۸۱۵۵۹۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پورموسوی: سکوتم برای آرامش فولاد بود

سرمربی جدید تیم ملی جوانان گفت: هدف کلی ما پرورش و تحویل دادن یک نسل طلایی به فوتبال ایران است هر چند به‌دنبال این هستیم که حضوری مقتدر در رقابت‌های سال آینده قهرمانی آسیا نیز داشته باشیم.

خبرگزاری فارس: سید سیروس پورموسوی مربی نام‌آشنای خوزستانی، که همواره جزو مربیان با اخلاق فوتبال ایران در سال‌های قبل شناخته می‌شود، چندی قبل به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران منصوب شد.

جوانان فوتبال ایران زیر نظر «سید»

پورموسوی که سابقه هدایت استقلال خوزستان را در کارنامه داشت و فصل گذشته نیز سرمربی فولاد خوزستان بود، درحالی که فصل جاری را نیز تا هفته ششم روی نیمکت فولاد بود، به یکباره از این تیم کنار گذاشته شد. پس از این برکناری خبرهایی مبنی بر مذاکرات جدی دو تیم لیگ برتری با پورموسوی به گوش رسید که خبر انتصاب وی به‌عنوان سرمربی تیم ملی جوانان همه را غافلگیر کرد.

این انتصاب از سوی فدراسیون فوتبال نشان داد که به چندین سال سابقه درخشان پورموسوی در رده‌های پایه توجه شده و حضور همیشگی و مؤثر بازیکنان جوان در ترکیب تیم‌های تحت هدایت وی نیز به چشم آمده است. حضور این مربی خوزستانی در رأس کادر فنی تیم ملی جوانان قطعاً اتفاقی خوشایند برای جامعه فوتبال خوزستان است که امید است نتایج مثبتی برای فوتبال ملی ما نیز داشته باشد.

کار با جوانان را بلدم

سیدسیروس پورموسوی در اهواز درباره انتصابش به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران، اظهار کرد: نزدیک به ۳ ماه روند مذاکراتم با فدراسیون فوتبال برای پذیرش هدایت تیم ملی جوانان طول کشید و کمیته جوانان و کمیته فنی فدراسیون با من در تماس بودند که نهایتاً به توافق رسیدیم.

وی افزود: در این چند سال هر جا کار کرده‌ام جوانان زیادی در تیمم داشته‌ام و همیشه از جوانان به‌عنوان نفرات اصلی هم استفاده کرده‌ام.

پرورش نسل طلایی، حضور مقتدر در آسیا

سرمربی جدید تیم ملی جوانان ایران درباره هدف‌گذاری فدراسیون برای این تیم گفت: هدف کلی ما پرورش و تحویل دادن یک نسل طلایی به فوتبال ایران است هر چند به‌دنبال این هستیم که حضوری مقتدر در رقابت‌های سال آینده آسیا نیز داشته باشیم و با حمایت‌هایی که از ما می‌شود نتیجه خوبی را بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در بسیاری از مقاطع زمانی شاهد بوده‌ایم تیم‌های ملی پایه به‌دلیل پراکندگی اردوها، نتوانسته‌اند به هماهنگی مطلوبی برسند، بیان کرد: حدود ۴ ماه از سال را به‌دلیل قرار گرفتن در فصل امتحانات بازیکنان که دانش‌آموز هستند از دست می‌دهیم؛ از طرفی خیلی از ایام سال را نیز بچه‌ها مشغول بازی برای باشگاه‌های‌شان در لیگ هستند که این موضوع نیز زمان برگزاری اردوها را برای ما محدود می‌کند.

پورموسوی ادامه داد: ناچاریم برای حل این مشکل اردوهای کوتاه مدت ماهانه را در دستور کار قرار دهیم و نهایتا بهترین استفاده را می‌توانیم از برج ۴ و ۵ ببریم.

به همه شهرها می‌روم تا بازیکنان را ببینم

وی عنوان کرد: سعی می‌کنم در این فرصتی که در اختیار داریم به مسابقات باشگاه‌ها در رده پایه در شهرهای مختلف سر بزنم و شخصاً بازیکنان را زیر نظر بگیرم تا به یک جمع‌بندی نسبی درباره ترکیب و نفرات دعوت شده برسم.

سرمربی تیم ملی جوانان ایران درباره نفرات کادرفنی این تیم نیز گفت: قرار است با کمیته فنی فدراسیون درباره کادرفنی جلسه‌ای داشته باشیم تا به جمع‌بندی برسیم؛ درباره تیم ملی نگاه ما ملی است و قطعاً مانند باشگاه نیست که من بتوانم همه افراد مدنظر خودم را ببرم اما هم در خوزستان و هم در کشور مربیان خوبی هستند که می‌توانند در کادر تیم ملی جوانان به ما کمک کنند.

به‌خاطر آرامش فولاد سکوت کردم

پورموسوی درباره شرایط فولاد و سکوت خود پس از جدایی از فولاد، عنوان کرد: سکوت من از ترس کسی نبود بلکه فقط برای آرامشی بود که می‌خواستم تیم داشته باشد؛ لازم است بگویم تمام نفراتی که در ابتدای فصل برای فولاد گرفتیم بر اساس نیاز تیم بودند هر چند چون کمی دیر تیم بسته شد، بسیاری از نفرات لیست اول ما جذب نشدند و ما لیست دوم را جذب کردیم.

وی افزود: در ادامه راه مشکلاتی پیش آمد که من برکنار شدم اما هیچ‌وقت از این برکناری ناراحت نشدم؛ دیدیم که بعد از ایلی استان هم آقای قطبی و هم آقای فرسیات نتایج خوبی گرفتند و خیلی جالب بود که ترکیب بازی‌های این دو مربی به ترکیب من در ۶ هفته اول خیلی نزدیک بود که نشان می‌دهد تیمی که جمع کردم، مجموعه قابل احترام و خوبی است.

همه را می‌بینیم تا حق کسی ضایع نشود

سرمربی تیم ملی جوانان ایران درباره اینکه راهکارش برای جلوگیری از تضییع حقوق بازیکنان پایه و دیدن همه استعدادها چیست، پاسخ داد: فوتبال و رشته‌های دیگر ورزشی سلیقه‌ای هستند اما تفاوت اینجا است که هر کس بیشتر وقت بگذارد مزد بیشتری می‌گیرد؛ مطمئناً خودم و همکارانم به‌طور دقیق بازی‌ها را رصد می‌کنیم تا حتی‌الامکان بازیکنی از تیررس ما دور نماند.

وی در پایان اظهار کرد: انتصاب من در تیم ملی جوانان بعد از چندین سال برای یک خوزستانی اتفاق افتاده و من این موفقیت را استانی می‌بینم نه شخصی؛ امیدوارم با حضور من مربیان دیگر خوزستان نیز بیشتر دیده شوند.

پورموسوی گفت: بازیکنان خوزستانی در رده‌های پایه هم می‌توانند امیدوار باشند که چون من اکثر بازی‌های آن‌ها را در مدت‌های اخیر دیده‌ام شناخت خوبی نسبت به آن‌ها دارم و الان هم دسترسی به بازی‌های آن‌ها راحت‌تر است و حتماً بیشتر بازی‌های‌شان را زیر نظر می‌گیرم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج