۸۱۴۱۲۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

مروری بر جهان فوتبال در ۲۰۱۸ به یاد ماندنی!

سال ۲۰۱۸ آخرین نفس های خود را می‌کشد.

وبسایت نود: تنها دو روز دیگر به پایان سال ۲۰۱۸ باقی مانده و در اولین لحظات سه شنبه، پرونده سال ۲۰۱۸ نیز بسته می‌شود.

این سال برای فوتبال دوستان از چندین جهت سال ماندگاری بود. فرانسه در این سال برای دومین بار به قهرمانی جام جهانی رسید، رئال مادرید در قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا هت‌تریک کرد و منچسترسیتی نیز با شکستن انواع و اقسام رکوردها، قهرمانی مقتدرانه ای را در لیگ برتر انگلیس جشن گرفت.

به بهانه پایان سال میلادی، وبسایت فیفا که هر هفته نگاهی آماری به جهان فوتبال دارد، آمار و ارقام منتخب سال را یک جا گرد آورده که در ادامه می‌خوانیم:

135: در هنگام بازی دو تیم پرتغال و اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۸، فرناندو سانتوس و اسکار تابارز سرمربیان دو تیم مجموعا ۱۳۵ سال و ۳ ماه سن داشتند تا این دیدار به پیرترین نبرد تاریخ جام های جهانی از نظر سن مربیان روی نیمکت تبدیل شود.

70: با ۴۷ گل و ۲۳ پاس گل، لیونل مسی در سال ۲۰۱۸ در همه رقابت ها روی ۷۰ گل تیم بارسلونا تاثیر مستقیم داشت. این بهترین آمار در بین تمامی بازیکنان حاضر در ۵ لیگ معتبر اروپایی بود. از این تعداد، ۱۰ گل مسی در لالیگا از روی ضربات ایستگاهی مستقیم به ثمر رسید تا رکورد یک سال لالیگا (از نظر بیشترین تعداد گل از روی ضربات ایستگاهی) را از آن خود کرد.

66: شکست ۶-۵ مقابل روسیه در جام بین قاره ای فوتبال ساحلی، به معنای پایان روند ۶۶ پیروزی متوالی تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل بود. نکته جالب آن که قبل از آغاز این روند درخشان نیز آخرین شکست برزیل در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۵ با نتیجه ۶-۵ مقابل همین روسیه رخ داده بود!

65: ۶۵ سال طول کشید تا یک نفر فرانس پوشکاش را به عنوان برترین گلزن ملی قاره اروپا به زیر بکشد. کریس رونالدو با هت‌تریک به یادماندنی خود در برابر اسپانیا و ضربه سر به مراکش، جام جهانی ۲۰۱۸ را با ۴ گل به پایان رساند. رونالدو اکنون تنها بازیکن تاریخ است که توانسته در ۹ تورنومنت متوالی بین المللی (شامل ۴ جام جهانی، ۴ یورو و یک جام کنفدراسیون ها) گلزنی کند. او اکنون با ۸۵ گل ملی، تنها علی دایی از ایران را با ۱۰۹ گل، در جدول برترین گلزنان بازی های ملی بالاتر از خود می‌بیند.

60: ۶۰ سال بعد از آن که پله به نخستین نوجوان گلزن در فینال های جام جهانی تبدیل شد، کیلیان ام‌باپه توانست دومین بازیکنی لقب گیرد که قبل از ۲۰ سالگی، گلزنی در فینال جام جهانی را تجربه می‌کند. به جز پله و ام‌باپه، جوزپه برگومی ایتالیایی (۱۹۸۲) تنها بازیکنی است که قبل از ۲۰ سالگی در فینال جام جهانی به میدان رفته است.

55: بعد از ۵۵ فصل بازی در بوندسلیگا، هامبورگ در پایان فصل ۱۸-۲۰۱۷ برای نخستین بار سقوط کرد. اکنون و در بین ۵ لیگ معبتر اروپایی تنها اتلتیک بیلبائو، رئال مادرید و بارسلونا (هر ۸۸ فصل لالیگا) و اینترمیلان (هر ۸۷ فصل سری آ) از بدو تاسیس لیگ های خود در آن ها حاضر بوده و هرگز سقوط نکرده اند.

51: ۳۱ سال بعد از اولین بازی ملی، ژرژ وه‌آ رئیس جمهور کنونی لیبریا دوباره پا به مستطیل سبز گذاشت و با ۵۱ سال و ۱۱ ماه سن، لیبریا را در جریان شکست ۲-۱ مقابل نیجریه همراهی کرد.

48: ۴۸ سال بعد از پیروزی ۳-۲ آلمان غربی مقابل انگلیس (البته در وقت های اضافه) در جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک، بلژیک به نخستین تیمی تبدیل شد که موفق به جبران عقب ماندگی ۲ گله در یک دیدار مرحله حذفی جام جهانی می‌شود. بلژیک در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ و با پیروزی ۳-۲ مقابل ژاپن به این مهم دست یافت.

14: فرناندو اوولار بازیکن تیم سرو پورتنو با ۱۴ سال سن، به جوانترین بازیکن و جوان ترین گلزن تاریخ ۱۱۲ ساله لیگ برتر پاراگوئه تبدیل شد. او برای این رکوردشکنی، حساس ترین بازی فوتبال این کشور یعنی سوپرکلاسیکو در برابر المپیا را انتخاب کرد.

11: ۱۱ سال بعد از کاکا، لوکا مودریچ به نخستین برنده توپ طلای جهان فوتبال خارج از دو قطبی مسی-رونالدو تبدیل شد. بعد از رونالدوی برزیلی (۱۹۹۸)، اولیور کان (۲۰۰۲)، زین الدین زیدان (۲۰۰۶)، دیگو فورلان (۲۰۱۰) و لیونل مسی (۲۰۱۴)، لوکا مودریچ برنده توپ طلای جام جهانی ۲۰۱۸ شد تا به این ترتیب در هر ۶ دوره اخیر، توپ طلای جام به بازیکنی خارج از تیم قهرمان تعلق گرفته باشد.

10: برای دهمین دوره متوالی، دو باشگاه اینترمیلان و بایرن مونیخ در فینال جام جهانی نماینده داشتند. این روند از فینال جام جهانی ۱۹۸۲ آغاز شد و در فینال جام جهانی ۲۰۱۸، کورنتین تولیسو برای بایرن مونیخ و مارسلو بروزوویچ و ایوان پریشیج برای اینتر این عدد را به ۱۰ رساندند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تااااجممم شناختیـی.؟؟

      پس ان شااا جی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج