۸۱۶۳۵۷
۱۴ نظر
۵۰۲۲
۱۴ نظر
۵۰۲۲
پ

دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیارد تومانی

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار حرفه ای خبر داد که در پوشش شرکت های کاغذی متعدد و به بهانه تهیه وام های کم بهره اقدام به کلاهبرداری ۱۰۰ میلیارد تومانی کرده است.

عصر ایران: سردار علیرضا لطفی، در توضیح این خبر گفت: در پی ارجاع چند فقره شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان پرداخت وام های چند صد میلیونی و میلیاردی، تیمی از ماموران این پایگاه ، تحقیقات خود را در خصوص شناسایی متهم اصلی پرونده آغاز کردند.

دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیارد تومانی

این مقام ارشد انتظامی، عنوان داشت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این متهم یکی از کلاهبرداران حرفه ای است که با تاسیس چند شرکت جعلی و کاغذی و انتشار آگهی در بخش نیازمندی های روزنامه های کثیرالانتشار و فضای مجازی همچون تلگرام و گوگل، اقدام به انتشار آگهی های تبلیغاتی مبنی بر تخصیص وام های کلان کرده و زمانیکه شهروندان به این شرکت ها مراجعه می کردند، با منشی هایی که استخدام کرده بود و بدون انجام هرگونه ملاقات حضوری با مالباختگان به درخواست آنها جهت دریافت وام رسیدگی می کرد و نهایتا با تنظیم مبایعه نامه صوری برای سند های ملکی چند میلیاردی، وام به متقاضیان پرداخت و به آنها اعلام می کرد که سال آینده برای بازپرداخت وام خود به شرکت مراجعه کنند .

سردار لطفی در خصوص شیوه و شگرد انجام کلاهبرداری توسط متهم افزود: زمانی که متقاضیان وام اسناد ملکی و مالی خود را در اختیار این متهم قرار می دادند، وی با استفاده از این اسناد به بانک های مختلف مراجعه و با وثیقه قرار دادن این اسناد به عنوان ضمانت ، وام های کلان بانکی دریافت می کرد اما پس از پرداخت چند قسط اولیه ، نهایتا شرکت را تعطیل و از محل متواری و اقدام به تاسیس یک شرکت دیگر با عنوانی دیگر می کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این مطلب که پس از مدتی پرونده برای پیگیری های تخصصی به اداره 14 پلیس آگاهی پایتخت، ارجاع شد، اظهار داشت: با ارجاع پرونده به این اداره، بررسی های تخصصی و فنی در این خصوص آغاز شد و ردی از این متهم به نام "احسان. ع" 34 ساله، در خیابان "نلسون ماندلا"، به دست آمد و پس از تعقیب و مراقبت های متعدد کارآگاهان اداره چهاردهم موفق شدند وی را در دستگیر کنند.

دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیارد تومانی

وی عنوان داشت: متهم پس از دستگیری در تحقیقات انجام شده به کارآگاهان گفت که با تاسیس شرکت های مختلف صوری در نیازمندی های روزنامه ها و فضای مجازی، آگهی اعطای وام به شهروندان منتشر کرده و زمانی که متقاضیان برای وام مراجعه می کردند در قبال دریافت اسناد ملکی به آنها وام هایی با مبالغ بالا (۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان) با بازپرداخت یک ساله پرداخت می کرده و پس از آن با استفاده از اسناد متقاضیان وام، به بانک مراجعه و وام های چند میلیاردی می گرفته اما پس از مدتی اقساط وام دریافتی را نداده و با منحل کردن شرکت صوری اش، متواری می شده و پس از مدتی از سوی بانک نامه ای مبنی بر عدم پرداخت اقساط و به حراج گذاشتن ملک مذکور که متعلق به مالباختگان بوده است، برای مالک که از این متهم وام دریافت کرده بود، ارسال می شد.

سردار لطفی، در ادامه با اعلام این که این متهم هر بار پس از انحلال شرکت خود، شرکتی دیگر تاسیس کرده و با استخدام منشی های جدید اقدام به کلاهبرداری مجدد می کرد، تصریح کرد: با شناسایی حساب های مختلف بانکی متعلق به متهم و بررسی تراکنش مالی این حساب ها ، برآورد اولیه در خصوص ارزش مالی این پرونده بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده که با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان ، مبدأ اولیه ی بیش از ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ ( ۱۰۰ میلیارد تومان ) شناسایی و تحقیقات جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان در دستور کار قرا گرفته است.

سردار علیرضا لطفی ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان ضمن اشاره به فعالیت متهم در پوشش شرکت کاغذی و صوری با عناوین مختلف عنوان داشت: متهم از شرکت کاغذی با عناوین مختلف جهت کلاهبرداری های خود استفاده می کرد اما یکی از شرکت هایی که متهم تحت عنوان آن اقدام به دهها فقره کلاهبرداری کرده و تحقیقات جهت شناسایی مالباختگان آن کرده شرکتی تحت عنوان جامعه هدف دار بوده است؛ لذا از کلیه شهروندان مختلف که بدین شیوه و شگرد و تحت عنوان شرکت جامعه هدف دار مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیی شکایات خود به نشانی اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به نشانی اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب دزدهای عتيقه ای کمت نیاد بی پدر، اگر گرسنه هم بودی باندازه روزی خودت دزدی کن، که اونم درست نیست ولی چه خبره الهی همیشه گرسنه باشی. این حیونی رو زندان ابد کنید یا اعدامش کنید هر چه از اینها روی زمین کمتر باشه مردم آسوده تر زندگی میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا بلا بخدا آدم نمیدونه چی بگه!!! یعنی این کشور هیچ حساب کتابی نداره!!! از طرفی بالای هفتاد پنج شش میلیون نفر در فقر هستند و این دو سه درصد از طریق های مختلف کلاهبرداری چند صد میلیونی انجام میدهند، آخه اونوقت اسم این کار چیه؟؟؟؟ آیا کی و کجا باید یک جوابی بدهند، فکر کنم هرروز چند ده کلاهبردار می تازند، و کسی را یارای جلوگیری نیست، یعنی اینها از کرات دیگر می آیند!!! والا هیچ عقل سالمی نمی پذیرد، آیا ریشه این همه فساد در چیست و کجاست؟؟؟

    • بدون نام

      نوش جونش از آقازاده ها وامثال وزرا که میخورن استعفا میدن خوبه

    • بدون نام

      به این میگن کشور هر دم بیل !غیر ممکنه که بانکیها اینطوری وام بدن مگر اینکه .....

    • بدون نام

      همین الان هم توی روزنامه و...پر از تبلیغ های این جور شرکت هاست ونمیدونم چرا اجازه میدن فعالیت کنند

    • بدون نام

      مگه وام باحضورصاحب سندنبایدپرداخت بشه رییس بانکهاچه بخوربخورمیکردن نفرین به این تشکیلات فاسدوخراب

    • بدون نام

      ببینم اگه ما هم سند ببریم بانک به ما هم وام میدن
      معلوم که نه! باید از خودشون باشیم

    • جمعی ار مردم جنوب

      من محتاج چند ملیونشم کاش بهم قرض می دادن آنوقت او میلیاردی دزدی کرده خدا روزی حلال میخواهم پس چرا نمیدی

    • بدون نام

      اینا آفتابه دزدند شتر دزدها آزادانه میگردند

    • حسین

      این آقا چطور سند فرد دیگر را بدون حضور مالک سند بعنوان وثیقه در گرو بانک میگذاشته؟ مگر اینکه بانکها با وی همکاری کرده باشند

    • بیژن

      قانون باید عوض شود وچهره افزاد مجرم نشان داده شود این چه قلنون مزخرفی است که بر آبروی نداشته مجرمین وخیانت کاران و جانیان تاکید می کند بءدار ابرویشان برود ودرس عبرتی برای دیکران باشد چند سال با حروف الفبا بازی می کنند آقا اسامی اینها را کامل منتشر کنید تا مردم خائنین رابشناسند آگر اینها آبرو داشتند چرا مجرم شدند

    • بدون نام

      میشه یک نفر توضیح بده چطور بانک با اسناد ملکی که به نام شخص دیگه ایی هست، به یک شخص دیگه وام کلان بانکی میده و سند را به عنوان ضمانت قبول میکنه؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      همین بلا را هم سر ما آوردند یه عده بی شرف دیگه فریب این تبلیغات روزنامه ها را نخورید همشون دروغگو و کلاهبردار هستند ما برای مبلغ کمی از یکی از این دفاتر وام گرفتیم و سندمون را وکالت گرفتند و آقایی بنام کلایی وزنش وقوامی وسپهر سجادی که اینها هم تمامی سندهای ما بوبختهارا به اسم سپهر سجادی زدند وروی هر سند از دومیلیارد تا بیست میلیارد تومان وام گرفتند با تلاش وکیلهامون که بسیار زحمت کشیدند وآگاهی تهران اینها را گرفتند ودر زندان هستند چهار ساله که همگی ماها در فشار عصبی دلهره واضطراب و بسر مبریم نه روز داریم ونه شب انشاالله با یاری خدای مهربان و قاضی های پرونده ودفاع وکیلامون به حقمون برسیم انشاالله مراقب این کلاه بردارها باشید

    • بدون نام

      سال دیگه انتخابات مجلس شورای اسلامی است میتواند کاندید مناسبی برای مجلس باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج