جاباما
۸۱۳۹۷۱
۱ نظر
۵۱۲۴
۱ نظر
۵۱۲۴
پ

آرایش ابرو و اشتباهاتی که مرتکب می‌شویم‎

شاید شما آنقدر‌ها که به آرایش چشم و لب هایتان اهمیت می‌دهید، برای ابروهایتان وقت نمی‌گذارید، اما بدانید که ابرو‌ها در زیبایی صورت شما تاثیر زیادی دارند. بسیاری از خانم‌ها هنگام آرایش ابرو اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که بر کل زیبایی شان تاثیر منفی می‌گذارد. اگر دوست دارید با این اشتباهات رایج آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

برترین ها: شاید شما آنقدرها که به آرایش چشم و لب هایتان اهمیت می دهید، برای ابروهایتان وقت نمی گذارید اما بدانید که ابروها در زیبایی صورت شما تاثیر زیادی دارند. بسیاری از خانم ها هنگام آرایش ابرو اشتباهاتی را مرتکب می شوند که بر کل زیبایی شان تاثیر منفی می گذارد. اگر دوست دارید با این اشتباهات رایج آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

آرایش ابرو و اشتباهاتی که مرتکب می‌شویم‎

ابروهایتان را خیلی روشن یا خیلی تیره می کنید

انتخاب رنگی مناسب برای ابروها، یکی از نکات مهمی ست که در زیبایی تان تاثیر مثبتی می گذارد. برای این منظور شما باید رنگی را انتخاب کنید که یک درجه از رنگ موهایتان روشن تر باشد، در این صورت چهره تان طبیعی به نظر می رسد. به عنوان مثال اگر موهایتان قهوه ای تیره است، ابروهایتان را یک درجه روشن تر، یعنی قهوه ای متوسط کنید.

البته ابن موضوع در مورد رنگ های خیلی روشن صدق نمی کند. اگر موهای بلوند روشن دارید، باید ابروهایتان را یک درجه تیره تر کنید زیرا اگر ابروهایتان را هم مانند موهایتان خیلی روشن کنید، بی روح و سرد به نظر خواهید رسید. بنابراین تفاوت رنگی ابرو و موهایتان باید یک درجه باشد نه بیشتر که توی ذوق زند.

از آینه های ذره بینی استفاده می کنید

اکثر خانم ها، زمانی که می خواهند ابروهایشان را بردارند، از آینه های ذره بینی استفاده می کنند تا موهای ریز صورت شان را به خوبی ببینند اما این مدل آینه، برای زمان هایی که می خواهید به ابروهایتان فرم دهید، انتخاب خوبی نخواهد بود، از این جهت که شما یک زاویه دید کلی و پرسپکتیو نسبت به ابروهایتان نخواهید داشت که ممکن است در نهایت به تا به تا شدن ابروهایتان ختم شود. بنابراین آینه را با فاصله ای مناسب ازابروهایتان نگه دارید تا کل آن را هنگام برداشتن تحت کنترل داشته باشید. هنگام برداشتن ابرو، نور طبیعی نیز بهترین انتخاب خواهد بود.

دم ابروهایتان را کوتاه می کنید

هر چه سن ما بالاتر می رود، ابروهایمان نیز کم پشت تر، باریک تر و کوتاه تر می شوند. برای پر پشت تر شدن ابروها می توان از روش های سنتی استفاده کرد یا حتی می توانید به ابروهایتان ژل ابرو بزنید تا حجیم تر به نظر برسند اما برای قد ابروها باید چه کرد؟ اصلا قد طبیعی ابروها باید چقدر باشد؟ برای این کار یک مداد بردارید و آن را گوشه بینی تان بگیرید و انتهای آن را از گوشه چشم هایتان رد کنید. سر مداد شما در هر جایی ایستاد، قد ابروی شما نیز باید تا آنجا باشد. بنابراین از کوتاه کردن ابروهایتان خودداری کنید که هیچ زیبایی برایتان نخواهد داشت.

آرایش ابرو و اشتباهاتی که مرتکب می‌شویم‎

مقدار زیادی هایلایتر می زنید

اگر شما ابروهایتان را با مداد پر رنگ کردید، می توانید با کمی هایلایتر در زیر ابروهایتان به آنها فرم دهید اما اگر در استفاده از آن زیاده روی کنید، تمام زحمات تان را بر باد داده اید. کارشناسان می گویند که از سفید کردن بیش از حد زیر ابروها به شدت خودداری کنید. در واقع کانسیلر شما تنها باید یک درجه از تن پوست تان روشن تر باشد.

ابروهایتان را بند می اندازید

بند انداختن شیوه مناسبی برای از بین بردن موهای صورت است اما برای برداشتن موهای اطراف ابرو، خیر. در واقع این کار موجب می شود که مسن تر به نظر آیید. اگر به صورت مدام اطراف ابرویتان را وکس یا بند بیاندازید، به مرور پوست دور چشم شما شما شل و چروک می شود. حتی ممکن است به اشتباه بخشی از ابروهایتان را بردارید که مانع از رشد مجدد موهای ابرویتان شود. بنابراین بهتر است که با این کار زیبایی تان را به خطر نیاندازید.

کرم صورت به ابروهایتان می زنید

مطمئنا شما از کرم های مختلف برای صورت تان، مانند کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده، استفاده می کنید اما آیا می دانید که نباید آن را به اطراف ابروهایتان بزنید؟ اگر این کرم ها به ابروهایتان بخورد و به ریشه آن برسد، مانع از رشد ابروها شده و حتی منجر به ریزش آنها نیز می شود. البته در این میان یک استثنا وجود دارد، حالت دهنده یا ژل ابرو... شما می توانید از این ماده برای فرم دادن و حجیم کردن ابروهایتان استفاده کنید بدون این که نگران ریزش آنها باشید.

بر ابروهایتان تاکید می کنید

اگر چه زمانی ابروهای بولد و توی چشم روی مد بود اما اکنون دوره آن تمام شده است. در واقع شما با این کار از زیبایی طبیعی چهره تان می کاهید. بنابراین بهتر است از رنگ کردن ابروهایتان به رنگ تیره یا کشیدن مداد ابرو تیره در داخل آن، بپرهیزید. هر چه ابروهایتان طبیعی تر باشد، بهتر است.

لوازم آرایش تان را نمی شناسید

زمانی که ما به خرید لوازم آرایش می رویم، با حجم زیادی از لوازم آرایش روبه رو می شویم اما آیا می دانیم که هر کدام از آنها چه کارایی دارند؟ شاید اولین چیزی که برای فرم دادن به ابروها به ذهن تان خطور کند، مداد ابرو باشد اما بدانید که مداد ابرو تنها برای کشیدن خط های نازک در داخل ابرو مناسب است.

به عنوان مثال شما اگر جایی از ابروهایتان ریخته باشد می توانید به کمک آن چند خط بکشید اما اگر کلا ابروهای کم پشتی دارید و می خواهید کل آن را پر کنید، مداد ابرو انتخاب خوبی برایتان نخواهد بود. در این شرایط بهتر است که از سایه ابرو استفاده کنید تا ابروهایتان یکدست درآید. بنابراین قبل از انتخاب لوازم آرایش بهتر است که از کارکرد هر کدام اطمینان حاصل کنید.

آرایش ابرو و اشتباهاتی که مرتکب می‌شویم‎

فرم صورت تان را در نظر نمی گیرید

آیا هنگام فرم دادن به ابروهایتان، فرم صورت تان را در نظر می گیرید؟ همانطور که مدل موهای شما باید با توجه به فرم صورت تان باشد، مدل ابروهایتان را نیز باید با فرم صورت تان تطبیق دهید.

شکل و اندازه ابروهایتان به میزان زیادی به فرم صورت تان بستگی دارد. به عنوان مثال اگر صورت گردی دارید، ابروهایتان را زاویه دار بردارید، اگر صورت تان قلبی شکل است، از مدل ابروهای خیلی پر و چشمگیر خودداری کنید، کافی ست که ابروهای طبیعی تان را تمییز کنید و دیگر دست به آن نزنید.

خانم هایی که صورت کشیده ای دارند، باید ابروهایشان فرمی افقی داشته باشد تا تعادل را در صورت شان برقرار کند. برای صورت های مربعی نیز ابروهای پهن قوس دار پیشنهاد می شود. افرادی که صورت بیضی شکلی دارند شانس با آنهاست زیرا می توانند هر مدل ابرویی را که می پسندند، انتخاب کنند.

ابروهایتان را در مرحله آخر آرایش می کنید

هر کسی در آرایش شیوه خاص خود را دارد. به عنوان مثال بعضی ها اول خط چشم می کشند و برخی دیگر کرم پودر می زنند. اما اگر شما فکر می کنید که آرایش کردن ترتیب خاصی ندارد، سخت در اشتباهید. این موضوع حداقل برای ابروها باید رعایت شود. در واقع شما باید قبل از هر کاری ابتدا برای ابروهایتان وقت بگذارید و سپس به سراغ آرایش چشم، لب ها و دیگر بخش های صورت تان بروید.

کل ابروهایتان را با مداد پر می کنید

زمانی که مداد ابرو را به دست می گیرید، طبیعی ست که بخواهید از ابتدای ابروهایتان آغاز به کشیدن کنید، اما کارشناسان معتقدند که مداد ابرو باید از آنجایی که ابرو به طور طبیعی پر پشت است آغاز شود. پس با این اوصاف شما باید ابتدای ابروهایتان را دست نخورده باقی بگذارید و از وسط ابروهایتان کار را آغاز کنید.

سپس به سراغ دم آن بروید. پس از این که این مراحل را پشت سر گذاشتید، به ابتدای ابروهایتان نگاهی بیاندازید، اگر لازم دیدید که کمی آن را سایه بزنید تا با قسمت های دیگر در تعادل باشد، این کار را انجام دهید اما حواس تان باشد که از پر رنگ کردن و به تبع غیر طبیعی کردن آن خودداری کنید.

منبع: thelist

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ضحا

      آرایش واصلاح ابرو برای چشمهای بادامی کشیده
      پف دار
      هم آموزش بدید(منظورم اینه با این مدل چشمی که من دارم ابرومو چه جوری درست کنم بهتره؟)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج