۸۱۵۰۸۹
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

آماری که امید قهرمانی ایران را پُر رنگ می‌کند

فوتبال جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در حالی روز شنبه پانزدهم دی ماه با مسابقه دو تیم بحرین و امارات متحده عربی آغاز خواهد شد که آمار و سابقه این رقابت ها، امید ایران را برای قهرمانی پررنگ نشان می دهد.

ایرنا: فوتبال جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در حالی روز شنبه پانزدهم دی ماه با مسابقه دو تیم بحرین و امارات متحده عربی آغاز خواهد شد که آمار و سابقه این رقابت ها، امید ایران را برای قهرمانی پررنگ نشان می دهد.

هفدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا یک ویژگی خاص دارد. این نخستین بار است که این رقابت ها با حضور ۲۴ تیم برگزار می شود؛ موضوعی که هم تعداد مسابقات را بیشتر از دوره های قبل کرده و هم پای برخی تیم های سطح پایین را به جام باز کرده است.

از آغاز برگزاری جام ملت های آسیا ۱۶ دوره می گذرد و در آستانه دوره هفدهم نگاهی به آمار و ارقام این رقابت ها و جایگاه و رتبه های ایران و سایر رقبا خالی از لطف نیست.

ژاپن با چهار بار قهرمانی، بیشترین عنوان برتر جام را از آن خود کرده است. بعد از ژاپن، ایران و عربستان سعودی هر کدام سه بار جام قهرمانی را بالای سر برده اند.

دو تیم ملی ایران و کره جنوبی بیشترین حضور را با آمار ۱۳ دوره داشته اند. بعد از این دو، تیم ملی چین ۱۱ بار، کویت ۱۰ بار، قطر، عربستان سعودی و امارات ۹ بار و عراق و ژاپن نیز با ۸ حضور در جدول تاریخ رقابت ها جای گرفته اند.

از لحاظ تعداد مسابقات، ایران و کره جنوبی رکورد دارند. هر کدام از این دو تیم ۶۲ مسابقه را در جام ملت های آسیا تجربه کرده اند. چین با ۵۱، عربستان با ۴۴، کویت با ۴۲ و ژاپن با ۴۱ مسابقه در رده های بعدی قرار گرفته اند.

ایران از لحاظ تعداد پیروزی در مسابقات با ۳۷ برد، صدر نشین است. کره جنوبی ۳۲ مسابقه را برده است و ژاپن ۲۴ مسابقه را به سود خود تمام کرده است. بیشترین باخت را نیز در تاریخ جام، چین با ۱۸ شکست به خود اختصاص داده است.

ایران همچنین در تعداد گل زده نیز بیشترین آمار را در تاریخ جام ملت های آسیا ثبت کرده است و ۱۱۹ گل را در دروازه های رقبا جای داده است. بعد از ایران کره جنوبی ۱۰۰ گل زده است. چین به ۸۱ گل رسیده و ژاپن ۸۰ گل زده در کارنامه دارد.

جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا در امارات از روز پانزدهم دی ماه آغاز خواهد شد و تیم ملی ایران در گروه سوم با تیم های یمن، عراق و ویتنام هم گروه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک چهارم حذف میشیم شک نکنید

    • سید

      حالا از کره بگذریم ژاپن و استرالیا را کجای دلمون بزاریم

    • الکی خوش

      شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • افشین

      الان شما مثلا خیلی فوتبال فهمید که میگید شتر دخواب بیند پنبه دانه مام همه میدونیم کار سختی داریم ولی امیدواریم قهرمانشیم حال مردم یکم خوبشه یکم از فکر مشکلات بیان بیرن .فهم شعور خودتون به چالش نکشید اقایان فوتبال فهم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج