۸۱۶۳۱۲
۲۱ نظر
۵۰۱۰
۲۱ نظر
۵۰۱۰
پ

رئیسی: رفتار‌های مردم باید متأثر از مشهد باشد

رئیسی با بیان این که زیارت پسینه و پیشینه زندگی زائر را به هم متصل می‌کند و زیارت یک پروسه است نه پروژه، خاطرنشان کرد: کشوری که محور آن امام رضا(ع) است، همه رفتارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم آن باید متأثر از پایتخت فرهنگی‌اش باشد.

خبرگزاری ایسنا: تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید از وجب به وجب فضاهای متعلق به امام رضا(ع) در جهت بصیرت‌افزایی و معرفت‌آفرینی استفاده کنیم و تمام این زمین‌ها تبدیل به حرم دوم شود که فعالیت‌های تربیتی صورت گرفته در باغ اردوگاه بیلدر، خاتون و خوردین نمادی از این حرکت جدید است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم معارفه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این که در دوران زندگی ما فرصت‌های اندکی وجود دارد که باید از آن‌ها در جهت ارتقاء خودمان به سوی پروردگار، عبودت خداوند، خدمتگزاری و گره‌گشایی از مشکلات مردم در جهت رضای خدا و ولی خدا نهایت بهره را ببریم، اظهار کرد: امانت‌داری می‌تواند به این صورت باشد که آنچه به دست آوردیم به دیگری و آیندگان برسانیم اما امانت‌داری برای یک انسان سالک کف است نه سقف؛ سقف اهداف انسان سالک این است که جز به خدا نیندیشد، جز برای خدا حرکت نکند و از غیرخدا نترسد.

وی افزود: در مجموعه فرهنگ و معارف دینی هیچ مفهمومی گسترده‌تر و فراگیرتر از عدالت وجود ندارد، انبیاء هم آمده‌اند تا عدالت را اجرا کنند، ما هم اگر عدالت انفسی داشته باشیم، می‌توانیم عدالت آفاقی ایجاد کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که فرهنگ رضوی می‌تواند در زندگی انسان معاصر تحول ایجاد کند که تا رسیدن به این جایگاه فاصله زیادی داریم، ابراز کرد: توسعه ساختار، ساختمان و ابزارها لازم است اما باید قله و نقطه هدف را ببینیم.

رئیسی گفت: هر روز زندگی بشر نیازمند قرآن کریم است و فیض این کتاب نورانی بر زندگی بشر می‌تابد که باید از آن بهره‌مند شویم.

وی عنوان کرد: توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم جلوه کوچکی است از آنچه می‌تواند انسان‌های بسیاری را به نام امام رضا(ع) فعال کند تا میلیون‌ها خدمت بی‌منت انجام دهند، هنر ما تنها این است که از این عشق و دلدادگی به امام رضا(ع) در جهت گره‌گشایی مشکلات جامعه اسلامی بهره‌برداری کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: بهره‌برداری و افزایش بهره‌وری از ۳۰ میلیون زائر که سالانه به مشهد مقدس سفر می‌کنند چگونه انجام می‌شود؟ با این زائران می‌توان بسیاری از اخلاق‌های نادرست جامعه، سوء جریان‌های جامعه، روندهای غلط و روش‌های نادرست را اصلاح کرد.

رئیسی با بیان این که زیارت پسینه و پیشینه زندگی زائر را به هم متصل می‌کند و زیارت یک پروسه است نه پروژه، خاطرنشان کرد: کشوری که محور آن امام رضا(ع) است، همه رفتارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم آن باید متأثر از پایتخت فرهنگی‌اش باشد.

وی گفت: سازمان در محضر امام رضا(ع) وظیفه بسیار مهمی به عهده دارد و تلاش مضاعفی را می‌طلبد. داشتن نگاه تحولی بسیار مهم است، حق نداریم متوقف شویم و باید در نوع نگرش، فعالیت و اقدام نگاهی پویا داشته باشیم و یقین داریم این حرکت دست‌گیر ما خواهد شد؛ جلوه‌های این حرکت را دیده‌ایم که خداوند متعال گشایش ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر این که می‌توانیم به مشهد بدون گرسنه دست پیدا کنیم و فعالیت‌های جامعی را با همه دست‌اندرکاران دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: آمار انجام کارها قابل توجه است اما کافی نیست و باید برای رسیدن به اهداف عالی تلاش کنیم. باید برای گروه‌هایی که سالانه برای زیارت به مشهد مقدس می‌آیند، برنامه داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید از وجب به وجب فضاهای متعلق به امام رضا(ع) در جهت بصیرت‌افزایی و معرفت‌آفرینی استفاده کنیم و تمام این زمین‌ها تبدیل به حرم دوم شود که فعالیت‌های تربیتی صورت گرفته در باغ اردوگاه بیلدر، خاتون و خوردین نمادی از این حرکت جدید است.

رئیسی با بیان این که ما می‌توانیم تمام ظرفیت‌های کشور را برای حل مشکلات متمرکز کنیم، گفت: ایجاد معاونت علمی و حرکاتی از این دست در راستای شکل گرفتن کاری جدید در محضر عالم آل محمد(ص) است.

وی ابراز کرد: ما با حفظ مالکیت بر اراضی می‌توانیم به نوعی برنامه‌ریزی کنیم که کسی که سرمایه‌گذاری می‌کند از منافع بهره ببرد ولی اصل زمین در اختیار آستان قدس باقی بماند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در رابطه با مسائل اقتصادی کارها با تدبیر پیش می‌رود و هیچ مشکل اقتصادی نداریم، با برنامه‌ریزی هیچ سرمایه‌ای هم از دست نخواهد رفت

وی اظهار کرد: همه همکاران باید در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت بیشتری انجام دهند، به کار فعلی قانع نشوید و کار را مضاعف کنید.

وی عنوان کرد: تلاش کنید کارهای صورت نگرفته در ۹ ماهه قبلی را تا پایان سال به نتیجه برسانید تا شاهد رشد و تعالی در ابعاد مختلف باشیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: اگر حرکت تحولی و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، اندیشه و عمل انقلابی را دنبال نکنیم، روز مرگ ماست، امام(ره) هرگز به وضع موجود قانع نمی‌شدند و رهبر انقلاب هم همین نگاه را دارند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: فعالان فرهنگی ببینند که در تهاجم فرهنگی چه بلایی بر سر جوانان ما می‌آید، باید برای استفاده از ظرفیت‌ها برنامه ریزی کنیم. زائران، جوانان و نوجوانان مشتاق سرمایه‌های امام رضا(ع) هستند و با کمک این سرمایه می‌توانیم از مشکلات اجتماعی پیشگیری کنیم.

رئیسی با بیان این که مدیران به آنچه امروز انجام می‌دهند، بسنده نکند و حرکت نو و نگاه تحولی داشته باشند و به کارهای موجود قانع نشوند، گفت: هجرت تمدن‌ ساز جامعه بشری که پرچم آن در دست امام رضا(ع) است که از مدینه تا مرو اتفاق افتاده، مدعی آن است که می‌تواند زندگی انسان را متحول کند؛ ما چنین زمینه‌ای داریم و علی‌رغم کارهای انجام شده باز هم باید گام‌های بلندی در این راستا برداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والله مشهد که میریم فقط مواظب این هستیم که مشهدیا کمتر بهمون بندازن و دولا پهنا حساب نکنن بقه اش پیش کش مشهدی! !!!! واقعا الگوی خوبی هستن!!!!!

    • بدون نام

      درودبررییسی

    • بدون نام

      .. قداست مشهد را با کارها تون از بین بردید

    • آرش

      تومشهد برخی کاسبا ضمن اینکه انصاف ندارن و اجناس بنجول را میندازن به ملت...برخی کلا زوار رو شکل کیسه پول میبینند که باید هر طور شد باید ازش بکنن...

      پاسخ ها

      • علی

        زورت که نکردن نروبازارچرتم نگو

    • بدون نام

      جیب ما را نزنن بقیه پیشکش

    • بدون نام

      جناب رییسی الان بیشترین جنایات وتجاوزها وقتلها بطور روزمره داره تومشهداتفاق میافته، اینوهمه میدونن، قربون امام رضابرم، بجای این حرفها برید پیگیرباشید ببینیدچی به سرزندگی واعتقادات و روان مردم آوردیدکه ایطورشدن؟ این همه ناهنجاری دلیلش چیه؟ ...

    • مش قاسم

      منظورشون اینه که همه باید مشتی بشن و حرف های مشتی بزنن و با خواننده های مشتی عکس بندازن

      پاسخ ها

      • علی

        شمابرین به داش روحانی رای بدین ببینیدحالتون بهتربشه

    • بدون نام

      نکته مردم هم شما را الگوی خود قرار دهند

    • سخا

      اقای رییسی امثال شماها وضعیت خراب کردین و الا مردم ایران شریف ترین ملتهاست

    • محمد علی

      زنده ها رو دریابید

    • بدون نام

      اولین توصیه ، مواظب جیبت باش ..

      پاسخ ها

      • علی

        شماهم پس دیگه این دوروبرردنشو

    • بدون نام

      به اعتقادات مردم گند زدی.

    • علی

      شماهامنظورم نظرات بالایه مث که هنوز حالتون خوبه بازم به داش روحانی رای بدین.

    • بدون نام

      علی اقا سگ زرد برادر شغاله.محض اطلاع

    • جیمبو

      یعنی واقعا جناب رئیسی هم به فکر گره گشایی از کار مردم هستن؟!
      عججججججججب!!!

    • بدون نام

      این حرفها بسیار ماورایی است

    • جمعی ار مردم جنوب

      بااین همه پول امام زاعر سرا درست کنید که مسافر خانه ها پدر مردم رادر میارن حد اقل شبی از شبی 70هزارتوما شروع میشه

    • کامران

      اینم عین روحانی است باجی به هم نمی دهند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج