۸۱۵۴۲۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

پولیسیچ، چهل و پنجمین عضو باشگاه آمریکایی‌ها

کریستین پولیسیچ چهل و پنجمین آمریکایی تاریخ لیگ برتر خواهد بود.

وبسایت نود: به نقل از دیلی میل، بعد از چند روز گمانه زنی، بالاخره انتقال ۵۸ میلیون پوندی کریستین پولیسیچ از دورتموند به چلسی نهایی شد تا هافبک ۲۰ ساله به چهل و پنجمین بازیکن آمریکایی تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شود.

پولیسیچ اکنون به لیگی پیوسته که برای هموطنانش یادآور خاطرات تلخ و شیرینی بوده است. بعضی طعم موفقیت را چشیده اند و تجربه بعضی دیگر نیز چیزی به جز ناکامی را به همراه خود نداشته است.

احتمالا با آمدن نام آمریکا، اولین بازیکنی که به خاطر ما می‌آید برد فریدل خواهد بود. این دروازه بان ۱۹۱ سانتی متری از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۵ (سالی که از دنیای فوتبال وداع کرد) ۱۸ سال در جزیره حضور داشت و برای تیم های لیورپول، بلکبرن راورز، آستون ویلا و تاتنهام ۴۵۰ بازی انجام داد. او با این تعداد بازی، پرتجربه ترین آمریکایی لیگ برتر انگلیس محسوب می‌شود.

بعد از او نیز، البته با فاصله ای نسبتا زیاد، نام دروازه بانی دیگر به چشم می‌خورد. تیم هاوارد از سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ در لیگ برتر حضور داشت و پیراهن منچستریونایتد و اورتون را به تن کرد. در مقابل تعداد بازی های او در لیگ برتر عدد ۳۹۹ به چشم می‌خورد.

بعد از این دو بازیکن، نام یکی از مطرح ترین فوتبالیست های ایالات متحده دیده می‌شود. کلینت دمپسی ۵ سال در فولام حضور داشت و در فصل ۱۳-۲۰۱۲ نیز پیراهن تاتنهام را به تن کرد. او در سال ۲۰۱۴، در مقطع قرضی کوتاهی به فولام بازگشت تا آمار کلی خود در لیگ برتر را به ۲۱۸ بازی و ۷۲ گل برساند.

پولیسیچ، چهل و پنجمین عضو باشگاه آمریکایی‌ها

دیگر نام آشنای این فهرست باز هم یک دروازه بان است. کیسی کلر در لیگ برتر برای لسترسیتی، تاتنهام، ساوتهمپتون و فولام مجموعا 201 بار به میدان رفت. جف کامرون نیز که قبل از سقوط استوک سیتی در پایان فصل گذشته 6 فصل پیراهن سفالگران را در لیگ برتر پوشید، 168 بازی در لیگ برتر به نام خود ثبت کرد.

یکی دیگر از دروازه بانان مجرب آمریکایی، برد گوژان 154 بازی برای آستون ویلا و میدلزبورو انجام داد. او سپس به آتلانتا یونایتد در کشورش بازگشت و قهرمانی در MLS را جشن گرفت.

برایان مک‌براید برای دو باشگاه اورتون و فولام 148 بازی انجام داد و 37 گل به ثمر رساند. فولام البته ید طولایی در استفاده از بازیکنان آمریکایی داشته است. به جز بازیکنان یاد شده، نفراتی چون کارلوس بوکانگرا، مارکوس هانمن و تیم ریم برای تیم لندنی بازی کرده یا می‌کنند.

جوزی آلتیدور شاید با انجام 110 بازی ملی، کارنامه درخشانی به همراه ایالات متحده داشته باشد، اما او روزهای تاریکی را در فوتبال انگلیس سپری کرد. او برای هال سیتی و ساندرلند 70 بار به میدان رفت اما تنها 2 گل به ثمر رساند که برای یک مهاجم آمار فاجعه باری است.

دی‌آندره یدلین دیگر بازیکن آمریکایی است که با پیوستن به تاتنهام وارد فضای لیگ برتر شد، اما دوران موفقی نداشت و اکنون در نیوکاسل روزهای موفقی را سپری می‌کند. لاندن دوناوان اسطوره فوتبال آمریکا در دو مقطع قرضی در سال های 2010 و 2012 به اورتون تحت هدایت دیوید مویس ملحق شد و به سرعت محبوب هواداران گشت.

از دیگر بازیکنان با سابقه آمریکایی در لیگ برتر می‌توان به کلودیو رینا (105 بازی)، جاناتان اسپکتر (124 بازی) و روی وگرل (75 بازی) اشاره کرد. وگرل در دهه 90 برای بلکبرن راورز و دربی کانتی به میدان رفته بود.

اما بعد از تمامی آن نام های خاطره انگیز، به بازیکنانی می‌رسیم که سابقه خوبی در لیگ برتر نداشته اند. لیندن گوچ 11 بازی برای ساندرلند در لیگ برتر انجام داد اما همراه این تیم دو سقوط متوالی را تجربه کرد و اکنون در لیگ یک (سطح سوم) برای گربه سیاه ها بازی می‌کند. یا مایکل بردلی که یکی از نام های بزرگ فوتبال آمریکاست، در دوران حضور قرضی در آستون ویلا در سال 2011 فقط 3 بازی برای این تیم انجام داد.

مت میازگا، مدافع 21 ساله نیویورک ردبولز در سال 2016 به چلسی پیوست اما تنها 2 بار برای آبی ها به میدان رفت و اکنون به شکل قرضی برای نانت فرانسه بازی می‌کند. مائوریس ادو (استوک سیتی)، یوهان اسمیت (بولتون) و امرسون هایندمن (بورنموث) از جمله بازیکنان آمریکایی هستند که در لیگ برتر تنها یک بازی انجام دادند و مجال بیشتری برای حضور در این رقابت جذاب نیافتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • به حج

      وجود من مخالف نهج حج مگ
      چ رهگیری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج