جاباما
۸۱۵۸۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ترامپ طرح ایران‌محور بولتون و پمپئو را رد کرد

روزنامه آمریکایی به نقل از منابع مطلع گزارش داده رئیس‌جمهور آمریکا طرح دو نفر از مشاوران ارشدش درباره سوریه که با محوریت ایران تدوین شده بود را رد کرده است.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی به تشریح اختلافات میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با دو نفر از مقام‌های ارشدش درباره راهبرد واشنگتن در سوریه پرداخته است.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته مقام‌های ارشد آمریکایی قرار است طی روزهای آینده نشستی در کاخ سفید برای رایزنی درباره راهبرد آمریکا در سوریه برگزار کنند. اوایل هفته آینده هم «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای گفت‌وگو در همین مورد راهی سوریه شوند.

منابع مطلع به این روزنامه گفته‌اند در رایزنی‌هایی که در واشنگتن انجام می‌شود صحبتی از طرح بولتون و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا درباره سوریه به میان نخواهد آمد. بولتون و پامپئو از این طرح که محور آن را گسترش حضور آمریکا در سوریه برای مقابله با ایران تشکیل می‌دهد پاییز امسال رونمایی کردند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند ترامپ هیچ‌گاه موافقت خود را با گسترش حضور این کشور در سوریه برای مقابله با ایران اعلام نکرد. یک مقام آمریکایی گفت: «این راهبرد با محوریت ایران هیچ‌گاه مورد تأیید رئیس‌جمهور قرار نگرفت.»

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته با آنکه ترامپ با دیدگاه های مقابله‌جویانه مشاورانش درباره ایران هم‌نظر است تمرکز او اساساً روی توافق هسته‌ای برجام است که اردیبهشت‌ماه سال جاری به مشارکت آمریکا در آن خاتمه داد.

اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی، برخی از مشاوران تندرو ترامپ یادداشتی درباره سوریه تقدیم ترامپ کردند. این طرح خواستار حضور طولانی مدت‌تر آمریکا در سوریه با هدف برآورده کردن اهدافی مانند شکست ماندگانر داعش و خارج کردن ایران از سوریه شده بود. ترامپ هنوز این طرح که چند هفته پیش به او تقدیم شد را امضا نکرده است.

ترامپ چند ماه پیش به مشاورانش هشدار داده بود که به زودی قصد دارد نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج کند. اما بولتون و پامپئو، بعد از گذشت مدتی که ترامپ اقدامی در این خصوص صورت نداد همانند سایر اعضای دولت تصور کردند که مواضع گذشته او نرم شده؛ به همین دلیل آنها تا قبل از اعلام ناگهانی خروج از سوریه در آذرماه سال جاری، ارائه طرح‌هایی جسورانه در سوریه را آغاز کرده بودند.

نشانه‌هایی از این طرح در سخنان پامپئو در ماه اکتبر نمایان بود: «شکست داعش که زمانی محور اصلی راهبرد ما را تشکیل می‌داد هنوز هم اولویت نخست ما است، اما اکنون دو هدف دیگر به آن اضافه شده‌اند. این دو هدف عبارتند از حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری‌های سوریه و خارج کردن ایران و نیروهای تحت حمایت ایران از این کشور.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج