۸۱۵۸۰۱
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

کدام رکورد‌ها در سال ۲۰۱۹ در معرض خطرند؟

بعضی بازیکنان به سال ۲۰۱۹ به چشم رکوردشکنی نگاه می‌کنند.

وبسایت نود: رکوردهایی در فوتبال جهان وجود دارند که برخی بازیکنان یا تیم ها می‌توانند آن ها را در سال ۲۰۱۹ از آن خود کنند. وبسایت فیفا نگاهی به این رکورد ها و آمار و ارقامی داشته که ممکن است در سال ۲۰۱۹ میلادی شکسته و یا دچار تغییر و تحول شوند:

175: رکورد بیشترین تعداد گل به ثمر رسیده در لیگ برتر انگلیس توسط یک بازیکن خارجی در اختیار تیری آنری با ۱۷۵ گل است. سرخیو آگوئرو مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی با ۱۵۲ گل در تعقیب اوست و احتمال رسیدن آگوئرو به آنری در ۲۰۱۹ وجود دارد.( آگوئرو امشب مقابل لیورپول یک گل دیگر به ثمر رساند و به این رکورد نزدیکتر شد)

122: ۳۳ گل از یوهان کرویف موجب شد تا آژاکس فصل ۶۷-۱۹۶۶ اردیویسه را با آمار حیرت انگیز ۱۲۲ گل زده به پایان ببرد. حکیم زیش، دوشان تادیچ و کلاس یان هونتلار با آژاکس و هروینگ لوزانو، گاستون پریرو، استیون برگوین و لوک دی یونگ با پی‌اس‌وی تا پایان هفته هفدهم فصل ۱۹-۲۰۱۸ تیم هایشان را به ۶۰ گل زده رسانده اند و به ثمر رساندن همین تعداد گل در نیمه دوم فصل کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسد.

72: شیلی در حالی پای به کوپا آمریکای ۲۰۱۹ در برزیل خواهد گذاشت که بعد از قهرمانی های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، به دنبال هت‌تریک قهرمانی است. از آخرین باری که تیمی موفق به فتح کوپا آمریکا برای سه دوره متوالی شد، ۷۲ سال می‌گذرد. زمانی که آرژانتین با آلفردو دی‌استفانو، آنخل لابرونا، خوزه مانوئل مورنو، فلیکس لوستائو، نوربرتو مندز و آدولفو پدرنرا در سال های ۱۹۴۵، ۱۹۴۶ و ۱۹۴۷ سه بار متوالی تاج پادشاهی آمریکای جنوبی را بر سر گذاشت.

20: رکورد بیشترین تعداد پاس گل در یک فصل از لالیگا در اختیار ژاوی هرناندز با ۲۰ پاس گل است. (فصل ۰۹-۲۰۰۸) لیونل مسی تا هفته هفدهم لالیگای ۱۹-۲۰۱۸ به ۱۰ پاس گل رسیده و برای عبور از هم تیمی پیشین خود، ۲۱ هفته زمان خواهد داشت.

14: باته بوریسوف می‌تواند در سال ۲۰۱۸ به ۱۴ قهرمانی متوالی در لیگ بلاروس رسیده و با رکورد اسکونتو ریگا لتونی (۱۹۹۱ تا ۲۰۰۴) و لینکن جبل الطارق (۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶) برابری کند. رکورد جهانی البته در اختیار تافه‌آ از کشور وانوآتو با ۱۵ قهرمانی متوالی در لیگ داخلی است.

9: فرانک ریبری هم اکنون در کنار مهمت شول، اولیور کان، باستین شواین‌اشتایگر و فیلیپ لام با ۸ قهرمانی پرافتخارترین بازیکن بوندسلیگا محسوب می‌شود. در صورت قهرمانی بایرن در فصل ۱۹-۲۰۱۸، ریبری با ۹ قهرمانی به تنهایی پرافتخارترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا خواهد شد.

8: سیدنی گووو، جونینیو و گرگوری کوپه در سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ به همراه لیون ۷ بار قهرمان فرانسه شدند و جیان‌لوییجی بوفون نیز در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸، به ۷ قهرمانی متوالی سری آ دست یافت. بوفون که اکنون در پاریسن‌ژرمن حضور دارد می‌تواند به نخستین بازیکنی تبدیل شود که به ۸ قهرمانی متوالی در ۵ لیگ معتبر اروپایی دست می‌یابد.

6: اگر یکی از سه تیم رئال مادرید، اتلتیکومادرید یا بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان فصل ۱۹-۲۰۱۸ شوند، این جام برای ششمین فصل متوالی به اسپانیا خواهد رفت. قهرمانی یکی از این تیم ها در فینال واندا متروپولیتانو، اسپانیا را به رکورد ۶ قهرمانی متوالی تیم های انگلیسی در جام باشگاه های اروپا در سال های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲ خواهد رساند. (لیورپول در سال های ۱۹۷۷، ۱۹۷۸ و ۱۹۸۱، ناتینگهام فارست در سال ۱۹۷۹ و آستون ویلا در سال ۱۹۸۲)

0: هیچ بازیکنی موفق به قهرمانی در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا نشده است و کریس رونالدوی ۳۳ ساله بعد از قهرمانی در لیگ برتر به همراه منچستریونایتد و لالیگا به همراه رئال مادرید، می‌تواند با قهرمانی به همراه یوونتوس در سری آ جاودانه شود. او همچنین در این سال می‌تواند بعد از کلارنس سیدورف به دومین بازیکنی تبدیل شود که قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با ۳ تیم مختلف تجربه می‌کند. (سیدورف به همراه آژاکس، رئال مادرید و میلان قهرمان اروپا شده است.)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسی رو عشق است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنده‌بادکینگ‌مسی‌زنده‌باد‌بارسلونا‌زنده‌باد‌طرفداران‌بارسلونا‌

    • بدون نام

      بارسا ومسی عشق است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج