۸۱۴۴۴۵
۹ نظر
۵۰۱۱
۹ نظر
۵۰۱۱
پ

مبادلات بانکی ایران و سوریه تسهیل می‌شود

در نشست صمیمانه رییس کل بانک مرکزی با وزیر اقتصاد سوریه بر گسترش روابط بانکی دو کشور بر مبنای توافقنامه همکاری اقتصادی منعقد شده تاکید شد.

انتخاب: در نشست صمیمانه رییس کل بانک مرکزی با وزیر اقتصاد سوریه بر گسترش روابط بانکی دو کشور بر مبنای توافقنامه همکاری اقتصادی منعقد شده تاکید شد.

در این دیدار که صبح امروز به منظور بررسی راهکارهای توسعه تبادلات پولی و بانکی بین ایران و سوریه برگزار شد، موضوعاتی اعم از مبادله حساب های بانکی، تسهیل نقل و انتقال پول بین دو کشور، گشایش روابط بانک های تجاری و ایجاد بانک مشترک مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر همتی در این نشست گسترش روابط بانکی را پیش شرط توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور در راستای اجرای توافقنامه همکاری اقتصادی دانست و گفت: انجام و گسترش مبادلات تجاری با استفاده از پول های ملی دو کشو در دستور کار قرار گرفته و بایستی به تدریج به سمت حذف پول های غیرملی در روابط بازرگانی دو طرفه حرکت کنیم.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به روابط استراتژیک بین ایران و سوریه و شکست توطئه های دشمنان علیه مردم سوریه، بر آمادگی ایران برای توسعه روابط اقتصادی بين دو كشور تاکید کرد.

وی همچنین پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک از کارشناسان بانک های مرکزی و مديران بانك هاي تجاري دو کشور برای جمع بندی و اجرای نهایی توافقات بانکی را مطرح کرد که با موافقت وزیر اقتصاد سوریه روبرو شد.

سامر خلیل، وزیر اقتصاد سوریه نیز با اشاره به سابقه دیرینه روابط دوستانه بین ایران و سوریه گفت: گسترش روابط بانکی بین دو کشور بخش مهمی از توافقنامه همکاری اقتصادی بلند مدت میان ایران و سوریه است و بانک های مرکزی دو کشور نقش مهمی در تسهیل روابط تجاری دو طرفه ایفا می کنند.

وی با استقبال از گسترش روابط تجاری بین دو کشور بر مبنای پول های ملی از آمادگی کامل بانک مرکزی سوریه برای استحکام روابط بانکی با ایران خبر داد و خواستار تسریع در اجرای عملیات بانکی دو طرفه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      انشاالله مبارکه . بچاپ بچاپ .

    • حسین

      مگه داریم؟؟مبادلات؟؟؟دو طرفه؟؟؟!!! حتما جوک بوده

    • محمدرضا بختیار

      چرا مسئولین ما به جای گام برداشتن رو به جلو و دید برای آینده گام به عقب بر می دارند ایران شده یله و دایه هر چی کشور بدبخت و مستمند در جهان به جز ملت خودش!!!

    • بدون نام

      وای خدای بزرگ چه دستاورد بزرگی

    • بدون نام

      آی شلوق !!!!!باز ارسال دلارهای یواشکی اوباما!!!!!!به ملت که میرسه ندارن و سوراخ خزانه رو نشون میدن ولی به یمن و سوریه و جنوب لبنان و عراق سابقا دشمن که میرسه ......راستی مسلمانان اوغور در چین و مسلمانان چچن و قفقاز رو چرا از قلم میندازین !!!!! ای پدر سیاست بسوزه که به چین و روسیه در عالم سیاست نیاز داریم ....

    • بدون نام

      اخه سوریه چی داره

    • بدون نام

      مگه مشکل داشتیم؟

    • بدون نام

      کار خیلی خوبیه و باید ایران بتواند پولها را راحت تر و بیشتر به سوریه بفرستد

    • بدون نام

      هر چی کشور عقب مونده و‌جنگ زده هست دور ما جمع شدن ما رو میچاپن بعد اینا از مبادلات دوطرفه با سوریه ای که هیییچی ازش نمونده حرف میزنن و مایه مباهاتشونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج