۸۱۵۱۱۸
۲۵ نظر
۵۰۰۷
۲۵ نظر
۵۰۰۷
پ

فاصله خط فقر و حقوق کارگران

عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور گفت: کارگری که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دستمزد دارد چگونه باید افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت‌ها را تحمل کند؟

خبرگزاری ایسنا: عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور گفت: کارگری که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دستمزد دارد چگونه باید افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت‌ها را تحمل کند؟

علی اصلانی با بیان اینکه وضعیت کارگران در سراسر کشور خوب نیست، گفت: الان میان خط فقر و دستمزد کارگران یک فاصله حدوداً ۵۳ درصدی ایجاد شده و تا زمانی که این فاصله از بین نرود شرایط کارگران در همین وضع باقی خواهد ماند.

اصلانی خاطرنشان کرد: حدود ۱۳ میلیون کارگر در کشور وجود دارد که با احتساب افراد تحت پوشش آنان، جمعیت جامعه کارگری به ۵۳ میلیون نفر می‌رسد، قدرت خرید این جامعه در اوضاع فعلی کاهش زیادی داشته و اگر دولت حقوق کارگران را افزایش ندهد اوضاع این جامعه خوب نخواهد شد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار البرز به سفر اخیر وزیر کار به البرز اشاره و خاطرنشان کرد: در این سفر بنده به عنوان نماینده کارگران البرز لزوم افزایش حقوق کارگران را گوشزد کردم که آقای شریعتمداری قول دادند جلسه شورای عالی کار برای بحث افزایش دستمزد کارگران تشکیل شود، تاکنون دو جلسه تشکیل شده اما نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

این فعال کارگری ادامه داد: می‌توان گفت تولیدکننده و فروشنده از تورمی که ایجاد شده ضرر نکرده‌اند اما کارگری که حقوقش در این شرایط بیشتر نشده آسیب دیده است با این وجود کارفرمایان زیر بار افزایش حقوق نمی‌روند. بحث ما این است، حالا که دولت عنوان می‌کند اوضاع درآمدی خوبی داشته، کارگران را به صورت ویژه ببیند تا فاصله‌ای که بین دستمزد کارگر و خط فقر و تورم ایجاد شده از این بیشتر نشود.

اصلانی ضمن ابراز نگرانی از وخیم شدن اوضاع کارگران در کشور خاطرنشان کرد: کارگری که چند ماه حقوق نگرفته کجا باید داد بزند؟ کارگر از کجا باید بیاورد و گوشت ۷۰ هزار تومانی بخرد؟ ما از دولت انتظار داشتیم در بودجه ۹۸ این مسائل را ببیند.

وی در ادامه اوضاع سازمان تأمین اجتماعی را هم نامساعد عنوان و اعلام کرد: ما در استان البرز ۱۳۴ هزار بازنشسته داریم که سر ماه باید از تأمین اجتماعی حقوق بگیرند، از طرف دیگر فقط ۳۵۰ هزار نفر شاغل هستند که به این سازمان ماهیانه پرداخت دارند، این نسبت ورودی و خروجی با بیمه‌های بیکاری که هر ماه به تعداد آن اضافه می‌شود چندان خوب نیست.

این فعال کارگری به وضعیت نگران کننده درمانی جامعه کارگری هم اشاره و اعلام کرد: متأسفانه تأمین اجتماعی به بهانه قاچاق دارو و سوءاستفاده از دفترچه‌های بیمه، ۲۷ قلم دارویی مثل شربت سینه، قرص سرماخوردگی، سردرد و ... را از لیست بیمه حذف کرده است و این داروها باید به صورت آزاد تهیه شود، در این شرایط وضعیت درمانی کارگران واویلا شده است.

اصلانی افزود: یک کارگر چقدر می‌تواند این شرایط را ببیند و حرف نزند؟ ما احساس می‌کنیم جامعه کارگری در کشور صاحب ندارد.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توانم بگویم که حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی کارگر ظرف ۱۰ روز خرج می‌شود، دود رکود، تورم و ... همه در چشم کارگر است و زندگی کارگران در این شرایط عذاب‌آور شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقیقت

      تازه سبد کالا هم بهش نمیدن - دولتی ها واجب تر بودن ...

    • بدون نام

      ای بابا کی به فکر کارگر بدبخت هست دیگه واقعا تحمل کارگر تموم شده این گرونی و تورم کمر همه رو شکونده

    • بدون نام

      اصلا کسی هست تو ایران که اینا رو بفهمه

    • میلاد م

      وقتی عقل نباشد رو در عذاب است.شما بحثتان درباره کارگر هستش. باز خوبه کارگر حقوق و بیمه داره ولی بیشتر خانواده ها بچه هاشان بیکار هستش و هیچ حق و حقوقی و بیمه ندارند برای انها چه فکر کرده اید

    • بدون نام

      این جواب که میگن نتیجه نداشته پس کارگران باید دردشان را به کی بگند

    • بدون نام

      این عین حقیقت را میگوید چه کسی گوشش به این حرفها بدهکار است

    • محمدرضا

      دمت گرم یکی به فکر ما کارگر ها هم شد خدایی گل گفتی که حقوق تا دهم ماه میرسه دو ماهه جرات نمیدن طرف قصابی برم.. انشاءالله که پیگیری بشه و ما هم دستمون به دهنمون برسه و جلوی زن و بچه شرمنده نشیم

    • س

      یه سری به مجموعه سازی طوس در مشهد هم بزنید
      ۴ماه حقوق عقب افتاده
      وضعیت کارگران وخیم و وخیمتر
      صدای هیچ کارگری شنیده نمیشه

    • بدون نام

      اهههههههههههه مگه مهمه کارگر بیخیال بابا کارمندان بانکها نمایندهای مجلس فقط حال کنن بقیه بیخیال ادم نیستیم که

    • مهدی

      قربون حرف زدنت ولی کی اجرا کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیشکی اجرا نمیکنه خودشون که ککشون نمیگزه ...

    • بدون نام

      دادش اطلاع دادن به چه دردی میخوره حقوق ها رو هرچی زودتر اضافه کنید زجری که کارگر داره میکشه هیچ قشری نمیکشه

    • بدون نام

      کارمندان وبازنشستگان کشوری هم ازکارگران وضع بدتری دارند بعلاوه اینکه عیدی ما یک سوم عیدی کارگران است وهبچ درامد یامزایای دیگری جزحقوق خشک وخالی نداریم

    • علي شريفي

      سلام خسته نباشيدکارگران درحال حاضرزیرخط فقربه سرمیبرند اگربه داد آنها نرسیدمعلوم نیست برسرخودشان وناموسشا چه پیش میاد به فکر ناموس کارگران باشید

    • ir.

      چرخ فلک میچرخه

    • بدون نام

      تو این اوضاع حقوق کارگز با در نظر گرفتن قسط واجاره خونه به دوروز نمیکشه چه برسه به ده روز !!!

    • مردم همیشه درصحنه!

      اینا همش دروغه . مرگ بر بلژیک مرگ بر پاراگوئه مرگ بر استونی و ..‌‌.

    • بدون نام

      خداوند
      پدر و مادرت رو بیامرزه که به فکر کارگرایی

    • بدون نام

      وزیر کار باید رنج کشیده یا آشناه با قشر کارگر باشد نه فئودال یا سرمایه دار

    • بدون نام

      خط فقر در دولت اصلاحطلبان ببشتر شده

    • زهره هستم.

      آقایان. دولت مردان حق این ملت را دارید میخورید وب گیس و ریش این ملت. پوز خند میزنید. آقای صالحی با این. پیام شما. بمن ثابت شد. که شما حتا سواد خواندن ونوشتن را نداری هیچ. حتا با انگشتانت. هم. نمی توانی. حسا ب وکتاب کنی. تعجب میکنم چطور شما نمایند دولت وملت. شدی تما اقلام مصرفی تا 200 تا. 300. برابر شده. با این پیام. های بی خردانه وبی سواد انه. چطور داری تا آخرین. زره آبروی خودت. را میبری و هیچ. باکی. هم نداری. 20. درصد چه دردی از آنهمه دردی که بر پیکر خانوادها ه وارد کردی درمان. میشود. بابا شماها فقط. باید بروید. در سالن. سینما. بنشینید وفيلم. تماشای. کنید. نه. در صحن مجلس. بروید. خمیازه. بکشید و. وقتی چشمتان را نیمه. باز میکنید.. یک مشت. معضلات. تحویل. این ملت بدهید. تا کی. میخواهید. ملت بشما ها دشنام وپوز خند. بزنند. دیگر حیا از خانواده. خودتا.ن. حداقل. بکنید.

    • بدون نام

      حقوق کارگران را افزایش ندهید قیمتهای کالاها را کاهش دهید.

    • زهره هستم 1397 10 12

      آقایان. دولت. مردان. و. آقای. نور صالحی. ثابت کردی. که. خیلی. بیسواد. ی.حتا خواندن و نوشتن را که نمی دانی. هیچ. حتا با. انگشتات. هم. نمی توانی. حساب. و. کتاب. روز. مره ات. بکنی. نمی دانم انهایی تورا راس امور اقتصاد. گذاشتن. آبروی. نداشتن پهلوی این ملت که تو بیسواد را راس. اقتصاد. گذاشتند کجا 20. در صد. جواب 100. الا. 200 در. صد را میدهد. خجالت. بکش از این همه. معضلات گویی های. خودت. پیکر. اقتصاد این ملت. و مملکت. را. آتش زدید. با این. معضلات. گویی هاتان. بجای اشغال کردن. صحن مجلس. برو. در سالن. سینما. بنشین. وفيلم. تماشا. کن. بیشتر. خوشحال میشوی.

    • K2

      والا انگارحقوق بگیران فقط تو ایران زندگی میکنن کسی اصلا بفکر کارگران . بی کاران . قشر ضعیف ک ن بیمه هستن ن جایی مشغول کار مطمئن باشید اگر بفکر این قشر جامعه نباشید آنها نخواهند گذاشت شماها در ناز نعمت زندگی کنید. حتی با خونشون

    • بدون نام

      لعنت بر دولت تدبیر و امید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج