۸۱۵۳۰۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

احسان حدادی، قهرمانی که راه را اشتباه می‌رود

احسان حدادی یک قهرمان بزرگ است، اما ظاهراً قصد ندارد از موضع خود کوتاه بیاید و بازهم علیه رئیس فدراسیون دوومیدانی صحبت کرده است.

خبرگزاری تسنیم: داستان اختلاف احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی با مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه دارد و ظاهراً هیچکس توان جلوگیری از این موضوع را ندارد. داستان این اختلاف پس از قهرمانی احسان در جاکارتا شکل گرفت؛ جایی که گفته می‌شود او پس از کسب مدال طلا به همه کسانی که در ورزشگاه بودند، توجه و احترام گذاشته، به جز مجید کیهانی.

این موضوع باعث ناراحتی شدید کیهانی شده بود، به طوری‌که او در حالی که در جریان زمان بازگشت حدادی به ایران قرار داشت، به هیچکس اطلاع نداد تا حدادی در سکوت کامل و فقط در حضور اعضای خانواده‌اش به کشور بازگردد. این در حالی بود که کیهانی در روز بازگشت حدادی در تهران نبود، اما این مسئله را حتی به دیگر مسئولان فدراسیون هم منتقل نکرد.

مصاحبه‌های گاه و بیگاه حدادی با رسانه‌ها و انتقاداتی که او از فدراسیون (بخوانید رئیس فدراسیون) داشت، با کمترین پاسخ از سوی کیهانی مواجه شد که همین موضوع باعث افزایش انتقادات این ورزشکار مدال‌آور هم شد. حدادی به تنهایی و در غیاب رئیس فدراسیون به دیدار وزیر ورزش رفت، اما در همان زمان درخواست ملاقات با این شرایط (یعنی نبود حضور کیهانی) مورد قبول رئیس کمیته ملی المپیک قرار نگرفت.

زمان جلو می‌رفت و هیچ اقدام خاصی برای آغاز تمرینات حدادی صورت نمی‌گرفت، این در حالی بود که سایر ورزشکاران به اردوی تیم ملی دعوت شده یا حداقل برنامه مورد نظر را در شهرهای مختلف ایران اجرا می‌کردند.

در همان روزها بود که صحبت‌هایی از درون فدراسیون مبنی بر مشخص بودن برنامه برای احسان حدادی بیرون آمد و گفته شد که فدراسیون با توجه به شرایط اقتصادی کشور، قادر به پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیست؛ رقمی که مورد رضایت حدادی قرار نداشت و باز هم نارضایتی‌اش را نشان می‌داد.

با توجه به اختلاف دو طرف و عدم تعامل مناسب، قرار بر آن شد که رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک وارد ماجرا شود و به نوعی این موضوع را حل و فصل کند. این کار در جلسات مختلف انجام شد، تا اینکه دیروز کیهانی و حدادی با هم در جلسه مشترکی با صالحی‌امیری شرکت کردند تا بلکه بالاخره تفاهم صورت بگیرد.

کیهانی پس از این جلسه عنوان کرد: «همه تلاش من به عنوان رئیس فدراسیون و عضو هیئت اجرایی کمیته المپیک و صالحی‌امیری به عنوان رئیس کمیته این است که کمک حداکثری با شرایط موجود به حدادی کنیم. شخص صالحی‌امیری و من کاملاً ایمان داریم که حدادی پتانسیل مدال‌آوری در المپیک را دارد و همه باید کمک کنیم که متناسب با شرایط موجود در کشور، به هدف‌مان که کسب مدال در المپیک است، برسیم. البته یک شرایطی اقتصادی در کشور وجود دارد که کار همه را سخت کرده و به همین دلیل متناسب با شرایط جلو خواهیم رفت. من دیگر توجهی به مسائل گذشته نمی‌کنم و احسان را به عنوان ورزشکاری می‌بینم که در المپیک مدال می‌گیرد. قرار بر آن شد که آخرین برآوردها نیز از سوی طرفین صورت بگیرد. وضعیت که البته از طرف ما در فدراسیون مشخص است، حدادی هم قرار شد آخرین شرایط را بسنجد و گزارشی را ارائه کند تا جمع‌بندی نهایی در یک جلسه دیگر انجام شود.»

حتی کانال مربوط به کمیته ملی المپیک هم به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: « طی نشستی که با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد، هماهنگی‌های لازم با رئیس فدراسیون دوومیدانی جهت حمایت مناسب برای حضور قدرتمندانه احسان حدادی در المپیک توکیو ۲۰۲۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست که کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی و احسان حدادی قهرمان ارزنده جهان و المپیک حضور داشتند طرفین صحبت‌های خود پیرامون برنامه ریزی و فعالیت‌های پیش رو را مطرح کردند و مقرر شد تا به منظور نهایی کردن برنامه آماده سازی احسان حدادی برای حضور قدرتمند در المپیک ۲۰۲۰ نشستی تکمیلی هفته آینده برگزار شود. طبق تصمیمات نشست امروز، مقرر شد تا فدراسیون دو و میدانی و همچنین احسان حدادی برآورد خود برای برپایی اردوها، اسکان، حق الزحمه مربی و سایر هزینه‌ها را اعلام و در نهایت برنامه‌ها در اسرع وقت اجرایی شود. همچنین مقرر شد تا حدادی مذاکراتی را با مربی خارجی خود جهت ادامه فعالیت آغاز و نتیجه را در نشست آتی اعلام نماید.»

صحبت‌های منتشر شده از جزئیات جلسه و نگاه پدرانه‌ای که کیهانی آن را به صالحی‌امیری در این موضوع منتسب کرده بود، نشان می‌داد که مشکلات در حال برطرف شدن است و عزم لازم برای اجرای برنامه حدادی وجود دارد، اما مصاحبه امروز این ورزشکار باز هم نشان داد که فاصله تا تفاهم نهایی طولانی است. حدادی از علاقه کیهانی به متشنج کردن جو، درک نشدن شرایط توسط رئیس فدراسیون، گارد گرفتن کیهانی در مقابل دشمن و تلاش برای دیده شدن صحبت کرده، در حالی که ظاهراً موضوع به شکل دیگری است.

او حتی به دیگر ملی‌پوشان دوومیدانی هم رحم نکرده و آنها را وارد دعوای خودش با کیهانی کرده است. نمونه این موضوع نیز اشاره به هزینه ۱.۱ میلیارد تومانی برای برخی ورزشکاران و عدم کسب مدال در بازی‌های آسیایی است.

عنوان کردن این صحبت‌ها در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از برگزاری جلسه دیروز، پالس‌های خوبی را به جامعه ورزش منتقل نمی‌کند. به نظر می‌رسید پس از این جلسه، حدادی حداقل تا برگزاری جلسه بعدی دست از انتقاد بردارد و منتشر روشن شدن تکلیفش بماند، اما او این بار نه تنها حرمت رئیس فدراسیون بلکه حرمت رئیس کمیته ملی المپیک و حتی دیگر ملی‌پوشان دوومیدانی را حفظ نکرد.

او می‌توانست به احترام صالحی‌امیری که بارها در مصاحبه‌اش از این مقام مسئول تعریف کرده، حداقل یک هفته سکوت کند، اما ظاهراً حتی رئیس کمیته المپیک هم توان کشیدن ترمز زدن برخی صحبت‌ها از سوی این ورزشکار را نداشته است.

بدون شک هم فدراسیون و هم حدادی به یکدیگر برای رسیدن به موفق در المپیک نیاز دارند. از یک طرف حدادی یکی از امیدهای فدراسیون دوومیدانی برای کسب مدال در توکیو است و از طرف دیگر حدادی بدون هماهنگی با فدراسیون نمی‌تواند برنامه‌هایش را پیش ببرد. بنابراین محتمل‌ترین گزینه آن است که طرفین (به ویژه حدادی) از حالا تا زمان المپیک ۲۰۲۰ صلح را در دستور کار قرار بدهند.

ورزش ایران با یک چالش تازه و البته تکراری مواجه شده که شاید عاقبت خوبی در نهایت نداشته باشد. نمونه این اتفاق البته در سطحی دیگر برای کیانوش رستمی قهرمان وزنه‌برداری رخ داد و در نهایت منجر به ناکامی‌اش در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی شد. حالا احسان به عنوان یک قهرمان ارزنده و کسی که مدال نقره المپیک و چهار مدال طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، می‌تواند به نوعی از این ماجرا درس عبرت بگیرد و جاده موفقیتش را با مخالفت‌هایش مسدود نکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسی

      حق با حدادی است نفرین به مدیران نالایق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج