۸۱۵۳۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

طرح «معلم تمام وقت» ابلاغ شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح «معلم تمام‌‌وقت» به امضای رئیس‌جمهور رسید و به آموزش‌ و پرورش ابلاغ شد.

خبرگزاری فارس: علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌های کشور اظهار کرد: در خصوص بیمه‌ها با مصوبه دولت، بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه اجرایی واگذاری شده است.

و برای تأمین بیمه شاغلان به اعتبار نیاز داریم که چون از طریق بودجه آموزش‌ و پرورش امکان‌پذیر نبود، مقرر شد شرکت بیمه دی از آبان ماه خدمت‌رسانی به ایثارگران شاغل را ادامه بدهد و اعتبار آن را سازمان برنامه تأمین کند و سازمان برنامه ابلاغ کرده است که اعتبار بیمه ایثارگران بازنشسته از طریق دستگاه ذی‌ربط که سازمان بازنشستگی است، تأمین شود.

وی با اشاره به بیمه تکمیلی فرهنگیان، اظهار کرد: بیمه تکمیلی کارکنان وزارت آموزش‌ و پرورش به دلیل نارضایتی از شکل صندوقی باید تغییر رویکرد می‌داد و به این دلیل رایزنی با ۱۱ شرکت انجام شد و آنچه در حال حاضر ابلاغ‌ شده است بدون محدود کردن خدمات و شوک قیمتی است و پرکاربردترین خدماتی که شناسایی کردیم، همین دو شکل «الف» و «ب» است که ۹ خدمت بدون سقف در آن گنجانده‌ شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: در طرح بیمه محدودیت‌هایی داشتیم که تحلیل هزینه برای شرکت بیمه تقریباً ۵.۱ درصد بیشتر سود ندارد و بسیاری از شرکت‌ها به همین دلیل وارد قرارداد با آموزش‌ و پرورش نمی‌شوند.

الهیار ترکمن بابیان اینکه در خصوص تأمین نیرو نامه‌ای به سازمان امور اداری و استخدامی داده‌ایم، گفت: از سازمان امور اداری و استخدامی پاسخ داده شد که آموزش‌ و پرورش مازاد نیروی انسانی دارد و به همین دلیل در گرفتن مجوز برای تأمین نیروی انسانی با چالش روبه‌رو هستیم که باید هرچه زودتر سند جامع نیروی انسانی نهایی شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح معلم تمام‌وقت به امضای رئیس‌جمهور رسیده است و به آموزش‌ و پرورش ابلاغ‌ شده است که به‌زودی برای اجرا به ادارات کل استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد و همچنین برای غذای مدارس شبانه‌روزی تأمین اعتبارشده است و مستقیماً به‌ حساب مدارس واریز شده است.

معاون وزیر آموزش وپرورش در ادامه تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸چند ویژگی تبدیل تهدیدها به فرصت، توسعه اقتصاد مقاومتی، صیانت از اشتغال، تأمین معیشت، ارتقای شاخص‌های سلامت و عدالت اجتماعی مدنظر قرارگرفته است.

وی با اشاره به اصلی‌ترین اصلاحات ساختاری که در لایحه بودجه انجام‌گرفته است، اظهار کرد: این اصلاحات شامل کاهش استفاده از درآمدهای ارزی که از ۲۷ میلیارد دلار به ۲۱.۷ میلیارد دلار کاهش‌ یافته، برنامه‌ریزی و نگاه پایدار به بودجه بر اساس سازوکارهایی که در تبصره‌ها پیش‌بینی‌شده، الزام صندوق‌های بازنشستگی به افزایش کارایی و کارکرد بنگاه‌های وابسته به‌نحوی‌که بخشی از کسری‌های پرداخت حقوق بازنشستگان از منابع داخلی آنها کمک گرفته شود، اصلاح فرآیندی در آموزش‌ و پرورش، اولویت‌بندی به تخصیص پروژه‌های عمرانی، هدفمند کردن مصرف درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها و مصرف مبتنی بر نیاز، ممنوعیت ایجاد مراکز آموزشی عالی و انتقال دانشگاه‌های وابسته دستگاه‌های اجرایی به وزارت علوم، حذف موازی‌کاری‌ها، ممنوعیت ایجاد واحدهای اداری جدید در شهرستان و افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای است.

الهیار ترکمن اظهار کرد: دربند «ب» تبصره ۲۱ به آموزش‌ و پرورش اشاره‌ شده است که در حوزه سیاست‌های اصلاحات ساختاری پیش‌بینی‌شده است که شامل ۱۰ درصد از دانش‌آموزان به‌صورت خرید خدمات از بخش غیردولتی تحت پوشش ببریم و البته آموزش به‌صورت رایگان ارائه خواهد بود، کاهش ادارات مناطق و نواحی مستقر در مراکز استان‌ها است که باید حداکثر به ۶۲ واحد برسد و خرید خدمات آموزشی برای تأمین نیروهای پژوهش‌سراها و راهنمایان تعلیماتی، مربیان بهداشت و متصدیان آزمایشگاه است که ۳۰ درصد تا پایان سال ۹۸ و ۵۸ درصد تا پایان سال ۹۹ از این حوزه تأمین می‌شوند و در نهایت تجمیع ادارات آموزش که تعداد دانش آموزان آن زیر ۵۰۰۰ نفر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نااسنا

      بیمه تکمیلی آ.پ.یکی از آشغال تربن انواع بیمه های تکمیلی هستش.

    • نااسنا

      اقای اللهیار امثال تو و بطحایی هستند که سابقه یک ساعت تدریس در مناطق رو ندارید .آ.پ رو نابود کردید.تواین ۲۰سال گذشته ده ها طرح اومده و رفته که زخمهای عمیقی بر تمام پیکر ا.پ زده.شماها ا پ رو به گداخونه.تبدیل کردید.

    • بدون نام

      وقتی برای معلم ها ارزشی قائل نیستید، پس منتظر ساخته شدن زندان های بزرگتری و نداشتن امنیت آماده شوید

    • بدون نام

      از وزیر بهداشت یادبگیرند بی عرضه ها

    • فریبرز آریایی

      خدایا فرهنگیان توی این مملکت چه گناهی کردند که گرفتار همچو آدمای بیسواد و بی عرضه شده که شیفته قدرتند و فارغ از خدمت

    • بدون نام

      امروز پس از چهار ماه شیر دادند به مدرسه ها البته ای کاش شیر بود آب سفید جالب اینه که علنا گفتند این شیر برای دانش آموزانه و معلما نباید بخورند ای خاک بر سر مسئولین بی لیاقت آموزش و پرورش آموزش و پرورشی که از اول مهر تا به امروز هنوز بابت کلاس شیفت دوم یه ریال هم حقوق نداده

    • شاملو

      می دونید بیمه رو چه جوری تحمیل کردید به خدا با این وضع نمیدونم چه جوری پدر و مادرم رو بیمه کنم؟ اینه تکریم معلم؟ اینه تکریم جایگاه پدر و مادر؟ آنها رو بستگان درجه۲ در نظر گرفته اند و دو برابر حق بیمه خواستارند و مزایای چندانی هم به بیمه ی آنها اختصاص ندارد.

    • بدون نام

      گداخونه

    • جلیلوند

      اگر واقعا درمقام خود احساس مسئولیت میکنی ومیخواهی واقعیت آموزش وپرورش را آشکارا وبه عینه ببینی،دستوربده امتحانات نوبت اول ودوم سال جاری راباجدیت وبدون مسامحه درنمره دادنهای کیلویی برگزارکنند،آنوقت خروجی وموفقیت یکساله دستتان میآیدآنوقت می بینید که ۹۰درصداین بودجه کلان درآ.پ به زباله میریزدوبازدهی درحدناچیزاست.آنگاه می فهمیدکه عدم توجه به معاش ومعیشت معلم،چه خاکی برسر آ.پ کرده است.آنگاه می فهمیددانش آموزی که درخانه مشکل معیشت وفرهنگ دارددرکلاس درس کالبدبی روحی بیش نیست.آنگاه می فهمیدکه دادن نمره های کاذب وآمارهای دروغین رشد تحصیلی چه کلاه گشادی برسر دانش آموز ووالدین بیچاره شان گذاشته.آنگاه می فهمید که این بی سوادان مدرک به دستی را که تولید کرده ایدچگونه به دانشگاه میروندوچگونه مدرک میگیرندوپس از سالها بیکاری ودربدری چگونه به سراغ مشاغل کاذب ودردسرساز میروند!آقای وزیر وآقایان وزرای قبلی آ.پ چه کردیدبا فرزندان این مرز وبوم؟!چرا معلم رامجبوربه ماله کشی وسرپوش گذاشتن براوضاع اسف بارتعلیم وتربیت میکنید؟!ولله شما درپیشگاه خداوندواین بچه هایی که آینده شان به تباهی کشیده شده مسئولید.شما درمقابل تمامی معضلات اجتماعی به بارآمده از تعلیم وتربیت غلط مسئولید.ازخدابترسیدوبه آشفته بازارنظام تعلیم وتربیت توجه کنیدوسرکیسه رانگیرید وته آنرا شل!باچه زبانی باید گفت که حال آ.پ خراب است وسالهاست که ازاین حال خراب دررنج است؟!!چگونه؟!!!!!

    • اسد

      به جای اینکه ماهواره وموشک هوا کنید حق وحقوق کارگران معلمان ......را بدهید گنده گنده صحبت نکنید

    • خدای ناظر

      مسئولین ماشاالله بیت المال (بهترین مال) در اختیار،ما با یه پول که مخارج یه بچه رو هم تامین نمیکنه،باید یک زندگی رو اداره کنیم. فقط باید حقوق دادن ،ما رو روانی کردن،هرطور حساب میکنی با مخارج زندگی جور در نمیاد، شده یک سودوکوی حل نشدنی،که هیچ معلم اندیشمندی نمیتونه این زندگی رو مطابق این درآمد اداره کنه. فقط مگه معجزه و طلسم، بتونه جورش کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج