۸۱۴۵۰۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چنگیز: علیدوستی مصدوم نمی‌شد قهرمان می‌شدیم

عبدالعلی چنگیز مهاجم اصفهانی سابق تیم ملی و باشگاه استقلال پس از سال ها حضور در فوتبال حوزه خلیج فارس این روز ها در شمال ایران مشغول کار با تیم های پایه است.

ورزش سه: عبدالعلی چنگیز مهاجم اصفهانی سابق تیم ملی و باشگاه استقلال پس از سال ها حضور در فوتبال حوزه خلیج فارس این روز ها در شمال ایران مشغول کار با تیم های پایه است. او که به دلیل تقارن دوران فوتبالش با دوران جنگ تنها ۱۶ بازی ملی دارد معتقد است امکانات کافی برای رشد فوتبال در ایران وجود ندارد در صورتی که تیم های رقیب سرمایه گذاری هنگفتی را درزمینه فوتبال انجام می دهند.

عبدالعلی چنگیز مهاجم سالهای اول بعد از انقلاب در خصوص وضعیت تیم ملی در جام ملت های آسیا و شانس گرفتن نتیجه در این دوره از رقابت ها گفت:« ببینید از نظر من تیم ملی ایران و ژاپن از بین تیم های آسیایی در جام جهانی توانستند نمایش خوبی را از خودشان به نمایش بگذارند و به همین خاطر از این دو تیم می توان به عنوان شانس های اول قهرمانی در این جام نام برد؛ ولی به واقع نمی توان از تیم های قطر ، عربستان وحتی تیم ملی امارات به راحتی بگذریم چرا که تیم های حوزه خلیج فارس سرمایه گذاری بسیار زیادی در این زمینه انجام داده اند و حالا که امارات میزبان این جام است می تواند جزو یکی از تیم های مدعی جام به شمار بیاید.

وی در مورد تیم ملی ایران هم خاطر نشان کرد:« متاسفانه تیم ملی ایران برخلاف اکثر تیم های مطرح آسیا فاقد امکانات زیر ساختی مناسب است و همیشه این غیرت و تعصب بچه های تیم ملی بوده است که در مواقع مختلف به داد تیم ملی ایران رسیده است مثل بازی با عراق در جام قبلی و ای کاش ما هم می توانستیم مثل بسیاری از کشورهای حال حاضر آسیا از خاصیت های آب و هوایی این سرزمین استفاده کنیم و زمین های مناسبی را برای تیم های پایه بسازیم.»

چنگیز که خودش حضوردر جام ملت های آسیا را تجربه کرده است درباره کارلوس کی روش نظرش را این گونه بیان کرد:«کی روش زمانی که تیم ملی را در اختیار گرفت سعی کرد با توجه به ضعف ساختاری تیم ملی در فاز دفاعی بیشتر تمرکزش را در این بخش بگذارد و همانطور که در جام جهانی هم دیدیم این شیوه از بازی را در دستور کار تیم ملی قرار داد. تا حد زیادی هم قابل قبول بود اما دیگر در آسیا آن شیوه نمی تواند مثمر ثمر واقع شود و باید با توجه به استعداد های خوبی که در خط حمله داریم بازی زیباتری ارائه کنیم زیرا مردم ایران آن فوتبال را می پسندند.»

وی که از صحبت های اخیر کی روش مقداری ناراحت به نظر می رسید بیان کرد :«متاسفانه سرمربی تیم ملی ایران استاد بازی با کلمات است و گرنه خود او می داند که رویای ما نمی تواند حضور در بین چهار تیم باشد؛ چون ما آن زمان که در بدترین شرایط ممکن و به نوعی درگیر جنگ بودیم به راحتی همیشه در بین چهار تیم حضور می یافتیم. به همین خاطر امروز دیگر توقع مردم ما لا اقل حضور در فینال این دوره از رقابت هاست.»

در پایان از او خواستیم تا خاطره ای اگر از حضور در جام ملت ها ۱۹۸۴ در سنگاپور دارد بیان کند:«تیم ملی آن روزها متشکل از بچه هایی بودیم که از جام جهانی جوانان ۱۹۷۴ گرد هم جمع شده بودیم. شناخت خیلی خوبی از هم داشتیم ضمن این که تلفیق این تیم با تعدادی از بازیکنان با تجربه باعث شده بود تیم بسیار خوبی در اختیار داشته باشیم.

بر خلاف آن که می گویند عمدا با تیم های سنگاپور و هند به تساوی رسیدیم همین جا می گویم که آن بازی را صرفا به این خاطر که تیم حریف را دست کم گرفتیم نتوانستیم بازی را ببریم تا در مرحله بعدی به دیدارعربستان رفتیم .»

او درباره مسابقات میگوید :اولین خاطره بد همان مصدومیت تلخ حمید علیدوستی دردومین بازی بود. مطمئن باشید او اگر دچار مصدومیت نمی شد ما به راحتی قهرمان آسیا می شدیم. دومین خاطره هم همان بازی با عربستان در مرحله نیمه نهایی بود که شاهرخ و شاهین هر دو گل را به ثمر رساندند؛ البته یکی به خودی و دیگری به تیم حریف که ما آن زمان به شوخی می گفتیم که برادران بیانی بازی را در آوردند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج