۸۱۴۵۷۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

تاثیرگذاترین جوان‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر

چند فصلی از روزهایی که بازیکنان زیر ۲۳ سال لیگ فقط برای پرکردن لیست تیم‌ها و خالی نماندن نیمکت استفاده می‌شدند گذشته است. در این چند سال اخیر بازیکنان جوان زیادی پدیده لیگ شده‌اند و نه تنها بازیکنانی برای تعویض و وقت‌گذرانی نبوده‌اند که برگ برنده مربیان‌شان را در بسیاری از لحظات و بازی‌های حساس رو کرده‌اند.

وب‌سایت نود: چند فصلی از روزهایی که بازیکنان زیر ۲۳ سال لیگ فقط برای پرکردن لیست تیم‌ها و خالی نماندن نیمکت استفاده می‌شدند گذشته است. در این چند سال اخیر بازیکنان جوان زیادی پدیده لیگ شده‌اند و نه تنها بازیکنانی برای تعویض و وقت‌گذرانی نبوده‌اند که برگ برنده مربیان‌شان را در بسیاری از لحظات و بازی‌های حساس رو کرده‌اند. در این فصل هم بازیکنان جوان توانسته‌اند عملکرد خوبی داشته باشند و در میان برترین‌های لیگ بین باتجربه‌ها و اسم ورسم‌دارها جایی برای خود باز کنند.

اللهیار صیادمنش: دقایق حضورش در ترکیب استقلال به ۵۰۰ دقیقه هم نرسیده، با این حال یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان آبی در نیم فصل اول بوده است. او در ۴۵۶ دقیقه ۲ گل زده و یک پاس گل داده و یک پنالتی گرفته است. آماری که خیلی از بازیکنان گرانقیمت استقلال هم نتوانستند ثبت کنند و در حد مهاجم ۱۷ ساله شان به استقلال کمک کنند.

مهدی قائدی: عملکرد او را می‌توان بهتر از صیادمنش دانست. بازیکنی که ۲۲۲ دقیقه بازی کرد و یک گل زد و یک گل ساخت. شاید اگر مسائل حاشیه‌ای در میان نبود او می‌توانست با آماری شگفت‌انگیزتر عنوان بهترین بازیکن ۲۳ سال لیگ را از آن خود کند. اتفاقی که نیفتاد و مشخص نیست که مسائل خارج از میدان تا چه حد این اجازه را به بازیکن با استعداد آبی‌ها خواهد داد.

محمد خرم حسینی: یک گل و یک پاس گل در حدود ۸۵۰ دقیقه حضور در میدان. یکی از نکات ویژه بازی او حضور پرتعداد در درگیری‌ها و البته برنده شدن در نبردهاست. او در تیمش در گرفتن خطا و البته ارتکاب خطا رتبه اول را در اختیار دارد و در دریبل موفق هم دوم است که نشان از تکنیک بالای این بازیکن جوان دارد.

حسین مهربان: برای یک بازیکن جوان حضور در تیم‌های یحیی گل‌محمدی یک شانس بزرگ است. حسین مهربان هم از این شانس به خوبی استفاده کرده است. او ۹۲۲ دقیقه برای یحیی بازی کرده و سه گل به ثمررسانده است. مهربان در زمینه شوت به چارچوب و تبدیل شوت به گل دومین بازیکن تیمش است.

محمدرضا سلیمانی: یکی از جالب‌ترین آمارهای لیگ برتر مربوط به مهاجم جوان سایپاست. بازیکنی که در ۲۴۷ دقیقه، ۳گل زده است و نکته جالب‌تر این که همه گل‌های او برای سایپا باعث کسب امتیاز شده است. او تنها در دو بازی بیش از ۴۵ دقیقه در میدان حضور داشته که در هر دو بازی گل زده است. در میان جوانان تیم دایی، سلیمانی توانسته عملکرد ویژه‌ای داشته باشد.

جعفر سلمانی: ۳۵۷ دقیقه و ۲ گل. بازیکن جوان آبادانی‌ها که اولین گلش را در اولین بازی این تیم زد و آبادانی‌ها را از شکست نجات داد. او هم در زمان‌های کمی که بازی کرده توانسته استعداد بالایش را به رخ بکشد.

رضا جبیره: او هم یکی دیگر از جوانان بااستعداد صنعت نفت است. بازیکن ۲۱ ساله‌ای که زیاد نام او را در این فصل شنیده‌ایم. آمار او مشابه سلمانی است. ۲ گل از ۷ شوت. البته جبیره حدود ۲۰۰ دقیقه بیشتر از سلمانی فرصت بازی داشته و یک پاس گل هم داده است.

مجید علیاری: بازیکن ۲۲ ساله پارس جنوبی بعد از محمد نوری با تجربه بهترین گلزن بوشهری‌هاست. او سه گل زده و حدود ۶۵۰ دقیقه هم بازی کرده است. او در هر بازی بیش از سه شوت به سمت دروازه حریفان انجام داده و یکی از نکات بارز بازی او برتری‌اش در نبردهای هوایی است.

محمد کریمی: کشف امیرقلعه‌نویی در سپاهان که با قرار گرفتن در صدر جدول پاسورها حسابی همه را غافلگیر کرده است. کریمی البته از مقطعی به نیمکت منتقل شد و مانند ابتدای فصل بازیکن فیکس سپاهان نیست.

سعید آقایی: آقایی آنقدر باتجربه است که حضورش در میان بازیکنان زیر ۲۳ سال لیگ کمی سخت است. بازیکن ملی‌پوش سپاهانی‌ها که با حضور قلعه‌نویی به روزهای خوبش بازگشته با ۱ گل و ۴ پاس گل یکی از بهترین‌های تیمش بوده است. او برخلاف بقیه هم سن و سال‌هایش تقریبا بازیکن فیکس سپاهان هست و بالای ۱۱۰۰ دقیقه برای زردپوشان اصفهانی به میدان رفته است.

این لیست براساس آمار گل‌ها و پاس‌گل‌ها تهیه شده و به همین دلیل بازیکنان فاز دفاعی نمی‌توانستند در آن قرار بگیرند. این در حالی است که بازیکنانی مانند رضا اسدی و منادی از سایپا و گوهری از پارس جنوبی از پدیده‌های اصلی لیگ بوده‌اند. بازیکنانی که به واسطه پست بازی شان یعنی هافبک دفاعی و دروازه‌بان گلی نزده‌اند و به همین دلیل نامشان در این لیست قرار نگرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس آدام همتی چی

    • اسی

      خدایی اسم خر رو بنویسید اسم این اسکل قاعدی رو ننویسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج