جاباما
۸۱۵۴۹۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

هک گوشی‌ها با اثر انگشت مصنوعی

گروهی از پژوهشگران دانشگاه نیویورک و دانشگاه ایالتی میشیگان نوعی اثرانگشت مصنوعی را تولید کرده‌اند که براساس ادعای آنان می‌تواند بیش از یک سوم گوشی‌های هوشمند را براحتی هک کند.

انتخاب: گروهی از پژوهشگران دانشگاه نیویورک و دانشگاه ایالتی میشیگان نوعی اثرانگشت مصنوعی را تولید کرده‌اند که براساس ادعای آنان می‌تواند بیش از یک سوم گوشی‌های هوشمند را براحتی هک کند.

هک گوشی‌ها با اثر انگشت مصنوعی

این پژوهشگران مدعی هستند که این سیستم می‌تواند خطر حملات هکری بسیار قدرتمندی را به‌همراه داشته باشد.محققان دانشگاه نیویورک و دانشگاه ایالتی میشیگان در اوایل سال 2018، پروژه خود را که تحت نام «DeepMasterPrints» معرفی شد تولید کردند و اکنون پس از طی شدن مراحل آزمایشی موفقیت این سیستم را تضمین کردند.

در مقاله‌ای که توسط این پژوهشگران منتشر شده آمده است که اثر انگشت مصنوعی می‌تواند «توسط یک دشمن سایبری برای حمله استفاده شود. این موضوع می‌تواند امنیت سیستم‌های شناسایی مبتنی بر اثرانگشت را نیز به خطر بیندازد.» مکانیزم دستگاه اثر انگشت مصنوعی به این ترتیب است که برای هر اثرانگشت ذخیره شده جای یک رمز عبور تعریف می‌شود و دستگاه چندین تصویر را در خود نگه می‌دارد.

اگر کسی پس از آن انگشت خود را برای باز کردن قفل این دستگاه استفاده می‌کند، بسرعت اثر انگشتش ذخیره و بعدها از آن سوء‌استفاده می‌شود. محققان می‌گویند این روش ضریب صعودی دارد برای مثال اگر شما فقط 3 اثرانگشت را ذخیره کنید، دستگاه شما ممکن است حدود 30 اثر انگشت جدید را طراحی و ثبت کند و این یعنی ضریب باز شدن گوشی‌های هوشمند نیز به یک سوم می‌رسد. درواقع حتی اگر با این روش یک پنجم گوشی‌های هوشمند باز شوند نیز یک کلاهبرداری سودآور رخ خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج