جاباما
۸۱۵۸۷۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

فرار مالیاتی ۲۳ میلیارد دلاری گوگل در اروپا

بر اساس اسناد و مدارک ارائه‌شده در اتاق بازرگانی هلند، گوگل در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۹.۹ میلیارد یورو معادل ۲۲.۷ میلیارد دلار از طریق کمپانی محلی خود به برمودا منتقل کرده تا مالیات خارجی کمتری پرداخت کند.

خبرآنلاین: بر اساس اسناد و مدارک ارائه‌شده در اتاق بازرگانی هلند، گوگل در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۹.۹ میلیارد یورو معادل ۲۲.۷ میلیارد دلار از طریق کمپانی محلی خود به برمودا منتقل کرده تا مالیات خارجی کمتری پرداخت کند.

میزان پول منتقل‌شده توسط Google Netherlands Holdings BV چهار میلیارد یورو بیشتر از سال ۲۰۱۶ بوده است. مالیات پرداختی این شرکت طبق اسناد ۳.۴ میلیون یورو در هلند بوده است.{لینک}

سخنگوی گوگل در اظهارات رسمی گفت ما تمام مالیات خود را در کشورهای مختلف بر اساس قوانین آن کشور پرداخت کرده‌ایم و به‌طور متوسط در ده سال گذشته بیش از ۲۶ درصد در سطح جهان مالیات خود را داده‌ایم.

شرکت‌های تابعه گوگل در خارج از آمریکا درآمد حاصله را به شرکت Google Ireland Holdings ریخته که این شرکت دفتر مرکزی خود را در برمودا، جایی که هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌شود، دایر کرده است.

درواقع با انتقال دارایی به برمودا، عملاً گوگل از پرداخت مالیات خود را معاف کرده است و این استراتژی این کمپانی آی‌تی در این سال‌ها بوده است. استراتژی موسوم به Double Irish, Dutch Sandwich اشاره به این دارد که پول در نهایت از اروپا و .. خارج شده و بدون پرداخت مالیات وارد آمریکا می‌شود و بدین ترتیب پول حاصله از شعبات خارجی بدون پرداخت مالیات وارد سیستم مالی کمپانی در آمریکا می‌شود.

به همین دلیل اتحادیه اروپایی تصمیم گرفت تا مانع از این شود که غول‌های آی‌تی پول خود را بدون پرداخت مالیات از این قاره خارج کنند و با فشار به ایرلند قرار شده تا از ۲۰۲۰ این روند متوقف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آ زاد

      مثل بعضی نهادهای کشور خود ما

    • آ زاد

      مثل بعضی نهادهای کشور خود ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج