلامت روان

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، پدرانی که پس از تولد فرزند خود دچار افسردگی می‌شوند، احتمال بیشتری دارد که دختران نوجوان با مشکلات سلامت روان داشته باشند.

خبرگزاری فارس: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، پدرانی که پس از تولد فرزند خود دچار افسردگی می‌شوند، احتمال بیشتری داد که دختران نوجوان با مشکلات سلامت روان داشته باشند.

براساس داده‌های به دست آمده از بیش از ۳ هزار مردی که صاحب فرزند شده بودند، ۱۰ درصد مردان پس از تولد نوزاد خود دچار افسردگی می‌شوند.

محققان باور دارند، دختران این پدران به میزان قابل توجهی بیش از سایر افراد در سنین نوجوانی مبتلا به اختلالات سلامت روان خواهند شد.

افسردگی پس از زایمان یک پدیده شایع بین مادران است که به دلایل مختلفی از جمله دگرگونی‌های هورمونی، بی‌خوابی و کم خوابی، تفاوت وزن، نگهداری از نوزاد و استرس به وجود می‌آید و به طور معمول پس از مدتی برطرف می‌شود، اما دربرخی مادران ادامه پیدا می‌کند که باید روند‌های درمانی را طی کنند.

پژوهش‌های جدید نشان داده است که دگرگونی هورمونی در بدن پدران نیز پس از به دنیا آمدن نوزاد رخ می‌دهد.

به گفته محققان دانشگاه‌های کمبریج، بریستول، آکسفورد و امپریال خطر افسردگی فقط در دختران وجود دارد و پسران را تهدید نمی‌کند.

محققان معتقدند، این امر می‌تواند به این علت باشد که دختران ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به نحوه برخورد پدران با آنها به عنوان یک کودک با نتایج درازمدت داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه این حرف درسته.همین الان بالای 95 درصد دختران ما از غم بی شوهری افسرده شدند.واسه همینه که میبینیم خودشون به هر دری میزنن تا یه پسر باهاشون ازدواج کنه.جهان سوم که میگن همینجاست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج