۸۱۵۷۶۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

خطر تخریب بازار تاریخی اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: بازار حاج یوسف از جمله بناهای تاریخی اما فرسوده‌ای است که حتی خطر تخریب آن بیش از سایر مجموعه‌ها گوشزد شده و انتظار می‌رود قبل از اینکه اتفاق ناگواری متوجه کسبه و اهالی بازار و عموم مردم شود با همت اهالی بازار این مجموعه مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: بازار حاج یوسف از جمله بناهای تاریخی اما فرسوده‌ای است که حتی خطر تخریب آن بیش از سایر مجموعه‌ها گوشزد شده و انتظار می‌رود قبل از اینکه اتفاق ناگواری متوجه کسبه و اهالی بازار و عموم مردم شود با همت اهالی بازار این مجموعه مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.

علیرضا پوستی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: به دنبال سفر مدیرعامل بانک ملی به استان اردبیل پیشنهاد بازسازی بازار تاریخی اردبیل از سوی امام جمعه این شهر ارائه شد که با استقبال مدیرعامل بانک ملی برای تامین منابع موردنیاز به منظور بازسازی بازار تاریخی روبرو شد؛ امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی این کار به شکل شایسته فراهم آید.

وی ورود اعضای شورای شهر را به موضوع بازسازی و احیای بازار تاریخی و کاروانسراهای تاریخی در اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: شورای پنجم از همان بدو فعالیت خود با بازدید چندین باره از بازار تاریخی اردبیل سعی کرده تا در جریان مشکلات و نارسایی‌های پیش رو در احیای این مجموعه قرار گیرد که با توجه به ورود گردشگران بیشمار به این شهر انتظار می‌رود هم بازار و هم کاروانسرا و تیمچه‌ها احیا شده و زمینه رونق این مجموعه‌ها را شاهد باشیم.

پوستی گفت: در این زمینه انتظار داریم که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با مشارکت بخش خصوصی ورود پیدا کنند تا بازسازی و رونق مجدد بازار و کاروانسراها را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: ما حتی در این مجموعه‌ها با برخی نارساییها در سیستم گرمایشی و روشنایی و همچنین خطر حریق روبرو هستیم که ضرورت دارد با هم بانک ملی و درخواستی که امام جمعه اردبیل از مدیرعامل بانک داشتند با پرداخت منابع و تسهیلات ارزان قیمت، زمینه اجرای طرح‌های بازسازی و بازآفرینی در این بنای تاریخی فراهم شده و بخشی از دغدغه‌های ما در فعالیت کسبه و حضور گردشگران برطرف شود.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در بسیاری از استان‌ها، میراث فرهنگی و بناهای تاریخی به ویژه کاروانسراها و بازارهای مخروبه و تاریخی، بازسازی شده تا در کنار رونق بازار، فضاهای تفریحی و گردشگری متعدد ایجاد شود. احیای این مجموعه‌ها نه تنها به رونق اقتصادی کمک خواهد کرد بلکه به گذران اوقات فراغت مردم و خرید از بازار و افزایش درآمد کسبه منجر شده و به نوعی وضعیت متفاوتی را در فعالیت‌های اقتصادی استان اردبیل شاهد خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز گفت: بانک ملی با همراهی صاحبان واحدهای تجاری در بازار تاریخی اردبیل نسبت به احیا و مرمت این بنای تاریخی تلاش و همتی مضاعف داشته باشد.

حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در دیدار با مدیرعامل بانک ملی در اردبیل خواستار حمایت بانک ملی در احیای بازار تاریخی اردبیل شد و افزود: انتظار داریم بانک ملی با پرداخت تسهیلات مناسب مسئولان استان را کمک کنند تا با همراهی بخش خصوصی و مشارکت خود صاحبان مغازه زمینه بازسازی و احیای بازار تاریخی اردبیل به شکل مناسب فراهم آمده و از قبل رونق آن بانک ملی نیز به سود منطقی خود دست یابد.

عاملی تصریح کرد: در کنار این اقدامات انتظار داریم مدیرعامل بانک ملی دستور مساعدت در تکمیل پروژه کتابخانه‌سازی را در اردبیل صادر کند چرا که ما پروژه‌ای را در ۶ طبقه و با هدف تامین نیاز اهالی استان برای امر مطالعه در حال احداث داریم که برای تکمیل این پروژه نیاز به همدلی و مشارکت بانک ملی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج