۸۱۵۰۵۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برترین گلزن قرن ۲۱ فوتبال انگلیس کیست؟

بیلی شارپ امروز دویست و بیستمین گل خود را به ثمر رساند.

وبسایت نود: در یکی از مسابقات هفته بیست و ششم چمپیونشیپ (مسابقات سطح دوم فوتبال انگلیس) شفیلد یونایتد در ورزشگاه DW مهمان ویگان بود و در پایان موفق شد با نتیجه ۳-۰ میزبان خود را شکست دهد تا با ۴۷ امتیاز و قرارگیری در رده سوم، شانس مناسبی برای صعود به لیگ برتر پیدا کند.

گل سوم شفیلد در این دیدار را بیلی شارپ، مهاجم ۳۲ ساله شفیلد به ثمر رساند تا ضمن ثبت شانزدهمین گل فصل، یک رکورد جالب توجه به نام خود ثبت کند.

این، گل شماره ۲۲۰ حرفه شارپ در مجموع ۴ لیگ سراسری فوتبال انگلیس (لیگ برتر، چمپیونشیپ، لیگ یک و لیگ دو) بود. شارپ به این ترتیب با عبور از ۲۱۹ گل ریکی لمبرت، بازیکن سابق ساوتهمپتون، لیورپول و وست‌بروم، به برترین گلزن لیگ های سراسری انگلستان در قرن بیست و یکم تبدیل شد. در حقیقت از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۰۰ به این سمت، هیچ کس نتوانسته به اندازه شارپ در لیگ های سراسری انگلستان گلزنی کند.

برترین گلزن قرن ۲۱ فوتبال انگلیس کیست؟

شارپ که در کارنامه خود بازی برای هشت تیم شفیلد یونایتد، راشدن، اسکانتورپ، دانکستر، ساوتهمپتون، ناتینگهام فارست، ریدینگ و لیدز یونایتد را در کارنامه دارد، سومین مقطع حضور خود در شفیلدیونایتد را پشت سر می‌گذارد. شارپ نخستین بازی حرفه ای خود را در فصل 05-2004 برای شفیلد یونایتد انجام داد و در دومین مقطع حضور خود در شفیلد، در سال های 2007 تا 2009 پیراهن این تیم را به تن کرد. او از سال 2015 تاکنون نیز در شفیلد حضور دارد و یکی از عوامل مهم صعود شفیلد از لیگ یک (سطح سوم) به چمپیونشیپ در فصل 17-2016 بود.

علیرغم سابقه درخشان گلزنی در لیگ های پایین تر، شارپ طعم گلزنی در لیگ برتر را نچشیده است. او در نیمه دوم فصل 12-2011 چمپیونشیپ به ساوتهمپتون پیوست و با به ثمر رساندن 9 گل، به قدیس ها در راه بازگشت به لیگ برتر کمک کرد. اما بعد از انجام تنها دو بازی، ساوتهمپتون را به شکل قرضی ترک کرد تا دوباره به چمپیونشیپ بازگردد و این بار پیراهن ناتینگهام فارست را به تن کند. شارپ بعد از 2 بازی در اوایل فصل 13-2012، دیگر هرگز نتوانست در لیگ برتر به میدان رود.

علیرغم این آمار درخشان، شارپ تنها در 4 فصل توانسته شمار گل های خود را از مرز 20 عبور دهد؛ فصل های 06-2005 و 07-2006 به ترتیب با 23 و 30 گل برای اسکانتورپ یونایتد در لیگ یک (سطح سوم) و فصل های 16-2015 و 17-2016 به ترتیب با 21 و 30 گل برای شفیلد یونایتد باز هم در لیگ یک.

شارپ که هم اکنون آمار خود در لیگ های سراسری را به 220 گل در 496 مسابقه رسانده، در سال 2011 و در زمانی که مشغول بازی برای دانکستر بود، پسر 2 روزه خود را به دلیل یک نارسایی مادرزادی از دست داد.

3 روز بعد از این تراژدی، او در برابر میدلزبورو به میدان رفت و بعد از گلزنی، این گل را به فرزند فقیدش تقدیم کرد. تنها 5 روز بعد و در جریان بازی خارج از خانه دانکستر مقابل ایپسویچ تاون نیز، شارپ مجددا موفق به گلزنی شد؛ اتفاقی که باعث شد تماشاگران ایپسویچ در پورتمن رود او را ایستاده تشویق کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج