جاباما
۸۱۶۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش افغانستان به توهین ترامپ

دولت افغانستان از آمریکا خواست تا درباره اظهارات اخیر ترامپ درباره توهین به جهاد مردم افغانستان علیه شوروی سابق توضیح دهد.

خبرگزاری تسنیم: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توهین به جهاد مردم افغانستان اظهارداشت که دلیل حمله روس‌ها به افغانستان این بود که تروریست‌ها از این کشور وارد روسیه می‌شدند و این حمله کار درستی بود.

این تعبیرهای ترامپ درباره جهاد مردم افغانستان به حرکت‌های تروریستی واکنش دولت وحدت ملی را در پی داشت.

دولت افغانستان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا باید درباره اظهاراتش علیه جهاد مردم افغانستان توضیح دهد.

بر اساس این بیانیه، "در پی تجاوز اتحاد شوروی سابق به افغانستان، مردم این کشور در نتیجه یک قیام ملی به خاطر کسب آزادی خاک مقدس خویش، جهاد را آغاز کردند."

اهانت صریح ترامپ در حالی جهاد مردم افغانستان را نشانه رفته است که آمریکا بزرگترین حامی تروریسم در جهان محسوب می‌شود.

«هافینگتون پست» چندی قبل به نقل از «جان مک کین» رئیس سابق کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نوشته بود که سیاست‌های اشتباه این کشور و نداشتن استراتژی درست سبب ایجاد داعش در افغانستان شد.

از سوی دیگر، «جان اباتسفورد» مأمور سابق سازمان سیا به «ورلد نیوز دیلی ریپورت» گفته بود که داعش با حمایت مالی و مدیریت سازمان سیا علیه کشورهای مخالف آمریکا و ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌جنگد.

ظهور داعش در افغانستان با توجه به تحولات منطقه‌ای و جهانی برگ جدید بازی غربی‌ها به ویژه آمریکا در این کشور است. از دیگر اهداف حمایت از داعش در افغانستان را می‌توان خرید زمان برای حضور بلند مدت غربی‌ها برای پیاده‌سازی طرح‌های جدید در منطقه نام برد.

یکی از طرح‌هایی که همواره نگرانی برخی از کارشناسان را در پی داشته است کمک آمریکا به کوچ داعش از عراق و سوریه به زیستگاه جدیدی مانند افغانستان بوده است. آمریکا تلاش دارد تا با صدور تروریسم از مرزهای شمالی افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی روسیه و کشورهای همجوار آن را ناامن کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب اگه جهادکردین شوروی انداختین بیرون چراامریکارونمیتونیدونمیکنید

    • بدون نام

      حالا ایران هم دست کمی از آمریکا نداره با طالبان مذاکره میکنه معلوم نیست چه خبره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط ایران نیست هند هم خواهان مذاکره با افغانستانه اعلام کرده به مهاجران مسلمان تابعیت نمیده جز افغانها الان کسی به هند مهاجرت نمیکنه از مسلمانها چرا یه دفعه هندی که انقدر با مسلمانان بده خواستار مذاکره با طالبان شد یه گروه تندروی اسلامی شده بیشتر به نظر میرسه بخاطر اینه که به این نتیجه رسیدن بدون همراهی طالبان صلح در افغانستان امکان پذیر نیست و هند اگرچه تحریم نیست و روابط گرمی با آمریکا داره نمیخواد افغانها وارد هند بشن بخاطر جنگ

    • بدون نام

      احمق ترامپ.کارهای هین دیوونه حتی به فیلم رمبو3هم آسیب زده حالا مردم آمریکا چی میخوان فکر کنند در مورد رمبو 3 آیا رمبو کار پرستی انجام داد و رفت روسیه اون دوره که تجاوز گر بود جلوش گرفت یا اینکه رمبو فقط یک احمق بود روسیه هم مثل آمریکا به افغانستان تجاوز کرده .در هر دوجالت ترامپ و آمرزنده بازنده میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج