جاباما
۸۱۵۵۷۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

مجلسی: روش ظریف با دلواپسان فرق دارد

فریدون مجلسی، دیپلمات سابق و کارشناس مسائل سیاست خارجی می گوید: روش ظریف در مورد اسرائیل با دلواپسان فرق دارد. ظریف تلاش دارد با ایفای نقش در چارچوب ضوابط بین الملل، اسرائیل را که بسیاری از قطعنامه های شورای ملی امنیت را نقض کرده و مانع از اجرای آنها شده، محکوم کند.

انتخاب: فریدون مجلسی، دیپلمات سابق و کارشناس مسائل سیاست خارجی می گوید: روش ظریف در مورد اسرائیل با دلواپسان فرق دارد. ظریف تلاش دارد با ایفای نقش در چارچوب ضوابط بین الملل، اسرائیل را که بسیاری از قطعنامه های شورای ملی امنیت را نقض کرده و مانع از اجرای آنها شده، محکوم کند.

مجلسی در خصوص واکنش کنایه آمیز وزیر خارجه به هجمه های اخیر به او که گفته بود «من دارم به نتانیاهو حمله می کنم، شما به من حمله می کنید؟ دمتان گرم!» گقت: ظاهرا آنهایی که در انتخابات پیروز نشدند برای به دست آوردن قدرت حریص تر از گروه پیروز هستند، آنها به قدرت های کم هم راضی نیستند و خواهان تمام مسند های قدرتند.

روش ظریف با دلواپسان فرق دارد / اگر دلواپسان بگذارند، با روش‌های دیپلماتیک می‌توان اسرائیل را در موضع دفاعی قرار داد و بی اعتبار کرد / اینکه سخنان ظریف شبیه احمدی نژاد نیست؛ اما دلیل نمی‌شود که او با اقدامات اسرائیل مخالف نباشد / جناح مقابل به ۲۴ میلیون رای مردم احترام نمی‌گذارد؛ کلید روحانی را بی اعتبار کرده‌اند؛ در انتخابات بعدی هم در عدم حضور رقیب پیروز می‌شوند

وی افزود: سخنان ظریف در خصوص نتانیاهو و اسرائیل، شبیه سخنان احمدی نژاد که باعث صدور قطعنامه های معروف علیه ایران شد نیست؛ اما این موضوع دلیل نمی شود که وزیر خارجه کشورمان با اقدامات اسرائیل مخالف نباشد.

مجلسی با بیان اینکه ظریف شعارهایی که موجب تحریم ایران و تلاش برای مذاکره شد را نفی می کند، اظهار داشت: ظریف با عملکرد دلواپسان مخالف است و روشش با آنها فرق دارد. ظریف معتقد است اگر موضع ما عاقلانه و دیپلماتیک است باز هم به معنای عدم مبارزه با نتانیاهو نیست بلکه تلاش دارد با ایفای نقش در چارچوب ضوابط بین الملل، اسرائیل را که بسیاری از قطعنامه های شورای ملی امنیت را نقض کرده و مانع از اجرای آنها شده، محکوم کند.

او ادامه داد: اگر دلواپسان بگذارند، با روش های دیپلماتیک و بدور از شعارهای تحریک آمیز می توان اسرائیل را در موضع دفاعی قرار داد و به دلیل عدم عمل به قوانین شورای امنیت در سطح جهان این دولت را بی اعتبار کرد.

مجلسی با بیان اینکه جناح مقابل تصمیم خود را گرقته و به ۲۴ میلیون رای هم احترامی نمی گذارد، گفت: آنها کلید روحانی را که برای حل مشکلات آن را مطرح کرده بود بی اعتبار کردند و همچنان از سیاست های تهاجمی دست برنمی دارند.

او با اشاره به اقدامات اصولگرایان که باعث ناامیدی رای دهندگان به روحانی شده، پیش بینی کرد: در عدم وجود رقیب، جناح مقابل پیروز انتخابات خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hassan.h

      اقبال و ادبار مردم به جناح های سیاسی تناوبی است (مردم از عملکرد یک جناح خسته می شوند و به دیگری متمایل می شوند)دوستان اصلاح طلب ما خیلی توهم دارند چرا رقیب نباشد حتما خواهد بود مثل سال 84
      کلیدی که توسط رقیب بی اثر شود بی ارزش است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج