۸۱۴۶۵۴
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

سخنگوی پنتاگون هم استعفا داد

با پایان مأموریت «جیمز متیس» به عنوان وزیر دفاع آمریکا، دوشنبه شب سخنگوی پنتاگون هم اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

خبرگزاری فارس: روز پایانی سال ۲۰۱۸ هم برای دولت آمریکا با استعفای یک مقام دیگر همراه شد. این بار «دانا وایت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بود که اعلام کرد از سمتش کناره‌گیری می‌کند.

استعفای وایت همان روزی اعلام شده که مأموریت «جیمز متیس» به عنوان وزیر دفاع آمریکا رسما به پایان رسید. متیس که به دلیل اختلاف نظر با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از سمتش استعفا داده، قرار بود اسفند ماه پنتاگون را ترک کند، اما ترامپ در واکنش به تمجید گسترده رسانه‌ها از این ژنرال بازنشسته، اعلام کرد که جایگزین موقت متیس از نخستین روز سال ۲۰۱۹ کارش را آغاز می‌کند.

سخنگوی پنتاگون هم استعفا داد

وایت بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) در توییتر نوشت: «از فرصتی که این دولت برای خدمت در کنار ژنرال متیس، نظامیان و کارمندان غیرنظامی... در اختیار من قرار داد، سپاسگزارم. برای من مایه افتخار و مباهات بود.»

در دو سالی که از دولت ترامپ می‌گذرد، ده‌ها مقام ارشد، از جمله بسیاری از اعضای کابینه، از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند، تا جایی که بسیاری از افرادی که در عکس‌های روزهای نخست دولت ترامپ حضور داشته‌اند، اکنون یا از سمتشان کنار رفته‌اند یا اخراج شده‌اند.

در چند ماه اخیر گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال کناره‌گیری متیس مطرح شده بود، اما این شایعات هر بار تکذیب می‌شد. با این وجود، ترامپ چندی قبل متیس را «یک دموکرات» خواند و اینکه احتمال دارد او روزی دولت را ترک کند، رد نکرد.

نهایتا متیس دو هفته پیش، به دلیل آنچه که رسانه‌ها اختلاف نظر با ترامپ در مورد سوریه خوانده‌اند، با انتشار نامه‌ای سرگشاده و انتقادی، استعفا داد. «برت مک‌گورک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه هم ساعتی بعد از متیس، از سمتش کناره‌گیری کرد. گفته می‌شود که ممکن است شمار دیگری از مقام‌های پنتاگون دولت ترامپ را ترک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      اینجا هر روز یه وزیر روحانی یا استعفا میده یا استیضاح میشه,بعد فقط گیر دادن به ترامپ!!!!

    • شولتومبون

      به جهنم،،سگ تو روحت ترامپ

    • کامران

      کاش استعفای اینها به دولتمردان ماهم سرایت می کرد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج