جاباما
۸۱۶۱۴۰
۵۰۴۱
۵۰۴۱
پ

مشکلات رایج پا و روش‌های درمان آن‌ها

اگر با وجود تمام مراقبت‌ها و مراعات‌ها، تاولی روی پای‌تان ظاهر شد لطفا آن را پاره نکنید، زیرا تاولی که پاره شده خیلی مستعد عفونت است. از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید و ناحیه‌ی مورد نظر را پانسمان کنید.

برترین ها: مشکلات پا در هر زمان و مکانی می‌توانند بروز کنند. از متخصصین پا یا پودیاتریست‌ها خواسته‌ایم بهترین نکات لازم برای حفظ سلامت پاها را به ما توصیه کنند.

درد کف پا دارید؟ از کفش‌ها و کفی‌های بهتری استفاده کنید

کفش‌هایی که نمی‌توانند از قوس کف پا، قوزک و پاشنه‌ی پا به خوبی حمایت کنند (مانند صندل یا دمپایی‌های لاانگشتی) می‌توانند مشکلاتی برای پا ایجاد کنند و بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند کمتر از این جور کفش‌ها استفاده کنید. اگر هم مجبورید صندل بپوشید، نوع راحت‌تر و مناسب‌تر آن را انتخاب کنید که از قوس کف پای‌تان به خوبی حمایت کند.

کفی‌های طبی نیز کمک می‌کنند از زانو درد و کمر درد و درد قوزک پا پیشگیری کنید، چون همه‌ی این دردها زمانی به وجود می‌آیند که بدن‌تان مجبور است عدم حمایت کافی از پاها را جبران کند. در پایان روز، ساق پا و کف پای‌تان را بکشید تا احساس ناراحتی‌تان کمتر شود.

مشکلات رایج پا و روش‌های درمان آن‌ها

پای‌تان تاول زده؟ ضدعفونی‌اش کنید و آن را بپوشانید

اگر با وجود تمام مراقبت‌ها و مراعات‌ها، تاولی روی پای‌تان ظاهر شد لطفا آن را پاره نکنید، زیرا تاولی که پاره شده خیلی مستعد عفونت است. از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید و ناحیه‌ی مورد نظر را پانسمان کنید. چند روز طول می‌کشد تا التیام پیدا کند و طی پروسه‌ی التیام باید بهداشت و مراقبت کامل رعایت شود. اگر تاول‌تان دردناک و بزرگ یا پُر از خون بود زودتر به پزشک مراجعه کنید.

مشکلات رایج پا و روش‌های درمان آن‌ها

کفش نو پای‌تان را می‌زند؟ از بانداژ مناسب استفاده کنید

رابطه‌‌تان با کفش‌های جدید عشق و نفرت است؟ باندهای مخصوص تاول می‌توانند کمک کنند راحت‌تر باشید و دچار مشکل نشوید. بانداژهایی مخصوصی که با مایعی نرم پُر شده‌اند، سدی برای پوست ایجاد می‌کنند تا سابیده نشوند. بانداژ را روی محل مورد نظر قرار دهید (مثلا جایی که صندل پوست‌تان را می‌سابد)، تا از سایش پوست جلوگیری کنید.

پاهای‌تان عرق می‌کنند؟ از ضد عرق استفاده کنید

موضوع فقط بدبو شدن پاها نیست؛ عرق پا می‌تواند موجب ترک پاشنه، لیز شدن کف پا و حتی عفونت قارچی نیز بشود. هرکدام از انگشتهای پا حدود ۲۵۰۰۰۰ غده‌ی تعریق دارند که می‌توانند هر روز عرق زیادی تولید کنند. برای کاهش تعریق، هر روز صبح و شب پاهای‌تان را با ضد عرق اسپری کنید.

خارش پا دارید؟ از سرکه استفاده کنید

اگر پاهای‌تان دچار عفونت شدند از سرکه استفاده کنید. البته سرکه عفونت را درمان نمی‌کند اما خارش را تسکین می‌دهد. مقداری سرکه را با آب رقیق کنید و پاهای‌تان را در آن بگذارید.

مشکلات رایج پا و روش‌های درمان آن‌ها

از سرطان پوست می‌ترسید؟ به پاهای‌تان هم ضد آفتاب بزنید

خیلی‌ها فکر می‌کنند نیازی نیست به پاها ضد آفتاب بزنند اما این کار هم باید بخشی از روتین روزمره‌تان در تابستان باشد. روی پاها و همچنین کف پاها و بین انگشتان را با ضد آفتابی با SPF ۳۰ بپوشانید.

بیماری پای ورزشکار دارید؟ از پودر بچه استفاده کنید

می‌توانید داخل تمام کفش‌های بسته‌تان، پودر بچه بپاشید تا هر نوع قارچی نابود شود. اگر دچار خارش پا شدید که ادامه دار شد این احتمال وجود دارد که دچار بیماری پای ورزشکار یا عفونت دیگری شده باشید. به طور کلی اطراف استخر یا در رختکن پابرهنه یا با دمپایی‌های لاانگشتی راه نروید. محیط‌های گرم و مرطوب زمینه‌ی مساعدی برای عفونت‌های باکتریایی و زگیل هستند.

پاهای‌تان بوی بد می‌دهند؟ کفش‌ها را در هوای آزاد قرار دهید

بوی بد پا شاید خطرناک نباشد اما مطمئنا آزاردهنده است. همیشه کفش‌های‌تان را بعد از اینکه از پا خارج کردید در هوای آزاد قرار دهید تا جلوی رشد باکتریها در آن را بگیرید. سعی کنید یک کفش را دو روز پشت سرهم نپوشید.

کودک‌تان پاشنه درد دارد؟ کفش کتانی به پاهایش کنید

بچه‌ها دوست دارند پابرهنه این طرف و آن طرف بدوند، مخصوصا در فصل تابستان. یکی از مشکلات شایع پا در کودکان، پاشنه درد است که علت آن می‌تواند تحریک صفحه‌ی رشد در پاشنه‌ها به دلیل استفاده‌ی زیاد باشد. راه حل این مشکل استفاده از کفش‌های مناسب است. کفش‌‌های کتانی، بهترین انتخاب هستند چون از پاها حمایت می‌کنند. هنگام خرید، کفش را با دستان‌تان خم کنید؛ هر چه بیشتر خم بشود، حمایت کمتری از پا خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج