جاباما
۸۱۶۱۷۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دورتموند، بزرگ‏ترین ماشین پولسازی فوتبال دنیا

آمار نشان می‌دهد دورتموند در ارزان خریدن بازیکنان و گران فروختن آن‌ها استاد است و بارها این کار را انجام داده است؛ آخرینش هم «پالیسیچ» است.

خبرگزاری مهر: تیم فوتبال دورتموند اخیرا کریستین پالیسیچ را در ازای ۶۴ میلیون یورو به چلسی فروخته است و با این کار یک بار دیگر ثابت کرده که متخصص ارزان خریدن و گران فروختن است.

یک بخش کلیدی در موفقیت این تیم در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری موفق روی این امر بوده است. صدرنشین حال حاضر بوندسلیگا هرگز نتوانسته از ستاره‌های تیمش محافظت کند و به نظر این روند پایان هم ندارد و قرار است در آینده هم بازیکنانی را به اوج رسانده و بفروشند.

یکی از ستاره‌های این تیم عثمانه دمبله بود. دورتموند تنها یک سال بعد از این که دمبله را در ازای ۱۵ میلیون یورو از رن خرید، او را به بارسلونا فروخت، آن هم در ازای ۱۴۵ میلیون یورو. یعنی باشگاه آلمانی از فروش این بازیکن جوان ۱۳۰ میلیون یورو سود کرد.

پیریه امریک اوبامیانگ دیگر بازیکن بود. در تابستان ۲۰۱۳ او از سنت اتین آمد و جانشین رابرت لواندوفسکی شد. او به عنوان بازیکن آزاد آمد، اما در ادامه در ازای ۶۳.۷ میلیون یورو به آرسنال فروخته شد.

دیگر بازیکن هنریخ میخیتاریان بود که در ازای ۱۳ میلیون یورو از شاختار به دورتموند آمد و در ازای ۴۲ میلیون یورو به منچستریونایتد رفت.

ماتس هوملس بازیکن آزادی بود که به دورتموند آمد و در ازای ۳۵ میلیون یورو به بایرن ملحق شد. ایلکای گوندوگان هم در ازای ۲۷ میلیون یورو به من‌سیتی فروخته شد.

دورتموند همچنین بازیکنان دیگری مانند پاپاستاتوپولوس (۲۰ میلیون یورو)، گینتر (۱۷ میلیون یورو)، کاگاوا (۱۶ میلیون یورو)، بندر (۱۵ میلیون یورو) و شاهین (۱۰ میلیون یورو) را هم فروخته است. این یعنی این باشگاه واقعا یک ماشین پولسازی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج