۸۱۴۲۵۳
۲۰ نظر
۵۰۱۶
۲۰ نظر
۵۰۱۶
پ

چند نکته درباره آنچه از تلویزیون کیش پخش شد

پخش تصاویری نامتعارف از فیلمی سینمایی در سیمای کیش حواشی، واکنش‌ها و انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است. این تصاویر که کاملا با ضوابط صداوسیمای ایران مغایرت داشت، در نهایت به برکناری و توبیخ مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش و برخی از کارکنان این مرکز منجر شد.

ایسنا: پخش تصاویری نامتعارف از فیلمی سینمایی در سیمای کیش حواشی، واکنش‌ها و انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است. این تصاویر که کاملا با ضوابط صداوسیمای ایران مغایرت داشت، در نهایت به برکناری و توبیخ مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش و برخی از کارکنان این مرکز منجر شد.

چند نکته درباره آنچه از تلویزیون کیش پخش شد

جبار آذین ـ منتقد ـ در پاسخ به پرسشی درباره علت افزایش اتفاقات غیرمترقبه روی آنتن شبکه‌های تلویزیونی، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اتفاق‌هایی در بخش‌های مدیریتی و اداری سازمان صداوسیما رخ داده است که شرایط ورود و نفوذ عناصری که کمترین ارتباط و سنخیت را با فرهنگ جامعه دارند، فراهم کرده است.

او ادامه داد: به عبارتی دیگر اغلب کسانی که امروز در بخش‌های مدیریتی و تولید و پخش برنامه‌ها و آثار نمایشی داخلی و خارجی در صداوسیما مشغول کار هستند، نیروهای حرفه‌ای محسوب نمی‌شوند و اغلب این افراد از میان دوستان و آشنایان یا همسویان فکری انتخاب شده‌اند. در واقع در رسانه‌ای که عنوان «ملی» را به یدک می‌کشد، به جای تخصص و تعهد، معیارهای گزینش دیگری وجود دارد.

این منتقد معتقد است که سازمان صداوسیما به دلیل سهل‌انگاری‌ و رفیق‌بازی در مسیری قرار گرفته است که به جای توجه محوری به فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و باورهای جامعه به سمت تجارت پیش می‌رود.

آذین خاطرنشان کرد: اینکه صداوسیما حساسیت‌های فرهنگی جامعه و تاکیدات مقام معظم رهبری را در این باره مورد توجه قرار نمی‌دهد، مساله بسیار مهمی است که متاسفانه این روزها در صداوسیما شاهد گسترش آن هستیم. بدیهی است که یکی از وظایف تلویزیون تولید، پخش و خریداری آثاری نمایشی است که بتواند در حفظ و ارتقای سطح فرهنگ جامعه نقش‌آفرین باشد و نه اینکه اقدام به پخش آثاری کند که نه تنها با فرهنگ ایرانی و اسلامی هم جهت نیست، بلکه گاه منجر به تخریب فرهنگ جامعه نیز می‌شود.

او در ادامه با اشاره به تصاویر غیراخلاقی پخش‌شده از صداوسیمای کیش، اضافه کرد: این تصویر که از روی غفلت و شاید خدای ناکرده به دلیل آگاهانه چشم بستن عده‌ای از تلویزیون پخش شده، بیش از هر موضوع دیگری نشان‌دهنده خواب غفلت مسوولان تلویزیون است. تلویزیونی که روزی قرار بود دانشگاه شود، امروز علاوه بر اینکه به فرهنگ جامعه ضربه می‌زند، فرهنگ جامعه و مناسبات اعتقادی و باورهای ملی و دینی مردم را هم زیر سوال می‌برد.

آذین با تاکید بر اهمیت نقش صداوسیما در الگوسازی، بیان کرد: صداوسیما باید به دلیل نقش مهمی که می‌تواند در ایجاد ارتباط اجتماعی داشته باشد الگوسازی کند و نه اینکه با خریداری و پخش بدون نظارت آثاری که به مناسبات فرهنگی و اجتماعی ما خدشه وارد می‌کند، آب به آسیاب دشمن بریزد. متاسفانه پخش این فیلم بدون بازنگری و نظارت و عدم حذف صحنه‌هایی که مناسب جامعه ما نیست، نشانگر غفلت بزرگ مسوولان صداوسیماست. آنچه در صداوسیمای مرکز کیش رخ داد اصلا برای جایگاه رسانه‌ای که قرار بود به فرهنگ‌سازی جامعه کمک کند، اتفاق کوچکی نیست.

این منتقد در پایان سخنان خود، اظهار کرد: این حرکت اگر نتیجه غفلت مسوولان مربوطه باشد جای بحث و نقد دارد و اگر چنانچه حاصل حضور و نفوذ عناصری باشد که می‌خواهند فرهنگ ایرانی و اسلامی ما را متلاشی کنند، باید حتما با آنها برخورد شایسته و قاطعی صورت بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کل دنیا همه فیلمارو پخش میکنند فقط ما باید با همه جا فرق کنیم...
      نیازی نبود مدیر را برکنار کنید کسی تلویزیون نگاه نمیکنه که دیده باشه ....

    • راستگو

      دلت خوشه برکناری کارکنان الان چیزی که زیاده دسترسی اسان در گوشی فیلم است

    • گم نام

      گونی ببرین مشکلو حل کنید.

    • بدون نام

      مطمعن باش اسلام با این اشتباهات به خطر نمیفته .اسلام با فقر.گرسنگی.حق مردم خوری.و صدها دردی که تو ایران هستش ازبین خواهد رفت.یه اشتباهی شده قتل که نکردن .طرف میره اینهمه دانش آموز و دانشجو میکشه ککشم نمیلرزه خیالشم نیست هیشکی هم اهمیت نمیده .والا شما بزرگش کردین والا ما که باین همه مشکلات با سی سال سن و سه تا بچه تا یکمی از اینا نبینیم نزدیکی کردن یادمون میره باز این بازیگر این فیلما ثواب میکنن

    • سعید

      چیزی نبود که ....

    • بدون نام

      ایکاش با کسانیکه با جان و مال این ملت بازی میکنند چنین بر خوردهای قاطعی میشد

    • حسين

      تلويزيون لازم نيست دانشگاه شه تلوزيون همه جاي دنيا موجبات سرگرميه فقط دانشگاه همين چند روز پيش ده نفر از دسته گل هاي مردم رو ازدست داد اب اب تكون نخورد اونوقت واسه ي صحنه كه ديگه تو اين روزگار عادي شده اين همه عزل نصب

    • بدون نام

      نه به آن شوری شور( سانسور واقعیت ها) نه به این بی نمکی

    • ع.ا

      وقتی پارتی بازی وفساد اداری واستخدامهای فامیلی وطایفه ای درکشور دادمیزند وهیچ مرجع پاسخگویی دراین کشور وجود ندارد نتیجه این میشود.هرکه دراین کشور مدیر ورئیس و...شد تمام فک وفامیل ودوست وباند خودش راکم کم بدنبال خودش وارد میکندوکارهای کلیدی رابه آنهامیسپارد تا بتواندبیشتر بخوردوکسی معترض اونشود .

    • بدون نام

      اینکه چیز مهمی نبوده. چرا کسانی که مسبب اتفاقات بد هستند را برکنار نمیکنند؟

    • محمدصالح نادی

      ننگ بر این صدا و سیما..
      راستی حکم شرعی سانسورچی موقع دیدن صحنه های فیلم چیه!!

    • بدون نام

      اکثر کارکنان و بازیگران مشکل اخلاقی دارند حالا ما توی تلویزیون مدینه فاضله میخواهیم داشته باشیم جامعه امروز ما به یک کنار!؟

    • بدون نام

      برو بابا

    • بدون نام

      قشنگ معلومه بحث تسویه حساب شخصی بوده و عمدا براشون پاپوش دوختن

    • بدون نام

      ارزش نظر دادن نداره مشکل فیلم و صحنه هاشه یا .....؟!!؟؟

    • بدون نام

      والا ما که با اینهمه مشکلات اقتصادی با سی سال سن و سه تا بچه تا این فیلمها رو نبینیم نزدیکی رو فراموش میکنیم به خدا ثواب میکنن این فیلما رو میسازن.وگرنه سی سال که سنی نیست.نمازمونم سرجاشه روزه هم میگیریم .سرمونم تو لاک خودمونه .اسلاممونم به خطر نیفتاده تا الان خدارو شکر .کامل بچاپ لووطفن

    • بدون نام

      رسانه میلی ایران که دست به سانسورش خوب است و رو دست همه زده است و در این مورد در مقام اول است چطور این موضوع از نگاه تیزبینش دور مانده الله و علم

    • مهرداد

      کاملا اشتباه عمدی و در جهت قبح شکنی بوده، در آینده بیشتر از این اشتباهات خواهیم دید #شبکه_نفوذ

    • عباس گلدوست

      وقتی قاطعیت به مماشات تبدیل میشود خود را در کلیه ارکان نشان خواهد داد از خدا بخواهید امام خمینی دیگری برای ملت مظلوم ایران برساند که اباز سرچشمه گل الود است.

    • saeed

      کاری به اشتباه و این چیزا نداریم که مملکتمون روز به روز عقب مانده تر از دیروزش میشه و داریم برمیگردیم به 100 سال قبل عربستان ولی خداییش تا دیروز فک میکردم جکی جان فقط کارته کاره نگو شیطون از این کاراهم میکرده تو فیلماش ای جکی شیطونه مملکت مارو خوب مشغول کردی تا دزدا راحتتر بدزدن و مردم سرشون مشغول فیلمت بشه کلکه کی بودی تو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج