۸۱۵۵۶۹
۱۰ نظر
۵۰۱۳
۱۰ نظر
۵۰۱۳
پ

بوی نامطبوع پایتخت و داستان چوپان دروغگو!

اسماعیل کهرم در روزنامه آرمان نوشت: دیروز بویی نامطبوع در فضای پایتخت پراکنده شد و شهروندانی که منشأ بو را دنبال می‌کردند، نگران شده و به نظر برخی هم مشکوک می‌آمد! خبرهایی مثل فعال شدن آتشفشان که البته ربطی به این بوی ناخوشایند ندارد چون فعال شدن آتشفشان عبارت است از داغ شدن چشمه‌ها و سنگ‌های گدازه آتشفشانی که هیچ‌کدام بوی نامطبوع ایجاد نمی‌کند.

اسماعیل کهرم در روزنامه آرمان نوشت: دیروز بویی نامطبوع در فضای پایتخت پراکنده شد و شهروندانی که منشأ بو را دنبال می‌کردند، نگران شده و به نظر برخی هم مشکوک می‌آمد! خبرهایی مثل فعال شدن آتشفشان که البته ربطی به این بوی ناخوشایند ندارد چون فعال شدن آتشفشان عبارت است از داغ شدن چشمه‌ها و سنگ‌های گدازه آتشفشانی که هیچ‌کدام بوی نامطبوع ایجاد نمی‌کند.

سنگ‌هایی که داغ می‌شود و به حالت سیال و روان درمی‌آید، زباله نیستند که تولید بوی نامتعارف کنند. بنابراین ریشه در جای دیگر است که البته مردم آنقدر خبرهای ضدونقیض شنیده‌اند که حرف حق هم باور نمی‌کنند.

آنطور که سازمان آتش نشانی اعلام کرده ترکیدگی لوله فاضلاب باعث انتشار مقدار زیادی آب شده که وقتی روان می‌شود ابتدا در سطح زیر آسفالت و زمین جاری می‌شود، به‌طوری که پر می‌شود و از ترک‌ها و شبکه‌های فاضلاب بیرون می‌زند و آرام‌آرام در جهت قوه جاذبه، ثقل حرکت می‌کند و قسمت بزرگی از شهر را دربر می‌گیرد.

اما بو شامل حرکت مایعات نیست و در جهت‌های مختلف پراکنده می‌شود و منطقه وسیعی را وسیع‌تر از سطح مایع فاضلاب که در سطح شهر روان است، دربر می‌گیرد. خوشبختانه آتش نشانی اعلام کرده که محل ترکیدگی مشخص شده و آن را رفع خواهند کرد. درواقع امکان اینکه فاضلاب با شبکه آب آشامیدنی تماس بگیرد، وجود ندارد.

به خاطر اینکه سیستم‌ها طوری کشیده شده‌اند که بلافاصله نقطه ورود فاضلاب به شبکه آبرسانی متوقف می‌شود و هیچ خطری همشهری‌ها را تهدید نمی‌کند. ولی مشکل اینجاست که مانند چوپان دروغگو یکبار هم که راست بگویند، مردم باور نمی‌کنند. کمی صبر پیشه کنیم تا لوله‌هایی که قابل ترمیم هست را ترمیم کنند و آنها که نیست را عوض کنند تا به تکه بعدی برسد و مسأله کلا حل شود. اینها در سیستم فاضلاب پیش‌بینی شده است.

اما اگر بخواهیم اشاره‌ای هم به بحث آلودگی هوا داشته باشیم باید گفت که معاینه فنی در این امر مشارکت داشته و اکنون بیشتر اتومبیل‌های تهران معاینه فنی دارند و با توجه به اینکه ۸۵ درصد از منابع آلاینده هوا، متحرک هستند یعنی اتومبیل‌ها، موتورسیکلت‌ها و کامیون‌ها، به طور قطع تا به‌حال تاثیرش را داشته است.

مضافا اینکه هنوز ما شانس آورده‌ایم و به وارونگی برخورد نکرده‌ایم که این دود و دم را به حلق مان برگرداند. به نظر می‌رسد اوضاع از سال گذشته بهتر است و آمار هم همین را نشان می‌دهد. چنانچه مقدار گازهای آلاینده زیاد شود، بالا برود و یک لایه هوای سرد هنگام خروج از تهران روی آن قرار بگیرد، با پدیده وارونگی مواجه می‌شویم. چیزی شبیه دم کنی که اجازه نمی‌دهد هوای آلوده خارج شود و پایین برگردد که در این صورت وارونگی اتفاق می‌افتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی نژاد

      نکنه فکر کردید چوپان دروغگو هنوز بیکاره نه روحانی براش در دولتش اشتغال ایجاد کرده بیمه رد میکنه.

    • محمود

      دیروز که از بیخ تکذیب کردن مسولین محترم

    • نااسنا

      فقط بلدن تکذیب کنن.مل تهران بو رو متوجه شدن.شما بگید وجود نداره.

    • بدون نام

      شاید دشمن شیمیایی زده تو تهران

    • اکبر

      کارانگلیس هست

    • بهمند

      کار داماد و نوه صدام بود،
      شک نکنید،،،،،،

    • m

      تهران یعنی کل ایران، واسه بحث بو اینهمه مینویسن، اون هفتاد میلیون نفر دیگه بمیرنم اینقدر روش مانور داده نمیشه،وضعیت معیشت مردم واقعا فلاکت باره که البته در این مورد تهرانم همراه شهرهای دیگه مشکل داره اونم زیاد،خدا کنه فکری به حالمون بکنن تا زندگیامون از هم نپاشیده

    • هومن قشنی

      منبع بوی بد، اختلاس، خشکسالی، زلزله، بیکاری، فساد... همه از تلگرام و اینستاگرام و بی حجابیست و ربطی به مسئولان ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی

    • بنده خدا

      ابهرم پلاسکو داشته که فاضلابش هواررو آلوده کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج