۸۱۳۵۳۳
۷ نظر
۵۰۱۴
۷ نظر
۵۰۱۴
پ

دعوا با همسر، عمرتان را طولانی می‌کند!

داشتن یک رابطه موفق و سالم با همسران تاثیر مهمی بر همه ابعاد زندگی از جمله سلامت دارد. خیلی از ما فکر می‌کنیم رابطه‌ای خوب است که در آن کمتر دعوا کنیم و بیشتر خوش باشیم. اما یک مطالعه جدید، چیز‌های دیگری می‌گوید.

وب‌سایت فرادید: داشتن یک رابطه موفق و سالم با همسران تاثیر مهمی بر همه ابعاد زندگی از جمله سلامت دارد. خیلی از ما فکر می‌کنیم رابطه‌ای خوب است که در آن کمتر دعوا کنیم و بیشتر خوش باشیم. اما یک مطالعه جدید، چیز‌های دیگری می‌گوید.

اگر می‌خواهید عمر درازی داشته باشید با همسرتان دعوا‌های آتشین بکنید. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند زوجینی که هر از گاهی جنگ و دعوا می‌کنند، کمتر مریض می‌شوند و بیشتر عمر می‌کنند.

دعوا با همسر، عمرتان را طولانی می‌کند!

گاهی وقت ها دعوا باعث طول عمر می شود

زوج‌هایی که دارای میزان متوسطی از تنش در رابطه شان هستند و گاهی اوقات جدال لفظی دارند، احتمال فوت شان در سنین میانسالی هم کمتر خواهد شد. این نتایج از یک مطالعه بر روی ۱۹۲ زوج در طول ۳۲ سال به دست آمده که گزارش آن در ژورنال طب بیماری‌های روان-تنی (Psychosomatic Medicine) چاپ شده است

درست است که ما معمولا فکر می‌کنیم زوج‌های خوب هرگز نباید دعوا‌های آتشین و جنجالی داشته باشند، اما مطالعه اخیر خلاف این را می‌گوید. دعوا‌های هر از گاهی که باعث تخلیه روانی بشوند، خیلی هم برای شما خوب است.

محققان می‌گویند زوجی که با هم جر و بحث می‌کنند ریسک ابتلای آن‌ها به بیماری کمتر می‌شود و طول عمرشان بیشتر می‌شود.

ناگفته نماند این قضیه فقط در مورد زوج‌هایی درست است که در طول رابطه شان و هنگام مواجهه با چالش به یک اندازه خشمگین یا دچار تنش می‌شوند.

کدام زوج ها طول عمر کمتری خواهند داشت؟

کایل بوراسا، یکی از دانشمندان این مطالعه می‌گوید که عکس مطلب بالا هم می تواند صادق باشد. یعنی اگر زوج‌ها اختلاف و ناسازگاری فاحشی داشته باشند و پرخاش و دعوا بخشی همیشگی از رابطه شان شود، احتمال فوت شان در سن پایین بیشتر خواهد.

وقتی یکی از زوجین همیشه عصبانی و پرخاشگر باشد، زوج دیگر برعکس بی تفاوت یا ساکت باشد، باعث افزایش ریسک بیماری و مرگ زودرس می‌شود.

دعوا با همسر، عمرتان را طولانی می‌کند!

وقتی یکی از زوجین سر ناسازگاری می‌گذارد، اما زوج دیگر می‌خواهد که همه چیز آرام و بی دردسر پیش برود، چه می‌شود؟ در این حالت هر دو نفر در رابطه سرخورده و ناراضی می‌شوند و از پس حل اختلاف بر نمی‌آیند.

این عدم توافق و نارضایتی می‌تواند باعث افزایش استرس و صدمه به سلامت عمومی بدن در طولانی مدت بشود. همسرانی که سبک و مهارت‌های ارتباطی شبیه هم دارند، کمتر دچار تضاد شده و سلامت عمومی بهتری هم خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باران

      بالاخره عمرشون کوتاه میشه یا بلند؟!!!

    • بدون نام

      آفرین به محققان :):):)

    • بدون نام

      من میگم چرا خدا به مسئولین عمر طولانی عنایت فرموده است.

    • بی نام

      چه مطلب آموزنده ای. برترین ها از اون طرف میای مقاله میذارید که خشونت در جامعه و فضای مجازی ما زیاده و چه و چه و باید فرهنگ سازی بشه تا خشونت تو جامعه کم شه، از این طرف این مطالب!!!؟ این تحقیق و نتیجه برای کشورهاییه که خشونت توش کمه نه برای انتشار تو کشور ما. قبل از انتشار یه کم به نتایجش فکر کنید.

    • بدون نام

      برم خودمو ی تخلیه روانی بکنم!!!!

    • حبیب

      من که رفتم با زنم دعوا کنم ... بعدا میبینمتوم

    • جهان

      میگم اخه طرف زنش و زده کشته حبس ابد دادن بنده خدا الان ۱۳۰ سالش شده تو زندان باشگاه بدنسازی زده روز به روز هم جوانتر داره میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج