۸۱۵۴۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

راه‌ اندازی قطار سریع‌ السیر اصفهان

استاندار اصفهان از راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در اصفهان خبر داد و گفت: دستگاه‌های مختلف استان نباید همه‌ی مسائل را به استانداری ارجاع دهند. به هر دستگاهی با وظایف خاص امکاناتی به ادارات استان اختصاص داده است. اصل پاسخگویی و شفاف‌سازی از وظایف ادارات است.

خبرگزاری ایسنا: استاندار اصفهان از راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در اصفهان خبر داد و گفت: دستگاه‌های مختلف استان نباید همه‌ی مسائل را به استانداری ارجاع دهند. به هر دستگاهی با وظایف خاص امکاناتی به ادارات استان اختصاص داده است. اصل پاسخگویی و شفاف‌سازی از وظایف ادارات است.

«رسول زرگرپور» عصر دیروز(چهارشنبه) در نخستین نشست خبری اظهار کرد: در این مدت ۸۰ روز که از آغاز به کارم در استانداری می‌گذرد دریافتم متاسفانه فضای تفاهم و همکاری میان دستگاه‌های مختلف استان کمتر دیده می‌شود که این در شان استان اصفهان نیست و به‌طور حتم در پیشبرد کارها خلل ایجاد می‌کند. بنابراین نخستین اقدام ما در این سه ماه ایجاد فضای تفاهم و همکاری در میان دستگاه‌های مختلف استان بود که تا حدود زیادی فراهم شد.

وی افزود: برای تفاهم بیشتر در این مدت سه بار در مجمع نمایندگان استان شرکت کردم و نقطه‌نظرات مختلفی در مجمع بیان شد. امیدوارم فضای تعامل و همکاری که در این مدت توانستیم برقرار کنیم هم‌چنان تداوم داشته باشد.

زرگرپور با بیان این‌که کوشیدیم طی سه ماه فرهنگ پاسخگویی دستگاه‌ها به مردم را جا بیندازیم، تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف استان نباید همه‌ی مسایل را به استانداری ارجاع دهند. در شرح وظایف استانداری هیچ وظیفه‌ی اجرایی ذکر نشده است و استانداری تنها باید بر دستگاه‌ها نظارت کند. در استانداری دستگاه اجرایی وجود ندارد. بنابراین یکی از کارهای مهمی که کردیم این بود که وظایف دستگاه‌های مختلف را به‌طور کامل بیان کردیم تا هر مساله‌ای را به استانداری ارجاع ندهند. اصل پاسخگویی و شفاف‌سازی از وظایف ادارات است.

استاندار اصفهان افزود: در ۸۰ روز پیش از مراجع رسمی و غیررسمی اطلاع‌گیری کاملی از وضعیت کلی استان داشتیم. من با ۴۷ مدیرکل دستگاه‌های مختلف در این‌باره دیدار کردم و چون به مدت ۲۸ سال از اصفهان دور بودم این فاصله ۲۸ ساله را با کسب این اطلاعات پر کردم.

زرگرپور اظهارکرد: در استان اصفهان ۱۰۵ شهرداری وجود دارد که تاکنون ۱۰۳ شهردار این شهرها مشخص شده‌اند. ۲۹ شهردار در سمت خود ابقا شدند که در کل انتخاب شهردارها در استان روند معقولی را طی کرده است. تنها در ۱۲ مورد حکم شهردارها را امضا نکردم.

نتایج بررسی آلودگی هوای اصفهان در قفسه‌ها خاک می‌خورد

وی با بیان این‌که آلودگی هوا در اصفهان نخستین موضوعی بود که در جلسه‌ی هیئت دولت مطرح کردم، افزود: وضعیت آلودگی هوا در اصفهان بسیار نگران‌کننده است که اصلاً این شرایط در شان مردم اصفهان نیست. وقتی در یک سال ۲۶ روز به علت آلودگی هوا باید تعطیل شود نشان از وخامت اوضاع دارد. برای بررسی بیشتر این مشکل سه گروه مطالعاتی در استان تشکیل شد که متاسفانه نتایج بررسی این گروه‌ها در قفسه خاک می‌خورند. مقرر شد یک گروه دانشگاهی علل اجرا نشدن نتایج بررسی این گروه‌ها را واکاوی کنند.

استاندار اصفهان با بیان این‌که طرح جامع کاهش آلودگی هوا در استان به‌زودی مصوب می‌شود، گفت: علت ۷۰ درصد آلودگی هوا در اصفهان خودروها هستند که برای کاهش این آلودگی باید ناوگان حمل و نقل عمومی تقویت شود تا مردم بیشتر به این ناوگان رو آورند. البته معاینه‌ی فنی خودروها نیز باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

زرگرپور افزود: ۲۰ درصد آلودگی هوا در اصفهان نیز مربوط به وجود دو نیروگاه برق شهید «محمد منتظری» و «اسلام‌آباد» است که متاسفانه بیشتر از مازوت در این نیروگاه‌ها استفاده می‌شود. علت ۱۰ درصد دیگر آلودگی هوا در اصفهان مربوط به کارخانه‌های مختلف است.

وی با اشاره به این‌که اخیراً مدیریت بحران شهر اصفهان به شهرداری این شهر واگذار شده است، خاطرنشان کرد: استان تهران بهترین اتاق مدیریت بحران را در کشور دارد و شهرداری این شهر به خوبی بحران‌های مختلف را مدیریت می‌کند. شهرداری اصفهان پتانسیل زیادی در مدیریت بحران دارد و از همین‌رو من مدیریت بحران شهر اصفهان را از استانداری به شهرداری تفویض کردم.

هیئت مدیره مترو اصفهان سه نفره شد

استاندار اصفهان با اشاره به پروژه‌ی نیمه‌کاره‌ی مترو اصفهان گفت: وقتی ۱۷ سال پیش معاون وزیر کشور بودم مجوز احداث مترو اصفهان را صادر کردم، اما هرگز تصور نمی‌کردم که این پروژه سال‌ها طول بکشد. سه ماه پیش بحث ارتقاء مدیریتی را در مترو ایجاد کردیم. در گذشته هیئت مدیره‌ی متروی اصفهان ۱۲ نفر بودند که طبق قانون باید شمار اعضای هیئت مدیره ۳ نفر باشد که ما این کار را انجام دادیم و هم‌اکنون اعضای هیئت مدیره مترو شامل شهردار، معاون عمرانی استاندار و مدیرعامل مترو اصفهان هستند. بدون شک راه‌اندازی بخشی از مترو سبب تسریع در ساخت بخش‌های دیگر مترو می‌شود که شهرداری زمان خاصی را برای راه‌اندازی بخشی از مترو تعیین کرده است.

زرگرپور اظهار کرد: منابع اعتباری لازم برای راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان تامین شده است که در این صورت استان اصفهان نخستین استانی است که از قطار سریع‌السیر برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به مساله آب اصفهان گفت: اصفهان در شرایط عادی ۲۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب دارد که در شرایط خشکسالی که در آن قرار داریم وضعیت به مراتب بدتر شده است. هر چه فضا آرام‌تر باشد بهتر می‌توان در برطرف کردن مشکل کم آبی کار کرد. ما طرح خودمان را برای احیاء رودخانه‌ی زاینده‌رود داریم و این طرح ۵ ماده‌ای زمانی به تصویب می‌رسد که فضا آرام و خالی از تنش باشد.

چهار شاخصه، مبنای ابقای مدیران استان اصفهان

استاندار اصفهان در خصوص تغییرات مدیریتی در استانداری و دیگر دستگاه‌ها اظهار کرد: اگر هر مدیری چهار شاخصه‌ی اعتدال، کارآیی، رسیدگی به مطالبات مردم و تعامل را داشته باشد بدون شک تغییر نمی‌کند. در همان روز اول که استاندار شدم به وضوح اعلام کردم که اصل بر ابقا همه‌ی مدیران استان است مگر یکی از این چهار شاخصه را مدیری نداشته باشد.

زرگرپور افزود: مصلی اصفهان نیز یکی دیگر از این پروژه‌های نیمه‌تمام است که مشکل اصلی بر سر هیئت امنای آن است که با هم تفاهم ندارند که استانداری سعی بر برطرف کردن این مشکل دارد. ورزشگاه نقش جهان نیز مشکل معارضان زمین را دارد که مقرر شد برای برطرف کردن این مشکل ۳۰۰ هکتار زمین به شهرداری داده شود که این مشکل را برطرف کند.

شورای اداری بدون حضور خبرنگاران تشکیل می‌شود

وی گفت: از این پس مقرر شد جلسات شورای اداری استان بدون حضور خبرنگاران تشکیل شود. در این جلسه باید از تعداد افراد غیر ضروری مانند برخی مدیران دستگاه‌ها کاسته شود تا شورای اداری نظم بهتری بگیرد. البته در پایان جلسه رییس جلسه در خصوص نتایج نشست شورای اداری توضیحات لازم را به خبرنگاران می‌دهد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: مشکل بازنشستگان ذوب آهن برطرف شده است. صندوق بازنشستگی ذوب آهن از نظر نقدینگی مشکل داشت که خوشبختانه این نقیصه برطرف شد.

زرگرپور در پاسخ به این پرسش که آیا از بودجه‌ی تخصیصی دولت به استان اصفهان راضی هستید یا خیر؟ گفت: من هنوز مطالعه کافی در این‌باره نداشتم، اما می‌دانم که میزان این بودجه درصدی از بودجه‌ی تخصیصی پارسال کمتر است.

وی افزود: میزان بیکاری در استان اصفهان ۱۳.۸ درصد است که این رقم خوبی نیست. مشکل بیکاری در کمیته‌ی اشتغال مطرح شده است و ما نباید بگذاریم که سرمایه از استان اصفهان خارج شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۱۳۵ هزار مهاجر داریم که نیمی از این رقم در شهر اصفهان ساکن هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط (خدا) میدونه این چند سال چقدر از این مترو و نقش جهان خوردند...

    • بدون نام

      khandidam :|

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج