۸۱۵۹۵۲
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

واردات گوشت و تخم‌مرغ تا ارزانی ادامه دارد

در شرایطی که بازار گوشت قرمز و تخم‌مرغ طی هفته‌های گذشته با نوسان قیمت روبرو بوده است، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از ادامه‌دار بودن واردات این دو محصول پروتئینی تا کنترل بازار و ارزانی آنها خبر داد و واردات گوشت مرغ را نیز رد کرد.

خبرگزاری ایسنا: در شرایطی که بازار گوشت قرمز و تخم‌مرغ طی هفته‌های گذشته با نوسان قیمت روبرو بوده است، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از ادامه‌دار بودن واردات این دو محصول پروتئینی تا کنترل بازار و ارزانی آنها خبر داد و واردات گوشت مرغ را نیز رد کرد.

طی هفته‌های گذشته قیمت محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ در بازار رو به افزایش بود؛ به گونه‌ای که هر کیلوگرم گوشت قرمز به بیش از ۷۰ هزار تومان، هر کیلوگرم گوشت مرغ به بیش از ۱۴ هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ بیش از ۱۸ هزار تومان قیمت خورد.

البته روز گذشته مرتضی رضایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در این باره به ایسنا گفت که قیمت گوشت مرغ به زودی کاهش پیدا می‌کند و بازار آن متعادل می‌شود.

اکنون نیز یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاروزی درباره وضعیت بازار و واردات گوشت قرمز و تخم‌مرغ نیز گفت: واردات گوشت قرمز و تخم مرغ تا متعادل شدن بازار آنها و ارزان شدن‌شان ادامه دارد و در آینده شاهد ارزانی آنها خواهیم بود.

وی افزود: طی هشت ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۶ هزار تن گوشت قرمز به ارزش بالای بر ۵۳۲ میلیون دلار از کشورهای مانند استرالیا، برزیل، نیوزیلند و غیره به کشور وارد شده است و از این به بعد نیز وادات آنها ادامه خواهد داشت.

به گفته او، در این بازده زمانی بر بالغ ۳۱۰۰ تن تخم مرغ به ارزش حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از کشورهای ترکیه و آذربایجان به ایران وارد شده است که توسط شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاروزی توزیع آنها مدیریت می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: همه‌ بازرگانانی که سابقا واردات داشتند به شرط تایید سازمان دامپزشکی می‌توانند نسبت به واردات گوشت قرمز و تخم مرغ اقدام کنند و پس از واردات باید محصولات‌شان را به شرکت پیشتیباتی امور دام یا سردخانه‌هایی که این شرکت تعیین می‌کند، تحویل دهند. بر این اساس شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مباشر دولت، واردات این محصولات پروتئینی را کنترل و از هرگونه سودجویی در این بازار جلوگیری می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد که برخلاف برخی گمانه زنی‌های رسانه‌ای، وزرات جهاد کشاروزی هیچ برنامه‌ای برای واردات گوشت مرغ نداشته و نخواهد داشت، چرا که این محصول از تولید داخلی قابل تامین است.

به گزارش ایسنا، براساس آخرین مصوبات منتشر شده در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نرخ مصوب تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده که دهم مهر ماه امسال اعلام شد، حداکثر شانه‌ای ۱۰ و ۴۰۰ هزار تومان است. همچنین هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی با مبدأ واردات از استرالیا ۴۳ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف کننده و قیمت هر کیلوگرم ران بشقابی گوسفند با مبدأ آسیای میانه ۴۹ هزار تومان ابلاغ شده است. هر کیلوگرم گوشت گوساله مخلوط منجمد برزیلی نیز حداکثر باید ۲۹ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • f...n

      خب لعنتیاااا جلو قاچاقوبگیرین

      پاسخ ها

      • ک.م

        این سوال پیش میادکه چراجلوی قاچاق گرفته نمیشه؟؟!! آیاواقعانمی تونند یا........؟؟؟!!!

      • ganzaq

        قاچاق کجا بود باباااا؟ ساده ایداااا

    • رضای خدا

      صنایع داخلی رانابودمیکنند که چهار دلال پول به جیب بزنند .خداازتون نگذره که دست به هرچیز زدیدنابودش کردید.

    • بدون نام

      از این حرف ها زیاده ولی عمل صفر صفره.

    • بدون نام

      ارزانی را درخواب دیده پنبه دانه!

    • کامران

      مدینه گفتی وکردی کبابم !؟
      داره بهمن می شه یاد ملت می افتند!؟
      شعارهای این دولت دیگه رنگی نداره!؟

    • بدون نام

      بالا بردن قیمت ها کار خوددولت است .اینه نوزادان هم می دونند.چون دولت که ضرری نمی کند.بعدش هم یه کم میارنش پایین.

    • بدون نام

      به همین خیال باشید نه بازرسی نه تعزیراتی همشون به دستور روحانی خاین رفتن خواب زمستانی

    • کامران

      حتما تا ۲۲بهمن !؟

    • غلامرضا خوشی

      درخبرها شنیدم چندین تن گوشت ازبرزیل پنج ماهه روی اب سرگردانه وبنا به دلایل غیر معقول تخلیه نمیشود. گذشته از جریمه دیرکرد تخلیه این گوشت هرکیلو یک میلیون تاسه ملیون درمیاد روزاول میرختند دریا صرف اقتصادی بیشتری داشت حداقل ماهی ها هم تغذیه می کردند وهم به طرف ساحل کشیده میشدند درنتیجه حداقل ماهی دربندرعباس کمیاب نمیشد.

    • مهرداد

      به هرکسی بگی گوشت تازه صادر میکنن و گوشت منجمد نامعوم میارند شاخ در میاره از نفهمی!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط دروغ میگید

    • کارگر

      دیماه سال گذشته گوشت قرمز کیلو 30000تومان بود الان گوشت یخ زده کیلویی 40000هزار تومان میدید گوشت گرم گوساله و گوسفندی بیشتر از 70000تومان هست مثلا گوشت یخ زده ارزان میفروشید.؟؟؟؟ بخدا اگه کیلو 20000تومان هم بدید من قدرت خرید دیماه گذشته رو ندارم که بتوانم گوشت بخرم بقول پیر مرد مشهدی خوداز ما که گذشت دانید و مملکتتان .،،،،،

    • کامران

      میگن چندتابرادر بانفوذ هستند خیلی قدرت دارند اجازه ورود به کالا ها رانمی دهند وهمه چیز دست اوناست!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج