جاباما
۸۱۴۲۴۶
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

انتقاد اصولگرایانه از مخالفان محسن رضایی

کیهان در یادداشتی نوشت: چند روزی است که اظهار نظر آقای محسن رضایی درباره عملیات کربلای ۴ با واکنش‌های گسترده و پی‌درپی یک جریان خاص روبرو شده.

کیهان در یادداشتی نوشت: چند روزی است که اظهار نظر آقای محسن رضایی درباره عملیات کربلای ۴ با واکنش‌های گسترده و پی‌درپی یک جریان خاص روبرو شده.

ایشان را به باد انتقاد گرفته‌اند که چرا گفته‌ای عملیات کربلای ۴یک «عملیات فریب» بوده است؟! و اگر عملیات فریب بود چرا به خاطر انجام آن، شماری از رزمندگان اسلام جان باخته و به شهادت رسیده‌اند؟!

ضمن آنکه فرقی نمی‌کند عملیات کربلای ۴ را آنگونه که محسن رضایی گفته است عملیات فریب بدانیم و یا لو رفتن آن برای دشمن را علت ناکامی تلقی کنیم و نیز با این توضیح که معتقدیم طرح این موضوع از جانب سرلشکر رضایی هم چندان ضروری نبوده است درباره این واکنش‌های معترضانه ‌اشاره به دو نکته ضروری است:

اول؛ اینکه، اعتراض‌کنندگان به دلیل ناآشنایی با جنگ و بی‌اطلاعی از قواعد و فرمول‌های آن اساساً نمی‌دانند عملیات فریب چیست! و با برداشت عوامانه‌ای که از ظاهر این واژه دارند، عملیات فریب را با مانور و رزمایش ‌اشتباه گرفته‌اند.

عملیات فریب یک عملیات واقعی است و نه یک رزمایش، این عملیات، با هدف گمراه کردن دشمن و کشاندن و دور کردن نیروهای نظامی حریف از منطقه اصلی عملیات صورت می‌پذیرد. بدیهی است که این عملیات را هم رزمندگان بر عهده دارند و مانند هر عملیات دیگری با دو احتمال پیروزی یا عدم فتح همراه است. کجای این عملیات که در تمامی ارتش‌های جهان به عنوان یک تاکتیک موثر و کارآمد به کار گرفته می‌شود قابل اعتراض است؟

و در کجای دنیا عملیات فریب بدون تلفات صورت می‌پذیرد که جریان یاد شده با نگاهی عوامانه به فرمانده وقت سپاه اعتراض می‌کند که اگر عملیات فریب بود چرا در آن شمار قابل توجهی از رزمندگان شهید شده‌اند؟! و باید پرسید وقتی از موضوعی اطلاع ندارند چرا درباره آن اظهارنظر می‌کنند؟!

دوم؛ آنکه، معترضان به سرلشکر محسن رضایی را می‌توان در سه گروه به ارزیابی نشست. سوابق برخی از آنان نظیر مسعود بهنود، به وضوح نشان می‌دهد که نه فقط دستی از دور هم بر آتش جنگ نداشته‌اند، بلکه آشکارا با دشمن نیز همراه بوده‌اند و گروهی دیگر عقده‌های سیاسی خود را بیرون می‌ریزند و مخصوصا درپی انتقام از برادر محسن رضایی به علت مخالفت جانانه‌اش با کنوانسیون ذلت‌بار CFT در مجمع تشخیص مصلحت هستند.

شماری از آنان هم ضمن آنکه از جنگ تحمیلی و خدمات برجسته فرمانده سپاهی آن اطلاعی ندارند، اظهارات آقای محسن رضایی را نسنجیده تلقی می‌کنند و بی‌آنکه از اهداف اصلی دو گروه یاد شده با خبر باشند، با آنان همراه شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لزومی نداشت حالا توی این وضعیت زخم کهنه رو باز کنه

    • جمعی ار مردم جنوب

      محسن جان بااین حرفهات تر زدی. گند حیف ...

    • جمعی ار مردم جنوب

      ساکت بودی می گفتن لالی محسن ..

    • محمد

      فقط شما خوبین کیهانیان!!!

    • بدون نام

      ای!قاصدک فکر میکنی شما از همه چیز خبر داربد وهمه چیز را میدانید.من یکی از دوست داران لرادر محسن هستم ولی ابن حرف باید بیان نمی کرد.ولی تو کیهان چرا فکر میکنید که فقط شماها حرف راست میزنید.

    • علی

      به عنوان یک اصولگرا می گم، عملیات کربلای ۴ عملیات فریب نبود و عملیات اصلی بود. ولی نکته در این مورد این است که عملیات لو رفته بود. حالا یا از آمریکا، یا از داخل یا از شوروی و یا از حجم عظیم نیرو های ایرانی در یک نقطه. این لو رفتن عملیات هم با توجه به تحرکات دشمن که در خاطرات رزمندگان وجود دارد تقریبا اثبات شده بود. سوال این است که چرا عملیات انجام گرفت! !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب به تو چه مگر ان بر عهد فرماندهان جنگ نبوده آن هم شورای فرماندهی تصمیم می گیرند

      • بدون نام

        خوب به تو چه مگر ان بر عهد فرماندهان جنگ نبوده آن هم شورای فرماندهی تصمیم می گیرند

    • بدون نام

      حقایق که گفته میشه شما می شید اسفند رو آتیش.

    • محمد یزدانی

      توجیه نکن.طلبکارم هستی؟
      وقتی عملیات لو رفته بود چرا اصرار بر انجامش شد؟؟؟

    • بدون نام

      الکی حمایت نکنید قبول کنید این عملیات لو رفته بوده ونمیبایست انجام میشد

    • شهریار

      به قدری حرفای اقا محسن غیر قابل دفاع بود که کیهان هم که استاد مغلطه است نتونست با اسمون رو به ریسمون بافتن ازیشون دفاع کنه، واقعا دفاع نمیکرد سنگین تر بود!

    • بدون نام

      من دربعضی ازعملیاتهابااقامحسن بوده ام وباخیلی ازفرمانده هان طراح عملیات اماقسم میخورم هیچکدام به اندازه محسن رضایی توانایی طرح عملیات راندانشتن توانا بیباک وجسوروباهمه اول مشورت میکردنظرهارومیشنیدبعدتصمیم میگرفت ج ک ازکردستان

    • بدون نام

      لصلاح طلبان خودشون هیچکارر نمیکنن وایرادم میگیرن پرمدعی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج