۸۱۴۰۹۰
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

مجلس از فرمانده عملیات فریب توضیح می‌خواهد؟

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینکه ما بیاییم نکاتی که مرتبط با تاکتیک جنگ بوده را با اشاره ای گذرا در توییتی اینگونه تفسیر کنیم که خون یک عده جوان را هدر دادند یک اشتباه سهمگین است که نباید دچار آن شویم.

خبرآنلاین: عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینکه ما بیاییم نکاتی که مرتبط با تاکتیک جنگ بوده را با اشاره ای گذرا در توییتی اینگونه تفسیر کنیم که خون یک عده جوان را هدر دادند یک اشتباه سهمگین است که نباید دچار آن شویم.

توییت اخیر محسن رضایی درباره عملیات کربلای ٤ واکنش های زیادی را به دنبال داشت؛ واکنش هایی از جنس تکذیب تا تایید. درحالیکه عده ای این اظهارنظر را تحلیلی غلط توصیف کردند و آن را شایسته عذرخواهی از خانواده شهدا می دانند اما در مقابل عده ای بر این باورند که جنگ اصول و تاکتیک هایی دارد که برای عموم قابل درک نیست.

کمال دهقانی فیروزآبادی درباره واکنش ها به توییت اخیر محسن رضایی درباره عملیات کربلای ٤ گفت: به نظر من آقای رضایی در موضوع اخیر منظور دیگری داشتند که به درستی به آن پرداخته نشد.

وی با بیان اینکه فرماندهان زمان جنگ که متولی عملیات مختلفی بودند ممکن است اظهارنظرهایی داشته باشند، یادآور شد: همان طور که رشادت ها، مقاومت ها و از جان گذشتگی رزمندگان که منجر به پیروزی شد نباید فراموش شود از طرفی هم نباید موضوع تاکتیک های جنگی و رزمی را که معمولا از طرف فرماندهان در زمان جنگ اتخاذ می شد و برای عموم ناشناخته است، نادیده گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عملیات های دفاع مقدس به طور قطع با پیروزی ها و شکست هایی همراه بوده است، تصریح کرد: ما اگر در ٨ سال دفاع مقدس پیروز جنگ بودیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک کشورمان جدا شود اما باید بپذیریم که در کنار پیروزی ها، شکست هایی هم وجود داشته اگرچه عمدتا عملیات ها با پیروزی همراه بود.

دهقان با تاکید بر اینکه به طور قطع ما در عملیات های مختلفی موفق نبودیم، ادامه داد: وقتی ما موفق نبودیم می گوییم با شکست همراه بوده اما همین شکست ها مقدمه پیروزی های بعدی ما شده است و البته تاکید می کنم که پیروزی های جنگ کم نبوده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اینکه ما بیاییم نکاتی که مرتبط با تاکتیک جنگ بوده را با اشاره ای گذرا در توییتی اینگونه تفسیر کنیم که خون یک عده جوان را هدر دادند، یک اشتباه سهمگین است که نباید دچار آن شویم.

وی افزود: توییت به دلیل محدود بودن شرایطی را ایجاد کرده که آقای رضایی فرصت نکردند منظورشان را به طور کامل تشریح کنند، به نظر من بهتر است آقای رضایی موضوع را تبیین و به گونه ای بیان کند که عده ای از آن سوء استفاده نکنند؛ نباید این توییت مبنای آن شود که تمام رشادت ها و از خودگذشتگی های رزمندگان و فرماندهان در طول جنگ نادیده گرفته شده و خدای نکرده منجر به تکدر خاطر افراد به ویژه خانواده معزز شهدا شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا بررسی این موضوع با حضور محسن رضایی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس در زمان ضرورت از مقامات نظامی برای توضیح درباره مسایل و مطالب مرتبط با کمیسیون دعوت به عمل می آورد اما بحث اخیر آقای رضایی به مباحث زمان جنگ مرتبط است، در این زمینه بهترین کار آن است که آقای رضایی ابعاد مختلف توییت خود را تبیین کند تا شبهات برطرف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      محسن رضایی درکربلای ۴یک بسیجی ساده بوده واین حرفها برداشت شخصی اوست.

    • بدون نام

      چقدر این مجلس به فکر مردمند حیف از

    • بدون نام

      مجلس بهتر مشکلات خود را حل کند

    • بدون نام

      مجلس خودش صلاحیت نداره که جواب هم بخواد مجلس از دولت وروحانی جواب بخواد که چرا این همه بی عرضگی این همه تورم گرونی واز نماینده های خودش جواب بخواد واسه اینکه بی ادبی میکنن پس مجلس خفه شو

    • بدون نام

      رضایی درست گفت شما نمایندگان اصلاحطلب مجلس که اکثرأ جزو طبقه مرفع جامعه هستید و جنگ را ندیده اید ، سخنانش را منفی برداشت می کنید و به این بهانه حزب مقابلتان را می کوبید تا دوباره رأی بیاورید.دشمن فکر کرد عملیات کربلای ۴ اصلی بود و پس از پیروزیش در عملیات بیشتر نیروهایش را به مرخصی فرستاد و از عملیات بعدی کربلای ۵ که ده روز بعد از آن اتفاق افتاد غافل شد و شکست سنگینی خورد که باعث شد قطعنامه صلح در شورای امنیت تصویب شود .

    • مرتضی

      جنگ هشت ساله اسرار نهفته ای دارد که اگر روزی این پرده حجاب جنگ کنار رود چه روزگار تلخی رقم می خورد این درد جنگ را فقط افرادی می دانند که جنگ را لمس کرده وبا خودبه گور خواهند برد ولی از ِآنجا که ماه هیچ‌وقت پشت ابر نمی ماند روزی پرده حجاب جنگ هم کنار خواهد رفت . یا الله یاالله باشد سکوت

    • بدون نام

      بعنوان جانبازجنگ به آقای رضایی ایمان دارم نامبرده با ح امام ره بیشترازهمه نزدیک بوده وایشان ازتمامی عملیاتهامطلع وامروز به بهانه شکست جنگ جریان جدیدی برای زیرسوال بردن رشادتهای رزمندگان راهبردمنافقانه ای راه اندازی کرده اند

    • بدون نام

      بابا ول کنید کسانیکه فردی از خانوادشون اون زمانها که جبهه بودند همه ای دردها را شنیدند فقط باید پای صحبتها واشکهاشون بنشینید حتی برای امروزیها قابل لمس هم نیست اگر کسی فکر میکنه اونها تکرار میشند سخت در اشتباهند واقعا تکرار نمی شند چون صحبت از ایثار جان بود نه چپاول بیت المال نه دزدیهای بی پایان نه کار برای خودیها سمت برای خودیها احدی را بین خودشون راه ندند آن زمان کوچکترین خلافی احساس مشد بدون رودبایستی قاطعانه برخورد میشد

    • کارمند

      تورو خدا این مساله را فراگیر نکنید و موضوع را کش ندهید همه میدانند که کربلای ۴ فاجعه بود اما پدر و مادر و همسر و فرزندان ۱۳۰۰۰ هزار شهید طاقت ندارند بعد از اینهمه سال بفهمند جگر گوشه هایشان به عمد وبا آگاهی فرمانده به مسلخ رفتند.

    • بدون نام

      بارک الله به نمایندگان که اینقدر فعال شدند که فورا" از ایشان توضیح میخواهند
      ولی توضیح نماینده سراوان و وزیر اقتصاد و آموزش و پرورش و جهاد و....همچنان درهاله ای از ابهام میماند
      چقدر ضعیف النفس هستید؟
      در

    • بدون نام

      فیلم شهدای ایران را ببینید وای چگونه مسولان صدور دستور علط جواب این خونها را میدهند چگونه راحت می خوابند جواب خدا چه‌میشه ما‌که میترسیم

    • بدون نام

      خودشون میدونن نفوذی کیه

    • بدون نام

      خودشون میدونن نفوذی کیه

    • عادل رزمنده

      عزیران،من بیش ازیک سال در طول این پنجاه وپنج سال زندگی ام،،بهترین وشیرینترین سالهای عمرم بود و آنهم،فواصل بین شصت ویک تا شصت وشش بود که طی چندمرحله جبهه رفتم،،یعنی جمعا یکسال ،،،یاددارم شب هیجدهم بهمن شصت ویک نیمه شب به شیب نیسان و جنگل انقر رفتیم عملیات والفجرمقدماتی شروع شد ،،در آن عملیات که ازقبل لو رفته بود نتوانستیم کاری کنیم، تا شب بیست ویکم بهمن،مجددا حمله کردیم،،،،جنگ شوخی نداشت و شوخی نبود ،ایکاش فیلم یکساعت جنگ حقیقی دیده شود تا عزیرانی که جنگ ندیدن ،ببینند که چه ها که نمیشد ،،پس زیاد مسائل را کش ندهید وبگذارید آنها که بافنون جنگ آشنا بودن قضاوت کنن ونظربدن،،،،

    • احمد

      من فکر میکنم این صحبت آقای رضایی برمیگرده به قضیه سانحه اخیراتوبوس دانشگاه آزاد.شایدایشان باطرح عملیات فریب کربلای چهاربرای پیروزی درعملیات کربلای پنج،در واقع میخواهند سانحه اتوبوس را سانحه ای عمدی قلمداد کنندبرای اقداماتی قهری درآینده..یکم فکرکنیدالبته امیدوارم حقیقت امر روشن بشه..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج