۸۱۶۳۱۴
۴۴ نظر
۱۱۲۷۸
۴۴ نظر
۱۱۲۷۸
پ

هیچ احساسی به شوهرم ندارم! چه کنم؟

اگر زمانی برسد که دیگر هیچ حسی به همسرتان نداشته باشید، به ضرر سلامت روحی و سلامت زندگی مشترک‌تان تمام خواهد شد. وضعیتی که در آن هیچ پیوند عاطفی با شوهرتان احساس نکنید، می‌تواند شادی و رضایت زندگی‌تان را مختل کند.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: شما به عنوان یک زن، تمنای ارتباطهای عاطفی را دارید و این یک شخصیت جاافتاده است که به شما اجازه می‌دهد پیوندی عمیق با شوهرتان برقرار کنید، خواهان رابطه‌ی جنسی با او باشید و عشق‌تان را رشد دهید.

بنابراین اگر زمانی برسد که دیگر هیچ حسی به همسرتان نداشته باشید، به ضرر سلامت روحی و سلامت زندگی مشترک‌تان تمام خواهد شد. وضعیتی که در آن هیچ پیوند عاطفی با شوهرتان احساس نکنید، می‌تواند شادی و رضایت زندگی‌تان را مختل کند.

هیچ احساسی به شوهرم ندارم! چه کنم؟

اگر عادت به ارتباط عاطفی سالم و محکمی با همسرتان داشته باشید، به بی‌حسی و کمبود شور و هیجان عاطفی رسیدن می‌تواند درد و اندوه زیادی برای‌تان ایجاد کند. شاید شوهر شما زمانی بسیار به شما توجه می‌کرده و شما هم عادت داشتید ساعتها با همسرتان صمیمانه و مهربانانه گفتگو کنید. اما حالا ساعتها طول می‌کشد تا جواب پیام‌تان را بدهد یا گفتگوهای‌تان فراتر از سه چهار جمله نمی‌رود. این کمبودها و تغییرات به زندگی زناشویی‌تان لطمه می‌زنند.

این ضعف ارتباط هر چقدر بیشتر طول بکشد، بیشتر احساس خواهید کرد که با هم اتاقی‌تان در حال زندگی هستید، نه با همسرتان! در نتیجه، صمیمیت و اطمینان و شادی و احساس امنیتی که قبلا در کنار همسرتان داشتید دیگر رنگ می‌بازد.

نشانه‌های شکاف عاطفی و احساسی

. دیگر از همسرتان نظر و کمک نمی‌خواهید

دیگر سراغ همسرتان نمی‌‌روید تا نظرش را در مورد مسئله‌ای بپرسید. زیرا احساس می‌کنید او دیگر اهمیتی به شما نمی‌دهد و شما هم احترامی برای نظر و عقایدش قائل نیستید، یا آنقدر با او احساس صمیمیت نمی‌کنید که مشکلات‌تان را با او در میان بگذارید. ضعف حمایت عاطفی از جانب همسر می‌تواند دلیل دوری کردن شما و بی‌میل بود‌ن‌تان نسبت به عقایدش باشد.

. مکالمه‌ای با هم ندارید

دیگر تمایلی ندارید در مورد روزی که پشت سر گذاشته‌اید با همسرتان حرف بزنید. وقتی هیچ ارتباط عاطفی بین شما وجود نداشته باشد، چیزی که برای شما یا همسرتان ارزش با هم گفتگو کردن را داشته باشد نیز نخواهید یافت.

. رابطه جنسی ندارید

پرچم قرمزی که ثابت می‌کند دیگر پیوند عاطفی میان‌تان وجود ندارد، حذف روابط جنسی با همسرتان است. شاید هم اجتناب از رابطه‌ی جنسی، برای شما ابزاریست برای تنبه همسرتان!

هیچ احساسی به شوهرم ندارم! چه کنم؟

. مدام نقد و سرزنش می‌کنید

شما آزرده و دلخورید و به دنبال راههایی می‌گردید که همسرتان را برنجانید. کافیست فنجان قهوه‌اش را نشسته داخل سینک رها کند، بهانه‌ای است برای شما تا او را تنبل و بی‌فکر خطاب کنید و موضوعات دیگر را نیز وسط بکشید. شاید کوچک‌ترین اشتباهات او باعث شوند خطابه‌های سرزنش آمیز به راه بیندازید.

پیامدهای فقدان پیوند عاطفی

نبودن صمیمیت و ارتباط عاطفی میان شما و کسی که قرار است تا آخر عمرتان با او زندگی کنید، یک مشکل ساده نیست. اگر تلاش‌تان را برای تقویت ارتباط‌تان کرده باشید اما همسرتان هیچ همکاری با شما نکرده باشد، مطمئنا ناامید و فرسوده خواهید شد، پس باید منتظر پیامدهای جدی آن باشید.

. تنهایی و افسردگی

شما و همسرتان هنگام ازدواج سوگند یاد کردید که همیشه با هم باشید اما احساس می‌کنید تمام روزها و شبهای‌تان در تنهایی سپری می‌شود. تنهایی، مایوس کننده است.

. تردید نسبت به خود

چیزی ناتوان کننده‌تر از تردید نسبت به خود وجود ندارد. وقتی نتوانید ارتباط عاطفی خوبی با همسرتان برقرار کنید، شروع می‌کنید به شک کردن به خودتان. آیا همسر خوبی نبوده‌اید؟ آیا شوهر شما آنقدر دوست‌تان ندارد که ارتباط عاطفی قوی با شما برقرار کند؟ ممکن است با زن دیگری وارد رابطه‌ی عاطفی شده باشد که شما را طرد می‌کند؟ این سوالها می‌توانند منجر به حسادت، پارانویا و ضعف اعتماد بنفس شوند.

هیچ احساسی به شوهرم ندارم! چه کنم؟

. فاصله‌ای که روز به روز بیشتر می‌شود

هر چه بیشتر تلاش کنید همسرتان را وادار به ارتباط عاطفی کنید و جوابی نگیرید، فاصله‌ی میان‌تان بیشتر و بیشتر خواهد شد. تلاش‌ کردن‌ها و نتیجه نگرفتن‌ها روی هم انباشته شده و شکاف میان‌تان را عمیق‌تر می‌کند.

. خیانت

اثری که بی‌توجهی و بی‌مهری مرد روی زن می‌گذارد، درست مانند اثری است که نادیده گرفتن نیازهای جنسی مرد از جانب زن روی او می‌گذارد. احساس می‌کنید شوهر شما دیگر اهمیتی به نیازهای‌تان نمی‌دهد. تنهایی و نادیده گرفته شدن، تبدیل به خشم و نفرت نسبت به همسر شده و زمینه را برای خیانت فراهم می‌کند.

چه باید بکنید

هر چه بیشتر اجازه بدهید مشکل‌تان مزمن و ماندگار شود، بیشتر آزرده و دلشکسته خواهید شد.

. ارتباط برقرار کنید

بگذارید همسرتان بداند چه احساسی دارید. به او بگویید مانند گذشته با او احساس صمیمیت نمی‌کنید. از او بپرسید کاری هست که بتوانید برای تقویت پیوند عاطفی‌تان انجام دهید. این سوالها می‌توانند باب گفتگوها را باز کرده و وادارتان کنند در مورد مسائل‌تان حرف بزنید.

هیچ احساسی به شوهرم ندارم! چه کنم؟

. سرزنش نکنید

وقتی پای گفتگو با همسرتان می‌نشینید بحث را به سرزنش و ملامت نکشانید. احساس‌‌تان را گردن همسرتان نیندازید چون باعث می‌شود در لاک دفاعی‌اش فرو برود و نتوانید گفتگوی راحتی داشته باشید. در عوض سعی کنید، خواسته‌های‌تان را مطرح کنید.

. اوقات دونفره‌تان را بیشتر کنید

قرارهای دو نفره برای همسران واقعا مفید است، مخصوصا آنهایی که بچه‌ هم دارند. درست است که حالا پدر و مادر هستید و فرزندانی دارید اما نباید فراموش کنید که پیش از اینها شما زن و شوهرید و باید اوقات دو نفره‌ داشته باشید و توجه‌تام فقط معطوف همدیگر باشد. برنامه‌ی منظمی برای این کار داشته باشید و به آن پایبند بمانید. کاری را انجام دهید که هر دوی شما از آن لذت می‌برید.

. تماس جنسی‌تان را بیشتر کنید

وقتی احساس می‌کنید ارتباط عاطفی ضعیفی میان شما و همسرتان برقرار است چگونه می‌توانید به روابط جنسی بیشتری فکر کنید؟ البته کار سختی است اما تماس‌های جنسی به نفع هر دوی شما هستند. رابطه‌ی جنسی که به ارگاسم منتهی می‌شود، بیشترین میزان اکسی توسین را در خون رها می‌کند که دوای عشق‌تان نیز هست.

اکسی توسین، تقویت کننده‌ی حس همدلی‌ نیز هست. برای مردان، رابطه‌ی جنسی با همسر، بخش پاداش دهی مغز را تحریک کرده و در تمام بدن، دوپامین ترشح می‌کند. یادتان باشد که برای احیا کردن ارتباط عاطفی در زندگی زناشویی، هر دو طرف باید بتوانند تلاش و تمرین کرده و با وقت گذاشتن و اطمینان متقابل، زمینه را برای بازیابی ارتباط فراهم کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راهش طلاقه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه باید مشکل پیدا بشه خودتون رو به هم نزدیک کنید گرمی به وجود آمده یخ ها رو آب میکنه

      • بدون نام

        عاشق شدن و زندگی مشترک شروع کردن کار بسیار راحتی است و می توان گفت تقریبا تمامی زندگیهای مشترک همینگونه شروع شده اند . اما آنچه مهم هست عاشق ماندن و تلاش برای عاشقانه ماندن ارتباط خیلی مهمتر است. طلاق راه حل واماندگی نهایی است.

    • بدون نام

      میتوانید بنشینید پای تلویزیون و سرال ویکتوریا را تنها ببینید و لذت ببرید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این نحوه نگاه به زندگی مشترک ابلهانست کاربر عزیز

    • شيوا

      من دقيقا زندگيم در همين وضعه و روزگارم جام زهر

      پاسخ ها

      • علیرضا

        خودت شیرینش کن

      • بدون نام

        شیوا جان به خاطر خودت پا روی غرورت بذار و سعی کن به شوهرت نزدیکتر بشی از هر نظر بعد یه مدت میبینی شوهرت عزیزترین کست شده که برات همه کار میکنه

      • بدون نام

        چون از قبل ازدواج به با یه نفر بودن عادت نکردید نمیتونید تا آخر عمر به یه نفر تعهد داشته باشید دلتونو میزنه

      • بدون نام

        به شوهرت بگووووووووووووووووووو طلاقتو بده خانم خانوووووووووووووووووووووووووووومااااااااااااااا

      • بدون نام

        بانو شیوا و هر آن آقا و خانمی که اینگونه هستید و موضوع رو هم لایک و تایید کرده اید خیلی باید حواستان را جمع کنید که آتش خیانت به کتنون زندگی تان کشیده نشود و هرچه زودتر ارتباطاتتان رو اصلاح کنید.

    • بدون نام

      وقتی مبنای تشکیل رابطه نادرست باشه نتیجش همین میشه. پول، زیبایی، موقعیت و جایگاه اجتماعی و خیلی چیزای دیگه عاریه ای هستن و هرچند وجودشون خوب و مفیده ولی نباید بنیان زندگی مشترک رو تشکیل بدن. اگه روی شخصیت، اخلاق، درک مشترک از زندگی و مضامینی از این قبیل تکیه کنیم برای زندگی مشترک، هرگز به مشکل برنخواهیم خورد.

    • بدون نام

      من واقعااحساس ميکنم باهم اتاقى دارم زندگى ميکنم شوهرم ميره شب ميادخونه اونم موقع خوابه البته بخاطرکارهست اماواقعاانگارهم اتاقى شديم خيلى خسته وکسل کننده هست

    • ستایش

      منم همینطور.بخاطر ازدواج اجباری

    • مسعود

      سلام بهترین راه برای یک زندگی خوب اینه که خودت بدون چشم داشتی به طرف مقابلت خوبی کن و با هاش مهربان باش و منتظر نباش که همسرت اخلاق و رفتارش مد نظر تو باشه .تو همیشه خوب باش و اصلا به این مورد توجه نکن که همسرت بد رفتار میکنه.باسد اول خودت رو درست کنی و بعد همه چیز حل میشه.

      پاسخ ها

      • لیلا

        یعمی خودت رو فراموش کن به کل

    • بدون نام

      خوش به حال اون شوهر

    • بدون نام

      زندگی پدر و مادر من

    • بدون نام

      واقعا آموزش تو همه چی عالیه . ممنون

    • بدون نام

      یک پرنده را اگه می خوای اهلی کنی راه داره بابا حتما راهش بلد نیستی

    • محمد

      هیچ راه حلی نداره علکی نظرات بیخود نده فقط طلاق

    • ...........

      خوشبحال خودم که مجردم......

    • بدون نام

      راهش اینه مهریه را بزار اجرا بعد طلاق بگیر برو با یه ژیگولو که بهش احساس داری بپر تا پولات تموم بشن بعد دوباره برو رجوع کن

    • کاردو

      متاسفانه امروزه ،بیشتر زندگی ها به این وضع دچار شده و به نظر می رسد که از عوارض مدرنیته است.
      به نظرمن هم طلاق راه حل نهایی است ولی خانواده های دارای فرزند ، در این موضوع بیشتر آسیب می بینند و بهتر است راههای کم هزینه تری را دنبال کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبلا هم همین بود؛ فقط آدمای صد سال پیش یاد گرفته بودن بسوزن و بسازن و دم نزنن؛ولی آدمهای الان اظهار نارضایتی میکنن (که البته حالت الان خیلی خیلی بهتر از کاریه که آدمای قدیم میکردن)

    • علی

      چرا این مقاله از این زاویه که حق با زنه نوشته شده؟ اگر مرد هر تلاشی برای یه ابراز عواطف می کنه و زن اهمیتی نمیده چی؟ اگر مرد شب و روزش رو برای زندگیش یکی کنه ولی زن در عین تنبلی دنبال لایک دیگران باشه و زندگیش رو مقایسه کرده باشه و بگه دخترهای مجرد کیف دنیا رو می کنن و عمرش رو تلف کرده چی. فضای مجازی خانمها رو متوقع کرده. نصیحتشون کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط خانوما؟ شوهر من غرق فضای مجازیه همش میگم منم ببین ولی وقت نمیکنه یعنی نمیتونه از گوشیش دل بکنه. فرقی نداره زن و مرد باید درست استفاده کنن

    • نرگس

      منم زندگیم همینجوریه اما از اینکه بخواهیم هر روز دعوا کنیم خیلی بهتره
      من ناراضی نیستم
      با بچه ها و ورزش سرگرمم

    • زهره

      منم هیچ حسی به شوهرم ندارم.از مجبوری باهاش زندگی میکنم

    • بدون نام

      من هیچ علاقه ای به زنا ندارم واسه همین ازدواج نمیکنم مرد رو برای تامین زندگی میخوان سر کار نرن تو خونه حال کنند پای سریال و تو مجازی . به اجبار میبینم گاهی یکیشون رو . جدیدن میخوام یه سگ بگیرم برای تنهایی خیلی مهربون و با وفاتر از ادمه

      پاسخ ها

      • نورهان

        دیگه حالم داره از هرچی وفاداری سگ هست بهم میخوره...تو از کجا میدونی همه زنها تو خونه حال می کنند.یکی رو دیدی حال کرده چسباندی به بقیه که چی بشه مرد حسابی..یک دقیقه هم نمی تونی جای زن باشی..من از دختر بودن خودم خسته ام واقعاً خسته ام از بس درد دارم اینو دخترها میدونند..تازه تو سن بیست و یک رفته ام به سختی استخدام شده ام..حالا خواستگارهای محترم میان میگن کار بی کار آنوقت امسال شما بعد از گذاشتن کارم به کنار بروم بشینم تا منّت بکوبی تو سرم که حال می کنم..میخورم میخوابم. .اصلاً قسم میخورم از هر ده دختر شاید یکی حال کنه بقیه نه...هیچی نمی فهمین شما ، فقط کار میکنید که اونو هم میای منّت میذاری اونم وظیفه تون هست اگه خواستین نروید بشین خونه بخور بخواب قربون جیب بابات برو...دیگه مرد چه جوری میشینه خونه آخه؟؟ الان همتون یه گوشی گرفتین دستتون نه به زن توجه داری نه به بچه ...زیاد حرف نزنم امّا باشه ان شاءالله زندگی خوبی با سگ داشته باشی...زندگی خوبی را برایتان آرزو مندم....فقط وفاداری سگ تو ژنش هست از قدیم اینجوری بودند..و اینکه مقایسه نکن نه همه مردها بد هستند و نه همه زنها مفت خور یا حال بهم زن یا میخورند میخوابند حال می کنند....هیچکس کامل نیست..هیچکس بی درد نیست..فقط جمله زنها میخورند تو خونه میخوابند به روان آدم برمیخوره هیچ جای دنیا مثل اینجا مردها به زنها اینجوری نمیگن...اگه میخوای فردا اینو به همسرت بگی هیچ وقت ازدواج نکن برو با همون سگ خوش باش

      • بدون نام

        اشکال از خودتونه که معیارتون برای انتخاب یار قیافه و ظاهر و معیارهای سطحیه؛ اگه معیارتون شخصیت و منش اون فرد باشه چنین زنی استقلال شخصیتی و اخلاقی داره و شما رو برای تامین زندگیش نمیخواد

      • بدون نام

        تو یکی خواهشا سعی کن اصلا طرف زنها نری من از طرف نسل زنها ازت ممنون میشم. من زنم ولی دو شیفت کار میکنم یه شیفت بیرون خونه یه شیفت توی خونه درحالیکه شوهرم وقتی واسم نداره بازم دارم زندگی میکنم. تو دنبال زن نیستی مجسمه ای

      • بدون نام

        خداروشکر که متاهلی.ازطرف زن نداشته ت ازت ممنونم

    • غلامرضا خوشی

      راه بازو جاده داز

    • بدون نام

      شوهرم نمیتونه رابطه جنسی داشته باشه مشکل داره؟ چیکار کنم؟ حسم داره نسبت بهش عوض میشه البته شعور کافی هم نداره که جور دیگه جبران کنه. طلاق که نمیشه گرفت پس دقیقا چیکار باید کرد؟ درمان هم جواب نداد

    • بدون نام

      نمیشه! زندگی من درست نمیشه! هر کاری که میشه انجام دادم ولی هر دفعه شوهرم بهانه آورد... یه بار خسته، یه بار افسرده، يه بار خوابش گرفته، یه بار حوصله نداره، یه بار نگران جلسه کاری،.... خلاصه 12 ساله که منو گذاشته کنار، حتی حاضر نیست طلاقم بده، میگه : عاشقم هست ولی اصلأ به من دست نمیزنه.. من هم خیلی خیلی داغونم

    • بدون نام

      از نظر من بیشتر مرداهستن خیانت میکنن اگه به کسی علاقه ندارن خداحافظی کنن باهاش نرن بایکی دیگه بدترین ضربه به خانم ها شکست عاطفی هست همه چی از اینجا شروع میشه برادر عزیز به سن تکلیف اخلاقی.نرسیدی نرو دنبال ناموس مردم .البته من در مورد خانم های موجه صحبت میکنم.بخدا حیف دخترا ی با اخلاق به جاهای بد کشید میشن .

    • بدون نام

      همسرم با من هیچ رابطه ای نداره ،یعنی اصلا احساس نداره ،می خوام جدا بشم ولی نمی تونم دوتا بچه دارم ،خسته شدم خیته

    • بدون نام

      من که داره از زندگیم حالم به هم میخوره شوهرم اصلا شعور نداره که بشینم باهاش حرف بزنم از صب تا شب از بچه ها مراقبت میکنم و اون هیچ درکی از من و بچه هام نداره ازدواج من اجباری بود خواهش میکنم از پدر و مادرا بدون تحقیق نذارن بچشون ازدواج کنه

    • بدون نام

      من هم ازدواج اجباری با پانزده سال از خودم بزرگتر ازدواج کردم هیچ حسی هم ندارم ولی اجازه طلاق هم ندارم میتونم بگم چهارده ساله من رابطه جنسی خیلی سرد وگریه های یواشکی دارم ولی دیگه خستم خودکشی کردم ولی باز برگشتم فقط فکر میمونه پیش یدونه بچم

    • ناهید

      با سلام من ازدواج سنتی داشتم بعد ازدواج فهمیدم همسرمو منو نمیخواد بهم بی احترامی بی توجهی و..میکرد خیانت فحش و..بعد ده سال دلم میخواد جدا شم اما خانواده موافقت نمیکنن به خاطر ابروشون دارم دیوونه میشم

    • بدون نام

      زنم دوستاشو به من ترجیه میده مثلا الان ساعت 12 شبه رفته 4 کوچه بالاتر خونه دوستش که حامله ی چون زنه شوهرش نیست پیشش! بهش گفتم راضی نیستم اما رفت، کلا زندگیمون دیگه اون علاقه ده سال پیش توش نیست زنم واضح بارفتارش اینو میگه بهم، دوستاش مهمتر از منن، من میام خونه انگار خوشش نیومده از اومدنم، هر کاری واسش انجام میدم ولی هیچ تغییری نمیبینم، حتی کفش و لباس ندارم واسه اون بهترینا رو میخرم شاید براش مهم باشم اما انگار نه انگار، کافیه دوستش زنگ بزنه رفته!

    • بی نام

      شما هم اشتباه میکنی من خودم زنم وای تعجب میکنم چرا مردا رو بیرون میبینی انگار ۱۰ ساله اباس نخریدن خالم ادم بد میشه ولی خانماشون انگار مدلن خب با اینکار معلومه تو جششون نمیای مرد هم انسانه من شوهرمو مجبور میکنم همیشه لباس بخره و به خودش برسه مرد و زن هردو حق زندگی و تفریح دارن البته کنار هم نه با دوستاشون. به تار موی شوهرمو به دوست جماعت نمیدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج