جاباما
۸۱۵۴۴۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

منچسترسیتی - لیورپول؛ سرشار از تناقض

نبرد اتحاد می‌تواند تکلیف فصل ۱۹-۲۰۱۸ را مشخص کند.

وبسایت نود: حساس ترین بازی هفته بیست و یکم و شاید حساس ترین مسابقه فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ برتر انگلیس پنجشنبه شب و از ساعت ۲۳:۳۰ (به وقت تهران) در ورزشگاه اتحاد برگزار خواهد شد؛ جایی که لیورپول ۵۴ امتیازی و صدرنشین مقتدر فصل باید مهمان منچسترسیتی باشد که با ۴۷ امتیاز، با توجه به برد تاتنهام برابر کاردیف سیتی، فعلا در رده سوم ایستاده است.

بازی رفت این دو تیم در ورزشگاه آنفیلد در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که ریاض ماهرز در دقیقه ۸۶ ضربه پنالتی خود را به هدر داد. حسرت از دست دادن آن ضربه در این روزها بیشتر از همیشه به سراغ سیتیزن ها آمده و قطعا بعد از خراب شدن این ضربه، ویرجیل فن‌دایک که با بی احتیاطی در برخورد با سانه این پنالتی را به سیتی داده بود، نفسی به راحتی کشیده است.

اگر بخواهیم تنها با توجه به آمار و ارقام نتیجه ای برای این دیدار پیش بینی کنیم، کار بسیار سختی خواهیم داشت. چرا که هر تیم در بخشی به خصوص بر رقیب برتری دارد.

منچسترسیتی در ۱۱ دیدار اخیر خود برابر لیورپول در تمامی رقابت ها فقط و فقط یک بار برنده شده و در سایر دیدارها ۳ تساوی و ۷ شکست در کارنامه آبی آسمانی ها به ثبت رسیده است. هرچند این پیروزی با نتیجه ۵-۰ در سپتامبر ۲۰۱۷، یکی از لحظات خاطره انگیز هر هوادار سیتی محسوب می‌شود. آگوئرو در دقیقه ۲۴ گلزنی را آغاز کرد و دبل گابریل ژسوس و رحیم استرلینگ منچسترسیتی را به بهترین پیروزی خود برابر لیورپول بعد از ۸۰ سال رساند.

منچسترسیتی - لیورپول؛ سرشار از تناقض

لیورپول در 9 بازدید اخیر از اتحاد (تنها با احتساب لیگ برتر) تنها یک بار برنده شده است. (3 تساوی و 5 شکست) این برد، در روز 21 نوامبر 2015 و در نخستین بازی خارج از خانه کلوپ برابر منچسترسیتی به دست آمد؛ روزی که مانگالا (به خودی)، کوتینیو و فرمینو تا همان دقیقه 32 لیورپول را در اتحاد 3-0 پیش انداختند و قرمزهای مرسی ساید در پایان برتری 4-1 را در خانه حریف جشن گرفتند.

پپ گواردیولا پنجشنبه شب در مقابل ترسناک ترین حریف دوران مربیگری خود قرار خواهد گرفت. در دوران 10 ساله مربی گری، گواردیولا در مقابل هیچ مربی به اندازه یورگن کلوپ شکست نخورده است. (15 بازی، 5 برد، 2 تساوی، 8 باخت) آمار گواردیولا برابر کلوپ در بازی هایی که به میزبانی تیم های گواردیولا برگزار شده اند نیز چنگی به دل نمی‌زند؛ 2 برد، 2 تساوی و 2 باخت در 6 مسابقه

تماشاگران سیتی در آخرین روزی که برای تشویق تیمشان به اتحاد آمدند، شاهد شکست عجیب شاگردان گواردیولا با نتیجه 3-2 برابر کریستال پالاس بودند. در صورت تکرار باخت برابر لیورپول، این برای نخستین بار از فوریه 2016 خواهد بود که سیتی در دو بازی خانگی متوالی در لیگ برتر مغلوب می‌شود. شاگردان مانوئل پیگرینی در روز 6 فوریه 2016 با نتیجه 3-1 مغلوب لسترسیتی شدند و 8 روز بعد در همین ورزشگاه 2-1 به تاتنهام باختند. پپ گواردیولا در تمام دوران مربیگری خود در بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی هرگز در دو دیدار خانگی متوالی (در چارچوب لیگ) شکست نخورده است.

دو تیم پنجشنبه در حالی نخستین بازی خود در سال 2019 میلادی را تجربه می‌کنند که منچسترسیتی سابقه خوبی در این نوع مسابقات دارد. سیتیزن ها در 12 سال گذشته، 11 بار سال را با پیروزی آغاز کرده اند و تنها در نخستین بازی خود در سال 2012 شکست خوردند؛ دیداری که در نخستین روز سال 2012 در ورزشگاه لایت مقابل ساندرلند برگزار شد و گربه سیاه ها با تک گل جی دونگ وون در دقیقه 93 تیم تحت هدایت روبرتو مانچینی را شکست دادند.

در سمت مقابل لیورپول در دیدارهای اخیر خود در ژانویه عملکرد جالبی نداشته است. قرمزها در 17 دیدار اخیر خود در تمامی رقابت های ماه ژانویه تنها 5 بار به پیروزی رسیده اند. (5 تساوی، 7 شکست) تعداد شکست های لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ در این ماه، بیشتر از پیروزی هایش بوده است. (8 برد، 7 تساوی، 9 باخت در 24 بازی)

در ترکیب هر دو تیم، بازیکنانی وجود دارند که از بازی در برابر حریف پنجشنبه شب لذت می‌برند. سرخیو آگوئرو در هر 6 دیداری که برابر لیورپول در اتحاد انجام داده، موفق به گلزنی شده است. محمد صلاح در 4 تقابل اخیر خود برابر منچسترسیتی در تمامی رقابت ها با 3 گل و 2 پاس گل، روی 5 گل تاثیر مستقیم داشته است و بابی فرمینو که با هت‌تریک در آخرین بازی برابر آرسنال به بهترین گلزن برزیلی تاریخ لیگ برتر تبدیل شد (43 گل)، در 7 بازی لیگ برتری برابر منچسترسیتی روی 6 گل اثرگذار بوده است. (3 گل، 3 پاس گل)

لیورپول سال 2018 میلادی را با صدرنشینی به پایان برد و اختلافی 7 امتیازی با نزدیک ترین تعقیب کننده داشت. در تاریخ رقابت های سطح اول فوتبال انگلیس سابقه نداشته که تیمی با این اختلاف امتیاز در این مقطع از فصل، قهرمانی را از دست بدهد. قرمزها با کسب نتیجه ای مطلوب در اتحاد، گام بلندی به سمت قهرمانی برخواهند داشت. اما آن ها نباید فراموش کنند که رقیب آبی پوش، همان تیمی است که در بازی رفت با خوش شانسی از شکست در برابرش گریختند.

-آمار به کار رفته در این متن، از اوپتا استخراج شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاجیمم عشقم استقلال وکینگ مسی کبیر

      باارزوی بردن لیورپول

    • جابر

      مطمئنم لیور این بازی رو نمیبازه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج