۸۱۵۹۶۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

موضع تند قطری‌ها علیه کارشکنی عجیب امارات

عدم اجازه ورود به کشور امارات به نایب رییس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازتاب گسترده‌ای به خصوص در رسانه‌های عربی داشته است.

ورزش سه: کارشکنی عجیب اماراتی‌ها در عدم اجازه ورود به شش فرد قطری به منظور شرکت در جام ملت‌های آسیا، سر و صدای زیادی را در رسانه‌های عربی برپا کر‌ده است.

صبح امروز سعود المهندی، نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رییس کمیته برگزاری جام ملت‌های آسیا به منظور انجام کارهای نهایی برای شروع مسابقات از عمان به امارات سفر کرده و طی کارشکنی عجیب از سوی مسئولان اماراتی از ورود به خاک این کشور باز مانده است.

روزنامه الرای قطر این برخورد را به سردردی برای یک ذهن مریض تشبیه کرده‌اند که پر از کینه است و‌ درمان آن به اشکال مختلف نتیجه‌ای نداشته است. اماراتی‌ها تلاش‌های زیادی کردند تا با کارشکنی به هدف مریض گونه خود برسند و کرامت و شخصیت یک فرد قطری را زیر سوال ببرند.

روابط سیاسی دو‌ کشور قطر و امارات از سال گذشته رو‌ به سیاهی رفته و‌ عدم اجازه ورود به المهندی و پنج خبرنگار قطری به همین علت است. حال رسانه‌های عرب زبان به خصوص قطری‌ها این کارشکنی را یک نوع حماقت از سوی امارات دانستند و آن را محکوم کردند و می‌گویند به همه ثابت شد که مسئولان اماراتی نسبت به قوانین نادان هستند و باید با برخورد نهادهای بالادستی مواجه شوند.

آن‌ها معتقدند که موارد مشابه زیادی در این چند سال و در مسابقات گوناگون رخ داده اما هیچ برخورد این چنینی شکل نگرفته است و آن را باید لکه سیاهی در کارنامه امارات دانست.

افراد سرشناس قطری هم‌چنین در فضای مجازی واکنش تندی نشان دادند و این کار را دور از اخلاق و‌ مستهجن به شمار آوردند. این قضیه را به طور کلی یک‌ تصمیم احمقانه بین افراد سیاسی و ورزشی امارات دانستند و آن را در تضاد با قوانین ورزشی اعلام کردند و‌ خواستار تنبیه شدید برای امارات شدند. هم‌چنین در ادامه گفتند در پس این کارشکنی کینه عمیقی وجود دارد. با این وجود امیدواریم این کار یک خطای سهوی باشد و نیاز است یک جایگاه رسمی در امارات اظهار نظر رسمی کند. به خصو‌ص حالا که در رابطه با یک مسئول ارشد در فوتبال آسیا بوده است.

طبق قوانین مصوب فیفا و‌ تبع آن کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ یک‌ از تصمیمات و مناقشات سیاسی نباید در فوتبال تاثیرگذار باشد و از ورود آن ممانعت به عمل آمده است.

به خصوص حالا که کارشکنی اماراتی‌ها علاوه بر اینکه بر خلاف تمامی قوانین بین‌المللی رخ داده، علیه رییس کمیته برگزاری مسابقات بوده و به احتمال فراوان اختلالی را در روند مسابقات ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است مسابقات جام ملت‌های آسیا از فردا و با دیدار امارات و بحرین شروع خواهد شد و باید دید حاشیه تازه‌ای دامن کشور میزبان را خواهد گرفت یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج