۸۱۶۱۸۷
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

آقای کارشناس! فیلتر کن، دیگر چرا توهین می‌کنی؟

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: روح الله مومن نسب که گفته می‌‍شود کارشناس فضای مجازی است در یک برنامه تلویزیونی ماجرای اینترنت رایگانی را تعریف کرد که منجر به آشنا شدن یک دختر نوجوان با پسری و باردار شدن او می شود.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: روح الله مومن نسب که گفته می‌‍شود کارشناس فضای مجازی است در یک برنامه تلویزیونی ماجرای اینترنت رایگانی را تعریف کرد که منجر به آشنا شدن یک دختر نوجوان با پسری و باردار شدن او می شود.

گویا پدر این دختر که یک کارگر هم بوده برای دختر مدرسه‌ایش یک گوشی موبایل می‌خرد اما به او می‌گوید که حق ندارد از اینترنت استفاده کند. دختر هم به واسطه ۲ گیگ اینترنت رایگانی که دریافت کرده با پسری دوست شده و بعد.

این آقای کارشناس به واسطه این خاطره، نتیجه گرفته است که اینترنت، تلگرام، اینستاگرام و .... بد است. آدم وقتی پای تلویزیون می‌نشیند گاهی احساس می‌کند مورد توهین قرار گرفته است.

واقعا اگر می‌خواهید فیلتر کنید، فیلتر کنید دیگر چرا توهین می‌کنید؟ اگر فکر می‌کنید اینترنت بد است، درش را تخته کنید دیگر چرا شعور ما را زیر سوال می‌برید؟

کدام پدیده در جهان وجود دارد که تماما حُسن باشد و هیچ عیبی نداشته باشد؟ انسان که خالقش خداوند است دارای نفس اماره است.

خنده دار نیست بعد از این همه سال همچنان به مسائلی این چنین می‌پردازید که دوباره ما مجبور شویم بگوییم از چاقو هم برای پوست کندن میوه استفاده می‌‍شود هم برای ذبح گوسفند و هم برای قتل انسان. دوباره ما مجبور می‌شویم بگوییم که گرفتن و بستن جواب نمی‌دهد درست مانند ویدیو و ماهواره.

روح‌الله مومن نسب و امثال او گویا فراموش کرده‌اند در زمانی زندگی می‌کنند که دنیا به وسعت یک گوشی موبایل است. دیگر نمی‌شود با این حرف‌ها، نسلی را که با اینترنت بزرگ شده است را از شبکه‌های اجتماعی ترساند.

بسیاری از مردم حرف‌های این آقای کارشناس را نه در تلویزیون بلکه در فضای مجازی دیدند و برای هم فرستادند و به آن واکنش نشان دادند.

بهتر نیست به جای اینکه فکر کنیم چگونه اینستاگرام، تلگرام و شکبه‌های اجتماعی مانند این دو را تخریب کنیم آنهم با استدلال‌های عجیب و غریب، به فکر ارائه تفکر خود در همین شبکه‌های اجتماعی باشیم.

به راحتی می‌شود از طریق رسانه‌های اجتماعی فرهنگ سازی کرد. گستردگی این پیام رسان‌ها امروز از کوچک‌ترین روستاها تا بزرگ‌ترین شهرهاست. پس چرا باید خود را از این نعمت بزرگ محروم کرد واجازه نداد با رفتارهای درست زمینه فرهنگ سازی در جامعه را فراهم کرد.

ماجرای زلزله را به یاد بیاورید. بسیاری از مردم از طریق کانال‌های تلگرامی متوجه زلزله و راه‌های ایمن بودن در برابر آن شدند. یا گم شدن چند بچه در سال گذشته. عکس این بچه‌ها دست به دست شد تا شاید کمکی باشد برای پیدا شدن این کودکان معصوم.

اینترنت کمک بسیار زیادی به اشتغال جامعه کرده است. این روزها مردم به راحتی با زدن یک کانال کالای خود را به مردم ارائه می‌دهند و هزینه تبلیغات در فضای مجازی به ویژه کانال های تلگرامی نیز نسبت به تبلیغات در فضای رئال، به مراتب کمتر است.

آنقدر جاده و اتوبان ایجاد شده است که دیگر نمی‌شود مردم را مجبور کرد برای رفتن به سفر تنها و تنها از یک جاده استفاده کنند، آنهم جاده‌ای که ما می‌گوییم.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که کسی با مدیریت فضای مجازی مخالف نیست. همانطور که در تمام جهان روش‌هایی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی وجود دارد اما فیلتر ...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا ارباب

      انسان واقعا بی خرد و نادانی بود تلویزیون نگاه نمی کنم از طریق خود اینستاگرام بهش خندیدم

    • بدون نام

      درست می گید واقعا، این کارشناس نادان را باید به دار کشید که دیگر برای فیلتر کردن آسمان ریسمان به هم نبافد

    • ناصر

      هم شعور بیننده رو به سخره میگیرن

      و هم صدالبته شعور پایین خودشونو بر همه هویدا می‌کنن!!!

      نمی‌دونم صدا و سیمای میلی اینا از کدوم جنگل میگیره میاره...

      اگه کسی می دونه به ما هم بگه ...

    • بدون نام

      دارید همه چیز رو نهی میکنید خودتون خسته نشدید همه چیز وهمه کشورها بد هستند ولی شما و افکارتون عالی هستید یه خورده به زرایی که می‌زنید فکر کنید یادم میاد اون زمانی که ویدئو ممنوع بود ... با این ممنوعیت و فیلتر کردن بدتر باعث شدید ملت از افکار عجیب شما فاصله بگیرن خاک تو سرتون با این افکارتون

    • بدون نام

      وقتی ادمای بیسواد همه کاره بشن نتیجه اش همین میشه همه جا را فیلتر کنن اما فکرها را نمیتونن فیلتر کنن

    • مسلم الدوسری

      آقای کارشناس اینو چرا نمیگید که از یه پدیده ای که میتوانیم خوب استفاده کنیم ما در راه منفی اون را بکار میگیریم ریشه در فرهنگ اجتماعی ما داره

    • عیسی

      واقعا برای تلویزیون ایران متاسفم که اینجور افرادی راه میده. تحلیلش تو حلقم

    • شهاب

      عقل که نیست جون در عذاب است

    • علی

      اینجور آدما عذاب مردم هستن باید باشن تا خیلی زندگی خوش نگذره.تا دلتون بخواد از اینجور آدمای زالو که از خون جامعه تغذیه میکنن داریم تو ایران

    • بدون نام

      من دیدمش گفتم این هدف دار میخواد صحبت کنه وکارشناس نیست تا اخرش چپ چپ نگاه کردم ولی از رو نرفت! مونده بودم اون شماره ها که پشتش میافتاد میزشون وازگون و دوباره .....تاب بازی راه انداخته تلویزیون

    • بدون نام

      کارشناس ؟!!#کارشناس چی ؟!

    • بدون نام

      از نام و نام خانوادگیش شخصیت حقیرش هویداست.از طلعت گژش، خوی خسش پیداست.

    • علی۲۲۰

      نباید جواب ابلهان را داد.بفرض هم درست باشه خبر آیا در چندین سال اینگونه اتفاق یک یا دو مورد عادی باشه.گرچه یکی هم زیاده.

    • نجیب زاده

      ای ول به کارشناس،فحش ندم بهتره بجای فحش میگم ای ول

    • بدون نام

      اینها کارشناس نیستند.مسئولین برای اینکه گند کاریها شان لو نرو و در فضای مجازی سریع اینکار انجام میشود این تصمیم را گرفتند.

    • مهدی احمدی

      خدا لعنتش کنن که امسال این آدمها باعث فساد افسار گسیخته در مملکت شدن با این افکار بیمارشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج