۸۱۳۹۱۹
۶ نظر
۵۰۲۲
۶ نظر
۵۰۲۲
پ

نماینده مجلس: مردم با ما عقد اخوت نبسته‌اند

مهدی شیخ؛ نماینده مجلس در سرمقاله ای در روزنامه اعتماد، نوشت: زمانی که مردم از یک حکومت ناراضی باشند یا رضایت کامل نداشته باشند آن حکومت فاقد مشروعیت است. در این راستا باید گفت «انتخاب» اولین رکن در ایجاد رضایتمندی است؛ به عبارت دیگر حکومت‌ها مشروعیت اولیه خود را بر اساس انتخاب مردم به دست می‌آورند.

مهدی شیخ؛ نماینده مجلس در سرمقاله ای در روزنامه اعتماد، نوشت: زمانی که مردم از یک حکومت ناراضی باشند یا رضایت کامل نداشته باشند آن حکومت فاقد مشروعیت است. در این راستا باید گفت «انتخاب» اولین رکن در ایجاد رضایتمندی است؛ به عبارت دیگر حکومت‌ها مشروعیت اولیه خود را بر اساس انتخاب مردم به دست می‌آورند.

طبیعی است چنانچه در ادامه روند حکومت‌ها به تعهدات خود عمل کنند این مشروعیت پابرجا خواهد ماند و البته در این مسیر هرچه حکومت‌ها قادر باشند فاصله میان مردم و حکومت را کمتر کنند این رضایت‌مندی افزایش پیدا خواهد کرد؛ مسلما هر چه رضایت‌مندی مردم افزایش پیدا کند...

به موازات آن پشتیبانی مردمی از حکومت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. کافی است نگاهی به حکومت‌های منطقه بیندازیم؛ خواهیم دید خلأ این مشروعیت در آنها مشاهده می‌شود و از آنجایی که این خلأ وجود دارد حکومت‌ها تلاش می‌کنند این فقدان را جبران کنند. از همین‌ رو با وارد ساختن هزینه‌های بسیار به کشور و مردم حاضر می‌شوند هزینه‌هایی را به کشورهای دیگر مانند امریکا بپردازند و نهایتا با تحقیر این کشورها روبرو می‌شوند؛ موضوعی که یکی از عواقب فقدان مشروعیت است.

در کنار همه این مباحث این سوال نیز مطرح می‌شود که مسوولیت دولت‌ها در قبال مردم چیست؟ پاسخ این سوال را باید در قانون جست‌ و جو کرد. اگر حکومتی قانون را رعایت کند و منافع ملی را در چارچوب قانون‌مندی پیگیری کند حتما رضایت‌مندی مردم را نیز به همراه خواهد داشت. حال اگر در این میان دشمنان خارجی فشاری هم بیاورند آن را مردم درک می‌کنند و حکومت می‌تواند با اتکا به این حمایت فشارها را پشت سر بگذارد.

در این میان شاید بد نباشد گریزی هم به صحبت‌های سیدحسن خمینی بزنیم؛ او در سخنانی گفته بود:« زیربنای یک جامعه احساس رضایت مردم است. باید قواعد رفتار انسان‌ها و علل سقوط و ثبوت را به دست بیاوریم تا در زندگی رعایت کنیم؛ والا هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم و دیگران بروند. اگر قواعد را رعایت نکنید، عرصه را از شما می‌گیرند.» این یک واقعیتی است که باید همواره به آن توجه داشته باشیم چرا که مردم در هیچ کشوری با هیچ دولت و حکومتی عقد اخوت نبسته‌اند.

مردم حکومت‌ها و دولت‌ها را انتخاب می‌کنند چراکه تصور می‌کنند مطالبات آنها را پیگیری می‌کنند اما وقتی حکومت یا افراد پاسخگو نباشند، طبیعی است دیر یا زود آنها را کنار می‌زنند و از همین رو است که امام خمینی(ره) فرمودند پایه مشروعیت نظام مردم هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باتکیه برقدرت مردم ریاست میکنیدوبه مردم ظلم میکنیدوازساده دلی مردم سوء استفاده میکنید

    • مردم همیشه درصحنه

      این نماینده حرفشون کاملا غلطه. مردم مثل کوه پشت شما هستن وهمیشه در صحنه هستن. هر کس هم اعتراض .... ممنون مسئولین .شادباشید و پیروز مسئول جون

    • شهرام

      تازه نبستیم اینه وضعمون . وای به روزی که عهد هم میبستیم . تازه اول لنگ پوشی و نون خالی خوردنمون بود .

    • نااشنا

      مردم برای نمایندگان اصلا ارزشی ندارن.فقط از مردم استفاده ابزای میکنند برای انتخابات....

    • بدون نام

      اتفاقا حرف این نماینده درست هست ..

    • بدون نام

      آقای نماینده مردم، زمانی که تبعیض ها وبی عدالتی با فاصله های طبقاتی با ماهی 100 وهشت تومن برای یک معلول شدیددرمنزل که مجلس و وزیر رفاه با بهزیستی معین واجرا می کنید ، آیا خداوکیل این چه نوع اخوت هست؟ قضاوت باهم.طنان عزیز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج