جاباما
۸۱۵۱۸۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اپلیکیشن‌های اندرویدی جاسوسی فیس‌بوک را می‌کنند؟

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی بدون کسب اجازه از کاربران، اطلاعات حساب کاربری کاربران را برای فیس بوک ارسال می‌کردند.

خبرگزاری ایسنا: به نظر می‌رسد که سریال رسوایی‌های فیس بوک تمامی دارد و هر روز از گوشه و کنار جهان گزارشی مبنی بر رسوایی‌های اطلاعاتی و افشای حریم خصوصی کاربران این شبکه اجتماعی بزرگ منتشر می‌شود و چهره این شرکت آمریکایی را بیشتر از پیش تخریب کرده و اعتماد کاربرانش را بیشتر از بین می برد.

سال ۲۰۱۸ میلادی سال بسیار سخت و دشواری برای شرکت فیس بوک بعنوان یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان و ایالات متحده آمریکا بود چرا که در اوایل سال ۲۰۱۸، بزرگترین رسوایی این شرکت در طول مدت فعالیت خود رخ داد چرا که گزارش‌های زیادی منتشر و سپس معلوم شد که این شرکت با همکاری موسسه و شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالتیکا موجب افشای اطللاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک شده است. پس از رسانه‌ای شدن این رسوایی بزرگ، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند.

این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

پس از انتشار خبر رسوایی فیس بوک و نقض حریم شخصی کاربرانش، افراد مشهور و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری اقدام به حذف صفحه کاربری خود در این شبکه اجتماعی کرده‌اند تا بدین ترتیب، اعتراض خود را نسبت به سهل‌انگاری فیس بوک نشان دهند.

حالا وب سایت phonearena به تازگی اعلام کرده است که برخی از اپلیکیشن های اندرویدی بدون کسب و دریافت اجازه از کاربران اطلاعات شخصی مربوط به حساب های کاربری شان را تحویل فیس بوک داده و برای آن ارسال می کردند.

هنوز معلوم نیست که انگیزه و برنامه این اپلیکیشن های اندرویدی برای ارسال و تحویل اطلاعات مربوط به کاربران به فیس بوک دقیقا چه بوده است اما کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که بالغ بر ۳۴ برنامه و اپلیکیشن که برخی از انها از محبوبیت خوبی برخوردارند و در فروشگاههای آنلاین اپ استور اپل و گوگل پلی استور نیز موجودند، همگی با فیس بوک همکاری های نزدیکی دارند و به نظر می رسد که این غول شبکه اجتماعی به منظور ارتقای سطح الگوریتم های خود برای شناسایی بهتر سلایق و علایق مخاطبانش از راههای مختلفی همچون دسترسی و نفوذ بدون اجازه به حساب‌های کاربری آنها در سایر شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن های مختلف استفاده کرده و بهره گرفته است.

فیس‌بوک که به نظر می‌رسد با این گزارش‌های جدید باری دیگر هدف تهاجم و حمله منتقدان و معترضان قرار بگیرد و به دردسرهای جدید امنیتی و اطلاعاتی جدیدی بیفتد، هنوز در این باره واکنشی نشان نداده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج