۸۱۶۳۰۰
۲۶ نظر
۵۰۰۹
۲۶ نظر
۵۰۰۹
پ

معتمدآریا: ۴ تار مو مهم‌تر است یا پول‌های کثیف؟

فاطمه معتمدآریا با انتقاد از چرخه معیوبی که در سینما شکل گرفته و آنچه به نام «اتوریته بازیگر» باب شده است، می‌گوید: سینمای ایران پاک‌ترین مناسبات را در زمینه‌های مالی کشور داشته و کسی حق ندارد این سینما را تسلیم آلودگی پول‌های کلان بی‌شناسنامه کند.

ایسنا: فاطمه معتمدآریا با انتقاد از چرخه معیوبی که در سینما شکل گرفته و آنچه به نام «اتوریته بازیگر» باب شده است، می‌گوید: سینمای ایران پاک‌ترین مناسبات را در زمینه‌های مالی کشور داشته و کسی حق ندارد این سینما را تسلیم آلودگی پول‌های کلان بی‌شناسنامه کند.

معتمدآریا: ۴ تار مو مهم‌تر است یا پول‌های کثیف؟

این بازیگر درباره برخی حاشیه‌ها و هشدارهایی که نسبت به بروز اختلاف طبقاتی در پشت صحنه فیلم‌ها مطرح شده است و اینکه تجربه خودش به عنوان بازیگر از وضعیت این روزهای سینما چیست؟ بیان کرد: شاید بهتر باشد اول از چند سال قبل بگویم؛ یعنی زمانی که پس از چند سال ممنوعیت، دوباره فعالیتم را شروع کردم. حدود پنج سال قبل وقتی به سینما برگشتم احساس کردم در این چند سالی که نبودم یک چیزهایی تغییر کرده که حداقل با من همخوانی ندارد.

وارد شدن مناسبات جعلی هالیوودی و اَدابازی به سینمای ایران از طریق بعضی سرمایه‌گذاری‌ها

او در ادامه بیان کرد: از طرف دیگر این نوع سرمایه‌گذاری با نگاهی که به سینما دارد و با نوع تولیداتش علاوه بر تاثیرات مخرب بر ذائقه و سلیقه بیننده، به بهانه رونق گیشه و فروش بیشتر، فرهنگ و مناسبات دست چندم و جعلی هالیوودی مثل ستاره‌سازی و جار و جنجال و زرق و برق و ادا بازی‌هایی مثل فرش قرمز را وارد سینمای ایران کرده‌اند که هیچکدام ربطی به فرهنگ جامعه ما و شرایط دشوار اقتصادی مردم نداشته و سبب شکل‌گیری تصویری بی‌مایه و مرفه از سینماگران در اذهان شده و بطور محسوسی از اعتبار و مقبولیت اهالی سینما در میان مردم بعنوان یک قشر هنرمند کاسته‌اند.

حساسیت روی چهار تار مو مهم‌تر است یا ورود پول‌های میلیاردی؟

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین مهم است که ببینیم چه چیزی را باید کنترل کرد. آیا باید کلمه به کلمه متن فیلمنامه‌ها و چهار تار موی بازیگر را کنترل کرد یا روی منبع و هدف و نتیجه ورود میلیاردها پولی که وارد سینما می‌شوند، حساسیت نشان داد؟

او در ادامه درباره برخی بازیگران با دستمزدهای آنچنانی و نیز اظهارنظرهای عده‌ای از آن‌ها به اتفاقات و مسائل مختلف که بعضا با واکنش‌هایی هم روبرو شده است، اظهار کرد: در سینمای فرهنگی ایران چنین دستمزدهایی را به کسی نداده و نمی‌دهند. همین‌جا برمی‌گردم به سوال اول در مورد اختلاف طبقاتی در سینما؛ من این مفهوم اختلاف طبقاتی را به این معنی که یک گروه و درصد قابل توجهی پولدار در سینما داشته باشیم قبول ندارم.

طبقه‌ای در کار نیست. همانطور که گفتم پرداخت این دستمزدهای میلیاردی یا چند صد میلیونی با هدف‌های معین فقط به عده‌ای معدود و انگشت شمار صورت می‌گیرد و ربطی به اکثریت قریب به اتفاق بازیگران یا عوامل دیگر ندارد، ولی تاثیری که در پشت صحنه و فضای کار می‌گذارد و فرهنگی که با خودش به فضای تولید می‌آورد و همینطور تصویری که از دست‌اندرکاران سینما به جامعه معرفی می‌کند، بسیار مخرب است.

وی گفت: بازیگری که چندین و چند دَه برابر کارگردان و در بعضی موارد بیش از نیمی از بودجه فیلم را دستمزد می‌گیرد حتما قادر است و این اختیار را هم حتما به او داده‌اند که کار را تعطیل کند یا ساعت کار گروه را تعیین کند و اختیارات دیگر... تاکید می‌کنم این چرخه معیوب ربطی به شخص بازیگر ندارد مربوط به فرهنگی است که در سینما شکل گرفته است؛ فرهنگ و تفکر قدرتمند سرمایه سالاری که در حال سلطه بر سینمای متفکر و اندیشه سالار ایران است.

اظهارنظر حق هر شهروندی است

او افزود: در مورد اظهارنظر سینماگران درباره مسائل مختلف هم به نظرم گسترش شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها را از سلطه و اختیار دولت‌ها و عده‌ای محدود خارج کرده و همه افراد در هر پست و جایگاهی تبدیل به رسانه شده‌اند. طبیعی است که رسانه شخصی هنرمندان مخاطب بیشتری داشته باشد و بیشتر مورد توجه و نقد قرار گیرند ولی نمی‌توان آن‌ها را بخاطر اظهارنظر که حق هر شهروندی است سرزنش کرد، هرچند به نظر می‌رسد که بعضی وقت‌ها از چنین حق و امکاناتی بیشتر برای مطرح شدن و ابراز وجود و ایجاد جار و جنجال و ترسیم سیمایی کم مایه و سطحی از هنرمندان استفاده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر دوتا. هر دوتا حرمت الهی داره. نمیشه چون یکی رعایت نمیشه بقیه چیزا رو هم ندیده گرفت

    • بدون نام

      هر دو تاش باید جدی گرفته بشه ، ربطی به هم نداره هر موضوعی جای خودش

    • احد

      قياس مع الفارق نکنيد
      بي حجابي و بد حجابي اثرات فساد انگيز خودش را بر جامعه دارد و دزدي و اختلاس و.... هر پول کثيف هم مفاسد و اثرات خودش را دارد
      هر دو قشر به جامعه ظلم و خيانت مي کنند براي مقاصد خودشان و هر دو قشر در مخالفت با احکام خدا مسابقه گذاشتند

    • Mohammad

      تو بفکر دینت باش.هر کس مسوول کار خودشه....
      خدا هر کسی رو که ظلم کنه مجازات میکنه.
      تو هم الگو جوانان مملکتی داری با این حرفت فریبشون میدی که حجاب مهم نیست پیش خدا اون دنیا باید جواب گو باشی.

    • ا م

      من نمی دانم این نوع تفکر از کجا آمده که عده ای معتقدند .بین دوتا کار خوب فقط باید یکی را انتخاب کرد. یا بین دو عمل بد مجبورن فقط یکی را اانتخاب کنند ..بابا راه دیگری هم عاقلانه تر وجود داره.

    • بدون نام

      کنترل باید همه جانبه باشد هم در مباحث دینی و فرهنگی و اجتماعی و به جریان نفوذ به سینما با پول‌های کثيف و شبهه ناک

    • Mohammad

      حرام حرامه چه فرقی به نوع کار داره
      میخوای خودت قانع کنی یا فرهنگ غرب رو رواج بدی

      پاسخ ها

      • رضا

        حرف حساب ایوالله

    • بدون نام

      خانم اریا گویا هنوز واقعیت برای شما و خیلیها در ایران گم شده خانمی دوتا تار مو هیچ صدمه ای به هیچ جامعه ای نزده است اگر این طور بود الان باید غرب اروپا امریکا که این همه اقایان عزیزدردانه هایشنان میفرستند باید سرنگون میشد ولی متاسفانه در کشور مثلا اسلامی دوتا ر مو دیده میشود ولی پولهای کثیف اختلاص رانت خواری پولشویی دوزدی له کردن مردم ندار وگرسنه وبیکار حاشینه شینها بچه های کار تجاوز طلاقهای فراوان جوانهای درسخوانده وییکار زنان اواره مردمی که از فشار نداشتن به چادرها پناه برده اند وتمام مشکلات ریزودرشتی که سران برای ما درست کرده اند دیده نمیشود چرا چون خدا عالم است ایران بی کفایترین دولت مردان را دارد که همه چی وهمه چیز را در ماتم عزا خلاصه کرده اند

    • ابراهیم

      کسی نمی تواند با این حرف ها خودش را توجیه کنه کار حرام حرام. است

    • ناآشنا

      لرای برخی مسولین کج فهم بیسواد تارمو مهمتر از اختلاسه.

    • بدون نام

      آفرین بر شما

    • بدون نام

      آفرین بر شما

    • بدون نام

      آفرین بر شما

    • بدون نام

      بیشعور هم چهارتار مو مهم است هم پولهای کثیف. پیرزنی مثل تو باید این را بفهمد.

    • عمار

      اگر به توی بی حیا باشه لخت بودن هم اهمیتی نداره

    • بدون نام

      هردوتاش مهمه، هیچ ربطی م ب هم نداره که یکی و ول کنیم یکی دیگه رو بچسبیم

    • بدون نام

      خانم محترم اگر چهار تار مو باشد اشکال ندارد .دیروز برترینها عکس هنر پیشه ها را چاپ کرده بود بیشتر از نصف موهای سر خانمها بیرون بود اینها خودشان را نشان میدهند لاکچری ها !!!

    • بدون نام

      این بیرون بودن تارموفقط برای سر کار گذاشتن مردم بوده والا نه فساد ایجاد میکنه نه سیل وزلزله میا د

      پاسخ ها

      • ندا

        اتفاقا حوادث امروز و غم و غصه ها از آثار گناه زیاده، حالا چه دو تا مو چه یک نصفه کله یا دزدی و اختلاس و.....

    • ناشناس

      کجا درمتنی از کتاب آ یات نوشته شده که خداوند از تار مو ی خانمها ناراحت میشود اگر واقعا خداوند که خالق اندامهای بدن انسانها میباشد از روز پیدایش انسانها مویی خلق نمی کرد وهمه نوزادان دختر کچل بدنیا میاورد تا آ قایانی که حساسیت زیادی به موی خانمها دارند دچار لرزش وسرگیجه نشوند ونگویند اسلام از دست رفت

    • رضا

      مسلما پولهای کثیف مهمتر است

    • ح

      هردوتاش مهم وقابل توجهند وقتی شما چهارتارمو را توجیه میکنی بایدمنتظرباشی تااو دزدواختلاسگر هم کارزشتش رو توجیه کنه درحالیکه هردوتاش به این مملکت آسیب می زنند

    • بدون نام

      مسلما هر دو

    • بدون نام

      برای بعضی‌ها لخت بودن عیب نیست
      برای ما انسان بودن در اقتصاد و فرهنگ

    • کامران

      ۴تا مو +فیلتیرینک تلگرام وایستا
      در راس امور دادستانی است.
      کشور دیگه گل وبلبل وسنبل است!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج