۸۱۴۲۳۹
۲۳ نظر
۵۰۱۴
۲۳ نظر
۵۰۱۴
پ

اعتماد به کیهان: چه بر سر روزنامه‌نگاری آورده‌اید؟

روزنامه کیهان، در صفحه دومش، در ستون خبرویژه نوشته است که روزنامه اعتماد و چند روزنامه اصلاح‌طلب خبر مربوط به سفر ترامپ را به عراق سانسور کرده‌اند.

اعتماد نوشت: روزنامه کیهان، در صفحه دومش، در ستون خبرویژه نوشته است که روزنامه اعتماد و چند روزنامه اصلاح‌طلب خبر مربوط به سفر ترامپ را به عراق سانسور کرده‌اند.

کیهان با ادبیات خودش ضمن اشاره به آشکار شدن سرشکستگی امریکا نوشته: «روزنامه‌های زنجیره‌ای که همواره اقدام به بزرگ‌نمایی تهدیدهای امریکا می‌کنند سفر دزدکی ترامپ به عراق و اعترافات توام با سرشکستگی وی را سانسور کردند.»

اولا این چه «خبر ویژه»ای است که بگوییم فلان روزنامه این مطلب را ننوشته . به شما چه ربطی دارد؟ صدها خبر درجه یک و موثر هم هست که شما منتشر نمی‌کنید و به روی خود نمی‌آورید.

بعد هم این چه رسم نامبارکی است که جای بیگ‌برادر نشسته‌اید و درکاری که به شما ربطی ندارد سرک می‌کشید؟ روزنامه اعتماد که مثل شما از بیت‌المال ارتزاق نمی‌کند که بتوانید امر و نهی‌اش کنید و بگویید چه بنویس و چه ننویس. خدا را شکر در مملکت ما آزادی بیان جریان دارد و ما هرچه را بنا بر ملاحظات رسانه‌ای مهم تشخیص بدهیم می‌پردازیم، هرچه را هم نه، نه.

اما دست بر قضا این خبر را که کیهان سوتی داده و ندیده اتفاقا منتشرکرده‌ایم و به تفصیل به آن پرداخته‌ایم. مسوول صفحه ۲ کیهان ، اعتماد ۸ دی را اگر نگاه می‌کرد هم در صفحه اول تیتر خبر مذکور را می‌دید و هم در صفحه ۶ تفصیل و تحلیل خبر را می‌توانست بخواند. اما از آنجایی که «دروغ» چندان به مذاقتان تلخ نمی‌آید به راحتی و با بی‌مبالاتی آن را به کار می‌برید.

یک گاف دیگر هم کیهان در همین خبر ویژه‌ داده‌ است. نوشته‌ «همین روزنامه‌ها (یعنی اعتماد و سازندگی و شرق و...) زلزله در کابینه عربستان و برکناری عادل الجبیر وزیر خارجه شدید امریکایی و ضد ایرانی این رژیم را هم سانسور کردند.» فعلا به اغلاط ویرایشی و ضعف تالیف نویسنده خبر ویژه کیهان کار ندارم اما برادرانه توصیه‌اش می‌کنم که «اگر دروغ می‌گویید لااقل بهتان نزنید». همین قصه پرغصه مباهته آبروی کشور و عرض بعضی بزرگان را در معرض خطر و خدشه قرار داده و باعث شده تا زبان دشمنانمان بر ما دراز شود و طعنه‌بارانمان کنند که «آخر چه نیازی است به تهمت؟»

کافی بود نویسنده کیهان در صفحه یک اعتماد چشم بچرخاند و تیتر «قربانیان بقای ولیعهد» را ببیند. بعد هم ما کجا «اقدام به بزرگ‌نمایی تهدیدهای امریکا» کرده‌ایم؟ از روی هوا که نمی‌شود حرف زد. شما یک تیتر به من نشان بده که در آن امریکا را بزرگ‌نمایی کرده باشیم. حتی نیم‌تیتر هم قبول است. شما بگو یک کلمه.

مباهته شاخ و دم که ندارد. به همین نوشته‌های نسنجیده و حرف‌های بد و غلط و تفرقه‌افکنانه می‌گویند تولیدات کارخانه بهتان‌سازی. من اگر یک روزنامه شخصی و جناحی انتقاد می‌کرد، توقفی نمی‌کردم، نهایت پیامی از سر همکاری و مدارا می‌فرستادم و می‌گذشتم. اما قصه کیهان فرق دارد و روزنامه‌خوان‌ها می‌دانند که این رسانه با زبان زهردارش و با دروغ‌سازی و افسانه‌پردازی‌اش چه به روز حرفه شریف روزنامه‌نگاری آورده.

کیهان با این کارها نه‌تنها خود را بی‌اعتبار می‌کند بلکه آن موسسه قدیمی و نامدار را از چشم انداخته‌ و روزبه‌روز بیشتر می‌اندازد. ضمن اینکه کیهان مستقل و خصوصی که نیست. با پول ملت منتشر می‌شود و نمی‌تواند هرچه دل تنگش می‌خواهد بگوید. شما با این دروغ‌ها و بهتان‌ها اعتبار بعضی از نهادهای حکومت را نیز مخدوش می‌کند و جا دارد که دلسوزان نظام فکری بکنند و راه علاجی برای این زخم کهنه بیندیشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودشان زخم درست کردن که میخواد درمان کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عین بچه ها نشستن و دارن دعوا میکنن.

    • بدون نام

      کیهان خودش از قضیه تصادف دانشجوها چیزی نمیگفت فقط چسبیده بود به چیزای دیگه

    • بدون نام

      انشالله یه روزی حق این ملت از حلقوم کیهان بیرون میاد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیالتان راحت کسی روزنامه کیهان را نمی خواند.فقط برای شیشه پاک کردن ازشان استفاده میکنند

      • بدون نام

        برادر یا خواهری که گفتی مردم کیهان رو واسه نظافت و اینا میخرن، یعنی اینکه مردم واسه این پول میدن. به نظرت مردم واسه اون پول هم میدن؟ هرچند واسه نظافت باشه؟

    • @

      با این نوع لحن حرف زدن کاملا مشخصه که دارین جر میخورین روزنامه وابسته اعتماد :) کیهان که حرف بدی نزده میگه شماها وابسته هایی که مدام از کداخداتون مطلب میرید و هی دوس دارین بزرگش کنین چرا وقتی دزدکی ترامپ اومد عراقو بعدش زودی فرار کرد مطلب نرفتی ازش وابسته های خائن؟ سالهاست با این جفنگیاتون خاستین کیهان رو خراب کنید ولی نتونستید کیهان هر روز بزرگتر و قابل احترامتر شد و دست روزنامه های وابسته و خائنی همچون شماهارو بیشتر برای مردم روشن کرد :) پس بسوزیددددد :)

      پاسخ ها

      • گوگولی

        بزرگتر و قابل اعتماد تر رو از تیراژ انتشار هر روز نامه میشه فهمید التماس تفکر

      • @

        فریب خورده امثال تو گوگولی زیادن متاسفانه تو این مملکت. خداوند تو قرآن هم میگه که آدم جاهل تا آخر عمرش کر و کور و جاهل میمونه و همیشه حقیقتو انکار میکنه امثال شماها اون دنیا پی به حقیقت میبرین که کی بخاطر کشورش و مردمش کار کرد و کی خیانت

      • بدون نام

        وای روزنامه بخوان ای کیهان بخوان ای جان نثار

      • بدون نام

        اولا که کلمه خواستن رو درست بنویس داداش دوما کیهان که نمیتونه تکلیف تایین کنه برای سردبیران دیگه خب روزنامه هست و دنیای خبرها واطلاعات این چه حرفیه که چی ننوشت چی نوشت!مرتب ایشون گیر داده به روزنامه نگارا که مثلا چه مطلبی رو ننوشتن !یعنی من اینقدر انقلابیم!!م اصلا با سبک برخوردشون بد جور دارن مردم رو بدبین میکنن من فکرمیکنم هرچه ایشون صحبت نکنه به نفع کشور وانقلاب هست ،بعدم فرمودین میخوان کیهان رو بد نام کنن !این کیهان هست که مرتب سیخ میزنه ولاکن ما ندیدیم کسی کار به کیهان داشته باشه،ممکنه وقتی سردبیر دیگه خیلی شورشو درمیاره یه جوابی بشنوه که اونم فکر میکنم هرچندگاهی برای فروش روزنامه اینجوراتفاقات میفته ولی.

    • @

      این وصله چسبوندن به روزنامه کیهان که پولشو از بیت المال میگیره! مطمئن باشید مردم دولت ملا حسن یک ریال به کیهان نمیده. بقول همین روزنامه های وابسته که پولشونو یه سری اشخاص حقوقی حقیقی نفوذی و وابسته به غرب تامین میکنند و هر چیزی که اون شخص خوشش بیاد باید منتشر کنن کیهان یه همچین کاری نمیکنه بخاطر همینم هست که همیشه آینده نگر خوبی بوده و بالای نود درصد نوشته هاش همیشه درست از آب در اومده. وقتی پول بیت المال بگیری نمیتونی مطلب شخصی بنویسی نمیتونی دروغ بگی و نقش بازی کنی دقیقا کاری که کیهان میکنه ولی شما روزنامه های وابسته؟ پولتونو از کسانی میگیرید که حامیه غرب و وابسته به کدخدا و بیشتر هم بخاطر منافع شخصیه خودشون کار میکنن نه مردم.گول زدن افکار عمومی در شرایط خاصی که دولت محبوبتون گندی زده و میخاد یه جوری لاپوشونی کنه سریع شماها روزنامه های وابسته دست بکار میشید :)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط همین رو بگم نود درصدپیش بینی هاش درست از اب درنیامد بلکه درست از اب دراوردنش خخخخخ

    • بدون نام

      خود روزنامه اعتماد کشته و مرده غربه و مردم اعتمادی به اعتماد ندارند

    • بدون نام

      روزنامه زرد و سخیف و زنجیره ای اعتماد در حدی نیست که بخواهد به کیهان انتقاد کند آنقدر بدسابقه و بدنام است که حنایش رنگی ندارد با این عقده گشاییها به جایی نمی رسید.

    • مجید

      دم عیده از کجا میتونم کیهان تهیه کنم که توالت خونه رو تمییز کنم

      پاسخ ها

      • @

        معلومه که بیشتر وقتتو همونجاها میگذرونی کاربر درسته! :) بس باش هونجا بیرونم نیا تا روزنامه بدستت بدن..

      • @

        معلومه که بیشتر وقتتو همونجاها میگذرونی کاربر درسته! :) بس باش هونجا بیرونم نیا تا روزنامه بدستت بدن..

    • محمد

      چرت ترین روزنامه کشور کیهانِ

    • بدون نام

      به به..چه حالی میده دیدن عصبانیت طرفداران کیهان..
      طرفدارها که نه..خود کارکناشون هستن..
      بهههههه...دیدن این رگهای باد کرده ی گردن دیدن داره ها...بزن زنگو

    • بدون نام

      اعتماد خودش ته کثافت کاری میخواد از دیگران ایراد بگیره؟

    • میلاد

      اعتماد نباید آشفته بشه البته پاسخ دادن خوبه آخه واقعیتش کی الان کیهان میخونه غیر صداو سیمایی ها که بهش تریبونم میدند 2 ساعته.

    • بدون نام

      کیهان خونخوار ترین رسانه دنیاست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج