۸۱۴۴۷۸
۱ نظر
۵۰۳۷
۱ نظر
۵۰۳۷
پ

تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان

وقتی می‌خواهید کیفتان را مرتب کنید، معمولا با تعداد زیادی از کارت‌های ویزیت روبه‌رو می‌شوید. حتی این روز‌ها که فناوری پیشرفت زیادی کرده است و بیشتر تبلیغات در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، کارت‌های کاغذی ویزیت هنوز جایگاه خودش را دارد.

روزنامه خراسان - الهام یوسفی : وقتی می‌خواهید کیفتان را مرتب کنید، معمولا با تعداد زیادی از کارت‌های ویزیت روبه‌رو می‌شوید. حتی این روز‌ها که فناوری پیشرفت زیادی کرده است و بیشتر تبلیغات در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، کارت‌های کاغذی ویزیت هنوز جایگاه خودش را دارد. حالا دیگر با پیشرفت صنعت چاپ و لیتوگرافی، انواع متنوع‌تر و خلاقانه‌تری از این کارت‌ها را در شکل‌های مختلف می‌بینیم که اطلاعات هویتی و تماسی سابق رویشان درج شده است.
تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان
کارت‌های ویزیت، چیزی فراتر از یک کارت ساده مقوایی است. آن‌ها بیانگر خاطرات شروع یک کار بوده‌اند. برای استیو جابز، بیل گیتس و زاکربرگ، اولین کارت ویزیت‌شان، بخشی از تاریخچه فعالیت اپل، مایکروسافت و فیس بوک است، اما تا به حال فکر کرده‌اید که اولین کارت ویزیت را چه کسی درست کرد و چرا؟!

تاریخچه کارت‌های ملاقات در چند قرن
قرار ملاقات برای اشراف‌زاده‌ها‌
تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان

می‌گویند؛ اولین کسانی که کارت ویزیت را استفاده کردند، بازرگانان چینی در قرن ۱۵ بودند، اما تاریخچه نمونه‌های امروزی‌تر کارت ویزیت را باید در قرن ۱۷ میلادی در اروپا یافت. شاهزادگان کشور فرانسه در قرن ۱۷، هنگام ملاقات با اشراف‌‎زاده‌ای دیگر مشخصات و خلاصه‌ای از سوابق خود را روی کاغذی می‌نوشتند و آن را خیلی رسمی و محترمانه توسط خدمتکار خود به منزل او می‌فرستادند. فرستادن جواب، به معنای قبول میزبانی بود. ظاهر این کارت‌ها، طلاکوب و دارای حروف چاپی بود. البته طبیعتا این کار در بین اقشار سطح بالای جامعه متداول شد و بعد‌ها به صورت کارت ویزیت درآمد. اندازه این کارت‌ها کوچک‌تر از کف دست بود و معمولا روی مقوایی براق، حکاکی یا چاپ می‌شد.
کلکسیونر‌های کارت‌‎های ملاقات رنگی
تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان

موج استفاده از این کارت‌ها در قرن ۱۸ میلادی به آمریکا رسید. در این زمان محتوای روی کارت ویزیت به یک طراحی یا نقاشی ساده و مشخصات شخص ختم می‌شد. پس از حدود صد سال، کارت‌های بازرگانی تک رنگ رواج یافت. با گذشت زمان، کارت‌ها دارای نام، شماره تلفن، شماره فکس، ایمیل و آدرس شد. بعضی شرکت ها، لوگوی خود را نیز در گوشه‌ای از کارت حک می‌کردند. در ابتدا رنگ این کارت‌ها فقط مشکی، سفید یا طلایی بود. (در چین کارت‌ها بیشتر طلایی رنگ بود). بعد‌ها هم با وجود رشد و گسترش حرفه‌های مختلف و در پی آن نیاز به کارت‌های ویزیت با رنگ و طرح مختلف، لیتوگرافی چند رنگ به عنوان اصلی‌ترین روش در چاپ به کار گرفته شد. جالب این جاست که به دلیل محدود بودن تصاویر رنگی در آن زمان، مردم این کارت‌های تجاری را به صورت کلکسیون جمع آوری می‌کردند.
قرار کاری برای تاجران
تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان

کارت‌های ویزیت، محدود به قرار ملاقات‌های اشراف‌زاده‌ای نشد و بعدتر در انگلستان کارت‌های بازرگانی برای اولین بار شکل گرفت و رواج یافت. این نوع کارت‌ها بیشتر مورد استفاده و استقبال تاجران و بازرگانان بود که روی آن‌ها نقشه یا به عبارتی کروکی محل تجارت‌شان قرار داشت به همین دلیل بیشتر به صورت کارت راهنما به کار می‌رفت.
بازرگانان از طریق این نقشه به سمت فروشگاه مورد نظر هدایت می‌شدند. در چاپ این نوع کارت ویزیت از روش حکاکی روی صفحات نازک مس استفاده می‌شد. بعد از مدتی با ظهور روش لیتوگرافی رنگی، کارت‌های تجاری نیز به صورت رنگی به چاپ می‌رسید.
کارت ویزیت مشاهیر جهان

فیدل کاسترو
تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان

بله! فیدل کاسترو هم کارت ویزیت داشت. او در ۱۹۵۹ میلادی توانست، نظام فالگنسیو باتیستا را شکست دهد و حکومت کوبا رابه دست گیرد.
ماکسیم گورکی
تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان

داستان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و مقاله‌نویس انقلابی روس و از بنیان‌گذاران سبک رئالیسم سوسیالیستی بود.
آلبرت اینشتین
تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان

آلبرت اینشتین، فیزیک‌دان نظری آلمانی بود. او به دلیل تأثیرات چشمگیرش، به عنوان بزرگ‌ترین فیزیک دانی شناخته می‌شود که به این جهان پا گذاشته‌است.
ویلبر رایت
تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان

برادران رایت، ارویل رایت و ویلبر رایت‏ همان دو برادر آمریکایی مشهور اهل اوهایو بودند که به دلیل اختراع اولین هواپیمای قابل کنترل، توانمند و سنگین‌تر از هوا در ۱۹۰۳ (میلادی) مشهور شدند.
نیل آرمسترانگ
تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان

نیل الدن آرمسترانگ فضانورد آمریکایی، نخستین انسانی است که طی ماموریت آپولو ۱۱ در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ (۲۹ تیر ۱۳۴۸) بر کره ماه گام نهاد.
بیل گیتس
تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان

گیتس را همه ما خوب می‌شناسیم. او و پل آلن شرکت مایکروسافت را پایه ریزی کردند. بیل گیتس در دنیا به‌عنوان بنیان‌گذار تحول در رایانه‌های شخصی بسیار مشهور است.
استیو جابز
تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان

استیون پاول جابز‏ کارآفرین، مخترع، بنیان گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود.
آیزاک آسیموف
تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور جهان

نویسنده آمریکایی روسی تبار گونه‌های علمی، علمی-تخیلی، خیال‌پردازی، وحشت و دکتر در بیوشیمی بود. او بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در تمام دسته‌های اصلی رده‌بندی دیوی (به جز فلسفه) دارد و سیارک آسیموف ۵۰۲۰ به افتخار وی نام گذاری شده‌است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طراوت

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج