۸۱۴۶۲۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

لاوروف: ۲۰۱۸ سال دشواری برای روسیه بود

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه سال میلادی ۲۰۱۸، سالی دشوار برای روسیه بود، خاطرنشان کرد: مسکو از طرف کسانی که به ما به چشم رقیب می نگرند، از طریق موقعیت برتر در سیاست جهانی تحت فشار قرار داشت.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه سال میلادی ۲۰۱۸، سالی دشوار برای روسیه بود، خاطرنشان کرد: مسکو از طرف کسانی که به ما به چشم رقیب می نگرند، از طریق موقعیت برتر در سیاست جهانی تحت فشار قرار داشت.

سرگئی لاوروف در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۱ که در برنامه ای سیاسی به نام «مسکو، کرملین، پوتین» پخش شد، افزود: در اقدامات آمریکا چنین رویکردی در طول سال ۲۰۱۸ دیده شد، آنها آشکارا در این مورد سخن می گویند و بر لزوم بازداشتن روسیه و چین تاکید دارند و از ایران و کره شمالی هم خوششان نمی آید.

وی افزود: متاسفانه شرکای اروپایی ما که خواهان استقلال عمل در اقدامات آنها هستیم برای چنین موضع مستقلی آماده نیستند و حتی در مواردی که برخلاف منافع آنها است نیز از آمریکا پیروی می کنند.

لاوروف برای نمونه به رد قطعنامه پیشنهادی روسیه برای حفظ پیمان موشکی اشاره کرد و گفت: بیش از همه کشورهای اروپایی از لغو پیمان موشکی میان روسیه و آمریکا ابراز نگرانی می کنند با این وجود در سازمان ملل به پیش نویس روسیه در این خصوص رای منفی دادند.

وی ادامه داد: همه اعضای اتحادیه اروپا به پیش نویس ارایه شده روسیه برای حفظ پیمان موشکی رای منفی دادند در واقع آنها با این کار خود نشان دادند که خواهان از بین رفتن پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد هستند و بار دیگر با خطر استقرار موشک های آمریکایی در اروپا مواجه خواهند شد.

لاوروف هشدار داد: در صورت استقرار موشک های آمریکایی در کشورهای اروپایی، گام بعدی تدابیر متقابل روسیه خواهد بود، این انتخاب ما نیست اما در پایتخت های اروپایی نمی توانند از تهدید برای امنیت اروپایی ها اطلاع نداشته باشند.

لاوروف در ادامه به امکان دیدار پوتین و ترامپ هم اشاره کرد و گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که آماده مذاکره با آمریکایی ها هستیم اما باید این سوال را از آنها پرسید که چرا وارد مذاکره با روسیه نمی شوند.

وی با بیان اینکه روسیه و آمریکا باید بر اساس حقوق برابر و احترام متقابل و توجه به منافع یکدیگر گفت وگو کنند، افزود: روسیه این واقعیت را درک می کند که سیاست خارجی آمریکا تا چه اندازه گروگان مبارزات سیاسی در داخل این کشور است.

لاوروف افزود: در آمریکا برای کسب آرای بیشتر رای دهندگان مسابقه ای برای حمله به روسیه راه افتاده است، ما هیچ کاری برای تغییر این شرایط نمی توانیم بکنیم اما همواره آماده مذاکره با طرف مقابل در شرایط برابر هستیم.

گفتنی است آمریکا روسیه را به نقض پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد متهم کرده است و دونالد ترامپ به شدت در داخل و از سوی برخی کشورهای غربی تحت فشار است که قدمی در جهت بهبود روابط با روسیه برندارد چرا که در ظاهر هر دو رئیس جمهور خواهان بهبود روابط هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج