۸۱۵۷۴۹
۱۴ نظر
۵۰۱۲
۱۴ نظر
۵۰۱۲
پ

توضیح درباره قمه کشی در شورای شهر

اخیراً فیلمی از صحن شورای شهر فردیس در استان البرز منتشر شده که در آن فردی با عنوان جانباز بالای ۷۰ درصد برای حل مشکل خود و اخذ مجوز ساخت و ساز در زمینی قولنامه‌ای به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع، دست به قمه می‌برد و شهردار فردیس را مقصر حل نشدن مشکل خود می‌داند.

خبرگزاری ایسنا: اخیراً فیلمی از صحن شورای شهر فردیس در استان البرز منتشر شده که در آن فردی با عنوان جانباز بالای ۷۰ درصد برای حل مشکل خود و اخذ مجوز ساخت و ساز در زمینی قولنامه‌ای به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع، دست به قمه می‌برد و شهردار فردیس را مقصر حل نشدن مشکل خود می‌داند.

شهردار فردیس اما معتقد است که مدیریت شهری در چارچوب قانون و با توجه به شرایط این فرد حتی فراتر از قانون سعی در حل مشکل ایشان داشته و کار هم در این مدت پیش رفته است و این اتفاق، کاری سازماندهی شده و جهت‌دهی شده بوده است.

منوچهر غفاری در گفت‌وگویی در خصوص این اتفاق می‌گوید: ایشان از قبل برای اخذ مجوز به منظور ساخت و ساز در زمینی قولنامه‌ای مراجعه کرده‌اند، اگرچه ما مصوبه‌ای در شورای شهر فردیس برای صدور مجوز ساخت و ساز در املاک قولنامه‌ای نداریم اما براساس روالی که در مصوبات شورای شهر کرج صورت گرفته و به خاطر اینکه ایشان جانباز بالای ۷۰ درصد بودند سعی کردیم به ایشان مجوز بدهیم.

غفاری ادامه می‌دهد: در این فاصله هم با فرمانداری در خصوص این موضوع مکاتباتی صورت گرفته است، دو بار هم بنده حضوری با فرماندار در مورد مشکل ایشان صحبت کردم و در شهرداری هم سعی کردیم کار ایشان در فاصله زمانی کوتاهی انجام شود اما وقتی که ایشان به سازمان نظام مهندسی برای تهیه نقشه معرفی شد وقفه‌ای به وجود آمد که خارج از اختیار ما بود، در کل شهرداری وظیفه خود را در قبال این موضوع انجام داده است.

وی خاطرنشان می‌کند: وی در مرحله آخر درخواست بخشودگی عوارض را داشتند که امکان آن وجود نداشت چون طبق قانون خانواده‌های شهدا و ایثارگران فقط یک بار می‌توانند از بخشودگی عوارض واحد مسکونی آن هم تا ۷۰ مترمربع بهره‌مند شوند و با توجه به اینکه پرونده ایشان برای ساخت ۲۰۰۰ مترمربع فضای مسکونی و تجاری است، این قانون شامل او نمی‎شد.

شهردار فردیس ادامه می‌دهد: پس از طرح عدم امکان بخشودگی عوارض، وی گفت که می‌خواهد عوارض را تقسیط کند و بنده ارجاع دادم که این کار انجام شود؛ البته در ابتدا خواست که ۱۰ درصد نقد و مابقی تقسیط شود اما اختیارات قانونی بنده برای تقسیط به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی در ۳۶ قسط بود و غیر از این از اختیارات بنده خارج است.

وی به ماجرای قمه‌کشی این فرد در صحن شورا و انتشار فیلم آن اشاره می‌کند و می‌گوید: در آن روز به نظر من این کار سازماندهی و جهت‌دهی شده بود که او قمه آورده بود تا این فضا به وجود آید، کسانی که فیلم می‌گرفت و زاویه فیلم، تناقضات در گفتار و مسائل دیگر جای سوال دارد.

غفاری خاطرنشان می‌کند: بنده برای دلجویی با او صحبت کردم و گفتم که دفتر من همیشه به روی شما باز بوده است و عنوان هم کرده بودم که برای پیگیری جانبازانی که چنین شرایطی دارند خودم اقدام می‌کنم و او هم گفت که من از شما ناراضی نیستم.

وی در پایان عنوان کرد که در جلسه روز یکشنبه هفته آینده شورای شهر فردیس آنچه که در این مورد انجام شده و اتفاق افتاده را مطرح خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الکی

    • جانباز دوران دفاع مقدس

      خدایش این اداره جات همش پارتی بازی شده من هم به عنوان یک جانباز دوران دفاع مقدس الان یک سال و نیم هست که برای طرح اراضی شیب دار طرح طوبا منابع طبیعی جهت اشتغال در اداره جهاد کشاورزی در رفت و آمد هستم و امروز و فردا میکنند و مرا اذیت می کنند البته بیشتر اداره های دولتی در مورد جانبازان کار شکنی میکنند نمی دانم چرا؟

    • بدون نام

      لطفاً بررسی شود آیا واقعاً جانباز 70 درصد هستند.

    • بدون نام

      مردم عادت كردن با زور و سر و صدا كارشون رو پيش ببرن

    • بدون نام

      بااحترام به جانبازان عزیز و واقعی ودوست داشتنی بعضی (بعضی) دارن سوءاستفاده میکنند

    • بدون نام

      جانبازان عزیر نور چشم ملت ایران هستن و خواهند بود و تا ابد مدیون از خودگذشتگی این عزیزان هستیم اما قانون باید تو کشور حرف اول را بزنه

    • بدون نام

      همچین فردی را باید به گاری بست .

    • بدون نام

      حالا دوهزار متر را ازکجا اورده جانباز مثل بقیه که زیر پنجاه درصد هستند هم باید در خونه قوطی زندگی و اعتراضی ندارن ؛ بررسی کنید زمین از کسی بوده بنامش زده تا از امتیازات استفاده و مماشات با قمه چه توقعی از بچه ها باید داشته باشیم !!!یعنی چی قمه بیاره بگی با تو نیستم ! پس با ابدارچی بوده یا نمایش قدیمی اندکی از جانبازان هست

    • بدون نام

      همین جور آدمها هستن که آبروی کل خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان جبهه و جنگ را میبرند. کار امثال این جانباز رو ملت به پای همه جانبازان مینویسند و بعد میگن :« همه شون ارث باباشون رو از ملت و دولت طلب دارن! ».

    • بدون نام

      سلام
      خيلى دوست دارم بدونم اگه يك فرد عادى اينچنين با يك شهردار رفتار ميكرد بازم شهردار ازش دلجويى ميكرد؟با اينى كه اعتقاد دارم بايد به عزيزان جانباز كمك كرد ولى باز هم قبول ندارم كه اين عزيزان از موقعيت جانبازيشون براى دور زدن قانون استفاده كنند.هيچ اداره اى جرات برخورد با اين گونه افرادو نداره وبه چشم ديدم خيلى از بى قانونى هاى اين افراد چشم پوشى ميشه

    • نظر

      بنده بعنوان فرزندارشدشهیدازمسولین ادرات ارومیه ناراضی م%خدابرپدرشون لعنت%

    • بدون نام

      هرچه بگندد نمکش میزنند
      وای به روزی که بگندد نمک
      وقتی مداح وسط خ هفت تیر میکشه میخوای جانباز قمه نکشه.

    • بدون نام

      به عنوان یک جانباز درصدبالاتراز او میگویم اورا به محاکمات قضایی معرفی کنید تا آبروی دیگران نبرد وتوقع غیرقانونی اوموجب سوء تعبیرمردم ازجانبازان نگردد بنده بعنوان جانبازصدهاخانه ارزان قیمت ساخته ام و خودرامدیون نطام .امام .رهبری وملت شریف میدانم باید مواخذه شود تادیگران درس گیرند

    • بدون نام

      قوانین شهرداری حشک خشن و عقب مانده است اما این اقا هم سعی در باجگیری داشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج