۸۱۵۳۷۷
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

افزایش ۲۷ درصدی سفر آمریکایی‌ها به ایران

معاون گردشگری با اعلام این‌که در هشت ماه نخست امسال حدود ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار گردشگر به ایران سفر کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است، ‌گفت: سفر گردشگران آمریکایی به ایران نیز در هفت ماه نخست امسال ۲۷ درصد رشد داشته است.

ایسنا: معاون گردشگری با اعلام این‌که در هشت ماه نخست امسال حدود ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار گردشگر به ایران سفر کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است، ‌گفت: سفر گردشگران آمریکایی به ایران نیز در هفت ماه نخست امسال ۲۷ درصد رشد داشته است.

افزایش ۲۷ درصدی سفر آمریکایی‌ها به ایران

ولی تیموری گفت: در هفت‌ماه نخست امسال یک هزار و ۶۶۵ گردشگر آمریکایی به ایران آمدند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشده داشته است. تنها در ماه آبان ۲۱۴ گردشگر آمریکایی به ایران سفر کردند که در مجموع شمار گردشگران ایالات متحده آمریکا در ایران از ابتدای سال ۹۷ تا پایان ماه آبان به ۱۸۷۹ نفر رسیده است.

وی رشد سفر این گردشگران به ایران را با توجه به خروج آمریکا از برجام و تهدیدها و تحریم‌های اخیر قابل توجه دانست و بیان کرد: با وجود فشارهایی که در ماه‌های گذشته وارد شده اما کنجکاوی گردشگران خارجی برای دیدن ایران و آشنایی با مردم و جامعه بیشتر شده است.

معاون گردشگری همچنین گفت: با رایزنی‌هایی صورت گرفته با مراجع ذی‌ربط، فرایند صدور ویزای اتباع آمریکایی نیز تسهیل می‌شود.

به گفته او، تعداد کل گردشگران ورودی به ایران در سال ۹۶ حدود ۵ میلیون و ۱۱۳ هزار نفر بود، درحالی‌که جمعیت گردشگران ورودی به ایران در هشت‌ماه نخست امسال متجاوز از آن عدد شده و با ۵۷ درصد رشد به ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر رسیده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که بیشترین گردشگران ورودی به ایران از کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه بوده‌اند، افزود: در مجموع حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر از این سه کشور به ایران سفر کرده‌اند که بیشتر با تلفیقی از انگیزه‌ی زیارت، تفریح و درمان به ایران آمده‌اند. ایران برای گردشگران اروپایی و آمریکایی، مقصدی فرهنگی محسوب می‌شود و آمار گردشگران ورودی از آمریکا و اروپا نیز مشخص ااست.

وی یادآور شد: در همه جای دنیا و حتی در بهترین مقاصد گردشگری، بیشترین حجم گردشگران از کشورهای همسایه‌ هستند، ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم.

تیموری درباره تاثیر نرخ ارز در رشد گردشگر خارجی، اظهار کرد: هزینه‌ها و قیمت تمام شده بسته‌ی سفر یکی از عوامل رقابت‌پذیری مقاصد گردشگری است. افزایش نرخ ارز در ورود گردشگران خارجی به کشورمان بی‌تاثیر نبوده است اما اقدامات و برنامه‌های خوبی نیز برای جذب گردشگران خارجی صورت گرفته است که تاثیر بسزایی در این روند داشته است.

معاون گردشگری، میهمان‌نوازی و تعامل ایرانی‌ها را از دلایل و ابزارهای مؤثر در جذب گردشگر دانست و بیان کرد: گردشگری عامل بسیار مهمی در معرفی و ارائه تصویر واقعی از ایران به مردم جهان است، گردشگران بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی پس از سفر به ایران و در بازگشت به کشور خودشان از واقعیت‌هایی که در ایران دیده‌اند در فضای مجازی سخن می‌گویند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بایدم بیان کجا رو می خوان پیدا کنن که برای اونا که دلار خرج می کنن همه چی مفت باشه

    • بدون نام

      بابا کم دروغ بگین !!!!!از دروغ گویی جر خوردین اخه!!!!!!عراقیا و آذربایجانی ها و ترکمنستانها به خاطر بالا رفتن ارزش پولشون و بی ارزش شدن پول ما ریختن ایران برا خرید و غارت بازارهای ایران اونوقت اینا اسمشو گزاشتن گردشگر!!!!!!!!!

    • بدون نام

      چرت و پرت چیه میگید کشور پر افغانی وپاکستانی وآفریقایه چرا انقدر زر مفت میزنید

    • بی نام

      خوشحالی نداره،دلیل اینکه گردشگر آمریکایی زیاد شده به خاطر اینکه خاک بر سر ریال ایران شده ،و برای آمریکایی گردشگری در ایران بسیار ارزان است ،خوشحال هم هستند مردم ایران رو بد بخت کردند

    • کیوان

      عجیب هم نیست ... متاسفانه درامد سرانه پایین ما که منجر به سوبسید دادن همه کالاهای اساسی توسط دولت شده ، هزینه مسافرت رو برای امریکاییها به صفر نزدیک میکنه و با توجه به مهمان نوازی نزدیک به حماقت ما و خارجی پرستیمون تازه ممکنه کلی با هدیه و خرت و پرت هم برگردند به مملکتشون و به ریشمون هم بخندند ... بقول شون من سبزی کرمه خ کیلی کیلی دوست دارم :)

    • بدون نام

      انتظار نداشته باشید که این حرفا رو باور کنیم

    • بدون نام

      چرا نیان؟
      توی جی تی ای شهرو بگردن با برق و اینترنت براشون گرونتر در میاد
      تازه اینجا هم که میان ملت خارجی ندیده مجانی سوارشون میکنن و غذا مهمونشون میکنن اسم این فرهنگ مزخرف رو هم گذاشتن مهمان نوازی
      طرف ویدیو گذاشته اومده با ۸ دلار اتاق و صبحانه گرفته و با ۰.۰۵ دلار بستنی، غذا فلافل خورده همه مسیر رو هم میگه مجانی ببرید مردمم سوارش میکنن خوراکی هم میدن، حالا ما بریم خارج یه دلار کسی میده بهمون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج