جاباما
۸۱۴۷۲۱
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

۵ خودروی برتر ۲۰۱۸ به انتخاب جرمی کلارکسون

به اعتقاد بسیاری جرمی کلارکسون معروف‌ترین و تاثیرگذارترین ژورنالیستی است که در حوزه صنعت خودرو فعالیت می‌کند.

وب‌سایت دیجیاتو - سعید علی پور: به اعتقاد بسیاری جرمی کلارکسون معروف ترین و تاثیرگذارترین ژورنالیستی است که در حوزه صنعت خودرو فعالیت می کند. این مجری و روزنامه نگار ۵۸ ساله انگلیسی که برای نسل های جدید بیشتر با مستندهای تلویزیونی تاپ گیر و گرند تور شناخته می شود، در چند نشریه از جمله Sunday Times ستون مخصوص خود را داشته و به صورت مکتوب نیز از خودروها انتقاد می کند!

۵ خودروی برتر ۲۰۱۸ به انتخاب جرمی کلارکسون

با توجه به پیشینه ای که کلارکسون در حرفه خود دارد، عقاید و نظرات او درباره اتومبیل ها می تواند تا حد زیادی تعیین کننده باشد. در یکی از آخرین مقالاتی که این چهره محبوب برای Sunday Times به رشته تحریر در آورده، وی بهترین خودروهای سال 2018 را برگزیده است.

در این مقاله کلارکسون از میان 28 اتومبیلی که در سال 2018 بر پشت فرمان آنها نشسته، عملکرد پنج مدل را تحسین برانگیز دانسته و آنها را به عنوان بهترین خودروهای سال معرفی نموده است.

۱. لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

۵ خودروی برتر ۲۰۱۸ به انتخاب جرمی کلارکسون

آنطور که این مقاله نشان می دهد لامبورگینی هوراکان پرفورمانته بیش از سایر خودروهای تست شده با سلایق کلارکسون همخوانی داشته و توانسته عنوان خودروی سال از دید وی و روزنامه Sunday Times را کسب کند.

جالب اینکه جرمی در سال ۲۰۱۷ پس از تست نسخه پیش تولید این اتومبیل فوق سریع ایتالیایی از پنج ستاره ممکن، چهار ستاره به آن اعطا کرده بود؛ اما با ارزیابی مجدد نسخه نهایی ظاهرا نظر وی عوض شده و پنج ستاره کامل برای هوراکان پرفورمانته در نظر گرفته است.

جرمی با همان ادبیات خاصش درباره این خودروی هیجان انگیز گفته:

دوست دارم اینگونه فکر کنم که لامبورگینی توسط چند کودک ده ساله مدیریت می شود... درست است که مالکیت این شرکت در اختیار آلمانی هاست، اما این حس وجود دارد. مطمئنا اگر آئودی مالک لامبورگینی نبود، هوراکان به لیزرهای فضایی بر روی سقف مجهز می شد.

2. پورشه 911 GT2 RS

۵ خودروی برتر ۲۰۱۸ به انتخاب جرمی کلارکسون

پورشه 911 GT2 RS دومین خودروی محبوب جرمی کلارکسون در سال 2018 لقب گرفته است. نکته طعنه آمیز اینکه کلارکسون هرگز جزو طرفداران 911 نبوده، اما عملکرد نسخه GT2 RS به قدری عالی و "درخشان" است که وی را مجاب به انتخاب کرده است.

۳. آلپینا B۵

۵ خودروی برتر ۲۰۱۸ به انتخاب جرمی کلارکسون

رتبه سوم بهترین خودروی سال ۲۰۱۸ از دید کلارکسون به آلپینا B۵ رسیده است. این سدان سریع که در واقع نسخه تقویت شده ب ام و سری ۵ محسوب می شود، به لطف ترکیب فاکتورهایی مثل قدرت، هیجان و سواری راحت موفق به دریافت ۴ ستاره شده است.

رانندگی با آلپینا B۵ آنقدر برای کلارکسون لذت بخش بوده که وی این خودرو را "بهترین سری پنجی که تاکنون بر پشت فرمانش نشسته" خطاب کرده است. البته سری ۵ استاندارد نیز همواره لبخند رضایت را بر لبان کلارکسون نشانده، به همین خاطر است که او خود را یکی از طرفداران همیشگی سدان محبوب باواریایی ها می داند. به گفته جرمی آلپینا B۵ تا حد زیادی به "کامل بودن" نزدیک شده و می تواند الگویی برای دیگر مدل ها باشد.

4. استون مارتین ونتیج

۵ خودروی برتر ۲۰۱۸ به انتخاب جرمی کلارکسون

مجری و خبرنگار مشهور این روزهای جهان خودرو استون مارتین ونتیج را به عنوان چهارمین مدل شایسته سال 2018 برگزیده است. این اتومبیل اسپرت نیز مثل آلپینا B5 چهار ستاره از پنج ستاره ممکن را دریافت نموده؛ حضور ونتیج در این لیست چندان هم جای تعجبی ندارد، زیرا جرمی همیشه از طرفداران آن بوده است.

کلارکسون اعتقاد دارد ونتیج با اختلاف زیادی از تمامی ساخته های استون مارتین بهتر است، طوری که این مدل را می توان رقیبی جدی برای پورشه 911 تصور کرد.

۵. بنتلی کانتیننتال جی تی

۵ خودروی برتر ۲۰۱۸ به انتخاب جرمی کلارکسون

بنتلی کانتیننتال جی تی آخرین اتومبیلی است که نسل جدید آن توانسته نظر مثبت جرمی را جلب نموده و در جایگاه پنجم قرار گیرد. این اتفاق در حالی رخ داده که کلارکسون هیچ علاقه ای به نسل قبلی کانتیننتال جی تی نداشت و در یکی از قسمت های تاپ گیر، در اظهار نظری جالب از آن به عنوان اتومبیلی مناسب برای بازیکنان فوتبال یاد کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساسان

      پس کجاست سایپا و ایران خودرو

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        نسل تو و امثال تو کی منقرض میشه؟

    • بدون نام

      فقط پراید. جا افتاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج