۸۱۵۸۷۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

خانه کودکی ابتهاج تخریب نمی‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت : در پی ثبت اضطراری خانه کودکی امیرهوشنگ ابتهاج شاعر معاصر در رشت هستیم و با مالک فعلی خانه صحبت شده تا طی یک فرصت ، این خانه از سوی شهرداری خریداری و توسط این اداره کل ثبت ملی شود.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت : در پی ثبت اضطراری خانه کودکی امیرهوشنگ ابتهاج شاعر معاصر در رشت هستیم و با مالک فعلی خانه صحبت شده تا طی یک فرصت ، این خانه از سوی شهرداری خریداری و توسط این اداره کل ثبت ملی شود.

شهرود امیر انتخابی صبح جمعه افزود: متاسفانه از اخذ حکم قضایی مالک فعلی مبنی بر تخریب خانه بی اطلاع بودیم و در حال حاضر با توجه به اهمیت موضوع و تمهیدات صورت گرفته در صدد ثبت اضطراری این ملک هستیم تا بتوانیم به سهم خود مانع از تخریب این خانه شویم.

خانه کودکی ابتهاج تخریب نمی‌شود

وی با بیان اینکه ثبت این اثر خواسته مردمی ، فعالان حوزه فرهنگی و این اداره کل است گفت : اینکه این خانه با قدمت چندین ساله اش و همراهی نام استاد امیرهوشنگ ابتهاج به عنوان محل تولد و منزل دوران کودکیشان، طی ادوار گذشته به ثبت نرسیده خود جای تامل دارد.

امیر انتخابی تصریح کرد: همچنین استاندار گیلان باتوجه به نگاه فرهنگی و توجه به آثار تاریخی ، تاکیدات لازم را نسبت به حفظ ، ثبت و نگهداری این اثر تاریخی داشته است.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با اعضای شورای شهر رشت برگزار شده و پیگیر تسریع در روند ثبت ملی خانه یادشده از سوی معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هستیم.

به گفته امیر انتخابی ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان خانه‌های دست چندمی را که صاحبان آنها جزو مفاخر هم نبودند فقط بدلیل قدمتی که داشتند حفظ کرده و اینک به یقین حفظ خانه کودکی استاد امیر هوشنگ ابتهاج در اولویت است و سعی می‌کنیم آن را برای نسل آینده حفظ کنیم و نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نخواهیم بود .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب بالاخره مشکلات اساسی مردم با تصمیم حل شد!!! واقعا یک عده ای تو این روزها ی خاص مردم از سر شکم سیری کجا سیر میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا برات متاسفم. کار خوب و درست در هر زمانی ارزشمند هست. اینکه شرایط اقتصادی بد هست موضوع متفاوتیه. پاسداشت جایگاه یکی از مفاخر ادب این مملکت وظیفه ماست حتی اگه با نگهداری و حفظ یک خانه بشه انجام بگیره. تا این تفکر ضد فرهنگی و فشل تو مغز یه عده به اصطلاح غمخوار و در حقیقت پمپاژ کننده نا امیدی وجود داره اوضاعمون بهتر از این نخواهد بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج