۳ نظر
۳ نظر

تصاویر دورترین جرم آسمانی به بشر منتشر شد

ناسا تایید کرده که موفق به تهیه عکس‌هایی از دورترین جرم آسمانی شده که تا به حال انسان توانسته به آن دسترسی یابد.

خبرگزاری مهر: کاوشگر فضایی نیوهوریزونز ناسا با عبور از فاصله نزدیکی از یک جرم آسمانی به نام آلتیمت تیول توانسته تصاویری را از آن تهیه و به زمین ارسال کند.

تصاویر دورترین جرم آسمانی به بشر منتشر شد

دو تصویر یادشده اطلاعاتی را در مورد ابعاد و ظاهر آلتیمت تیول در اختیار دانشمندان قرار داده است. قرار است عکس های بیشتری از این جرم آسمانی امروز دوم ژانویه به زمین برسد.

آلتیمت تیول اولین بار در سال ۲۰۱۴ توسط تلسکوپ فضایی هابل شناسایی شد، اما تا به امروز دانشمندان نتوانسته بودند از نزدیک نگاهی به آن بیندازند و درک بهتری از این توده اسرارآمیز پیدا کنند.

تصاویر دورترین جرم آسمانی به بشر منتشر شد

کاوشگر فضایی نیوهوریزونز در ساعت ۱۲:۳۳ روز گذشته به فاصله ۳۵۰۰ کیلومتری از جرم آسمانی مذکور رسید که از نظر ظاهری مشابه با گوی های بازی بولینگ است و ابعاد آن ۳۲ در ۱۶ کیلومتر برآورد شده است.

تصاویر تهیه شده از آلتیمیت تیول بعد از گذشت شش ساعت به زمین رسیدند. این جرم آسمانی در فاصله ۶.۴ میلیارد کیلومتری از زمین قرار دارد و در منطقه ای از منظومه شمسی موسوم به کمربند کوئیپر قرار دارد که در آن سوی سیاره نپتون واقع است و بشر اطلاعات بسیار اندکی در مورد آن دارد. این منطقه مملو از ستاره های دنباله دار، سیارک ها و دیگر اجسام کوچک است که عمدتا از یخ ساخته شده اند.

ارسال کامل اطلاعاتی که قرار است از التیمت تیول تهیه شود به دو سال زمان نیاز دارد و در شرایطی که وضوح تصاویر فعلی از آن چندان بالا نیست، دانشمندان امیدوارند در آینده تصاویری دقیق تر و با کیفیت بیشتر از این جرم آسمانی دریافت کنند.

توی کیهان به این بزرگی دورترین جرم اسمانی تو منظومه شمسی قرار داره؟

• مسلمان

چیز جدیدی نیست چون اینها همه در قرآن پیش بینی شده بود .

• امین