جاباما
۸۱۶۴۸۹
۶۱ نظر
۵۰۰۶
۶۱ نظر
۵۰۰۶
پ

وزارت خارجه: صبر ایران هم حدی دارد

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به ناتوانی های جدی اروپا در اجرای SPV، مسئولیت عدم اجرای این ساز و کار مالی را به عهده اروپا دانست و گفت که صبر ایران هم حدی دارد.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت وگویی ضمن انتقاد از تأخیر اتحادیه اروپا در اجرای ساز و کار مالی موسوم به SPV پس از خروج آمریکا از برجام، تصریح کرد: اتحادیه اروپا در ایجاد ساز و کار مالی با حسن نظر ورود کرد و اراده سیاسی مثبتی نیز از خود نشان داد، اما در طول زمان و طی مذاکرات ماه های گذشته این احساس کم کم جدی تر می شود که کشورهای اروپایی با یک سری ناتوانی های جدی در اجرای SPV مواجهند.

وی سیطره دلار و همچنین در هم تنیدگی اقتصاد اروپا و آمریکا را از دلایل اصلی تأخیر در اجرای SPV خواند و افزود: اتحادیه اروپا و حتی سه کشور اروپایی طرف ایران در برجام نیز در اسارت و گروگان اقتصاد آمریکا هستند، لذا لازم است که در جهت استقلال خود و برای ادامه حیات مستقلانه تصمیم بگیرند.

*کشورهای اروپایی باید در این برهه و مقطع زمانی تصمیم بگیرند

قاسمی ادامه داد: کشورهای اروپایی باید بهای استقلال اقتصاد خود از آمریکا را بپردازند، چرا که انجام این کار مهم حتماً نمی تواند بدون هزینه باشد به خصوص در اجرای کار مهم و تاریخی چون SPV که می تواند نقطه عطف مهمی برای همبستگی اروپا در صحنه جهانی باشد، لذا کشورهای اروپایی باید در این برهه و مقطع زمانی تصمیم بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعاً مسئولیت عدم اجرای ساز و کار مالی موسوم به SPV را به عهده اروپا می داند و آنها باید به عنوان مقصر اصلی به عواقب این تصمیم فکر کنند، چرا که ایران تاکنون به تمامی تعهدات برجامی خود عمل کرده ولی نهایتاً صبر ایران حتماً حد و اندازه ای دارد، لذا زمان اتخاذ تصمیم راهبردی اتحادیه اروپا برای انتخاب مسیر خود نزدیک است.

*متأسفانه در اجرایی شدن SPV با تأخیر مواجه هستیم

قاسمی در واکنش به سخنان یکی از تحلیلگران سیاست خارجی کشورمان مبنی بر عدم اقدام عملی ایران در مواجهه با اجرایی نشدن SPV تصریح کرد: برخی مسائل، موضوعات داخلی و خواست کشور است که روند خود را در کانون های قانونگذاری داخلی طی می کند.

وی افزود: برای مثال امروز در محافل مختلف درباره لایحه موسوم به CFT بحث می شود تا چیزی که در نهایت به نفع کشور و نظام اقتصادی ایران باشد اجرا شود، این موضوع بحث کاملاً روشن و شفافی است که نیازی به توضیح ندارد و هر آنچه که در دستگاه های قانونگذاری تصمیم گیری شود، اجرایی خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برقراری ارتباط بین تصویب لوایحی چون CFT را با موضوع SPV مطلوب نمی بینیم، چرا که موضوع SPV به عنوان تعهدی که ۱+۴ پس از خروج آمریکا از برجام به ایران داد، کاملاً روشن است.

قاسمی افزود: ۱+۴ با توجه به اجرای کامل تعهدات جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام متعهد شد که به منظور برخورداری ایران از منافع برجام پس از خروج آمریکا از این توافق زمینه های لازم را فراهم کند که در همین راستا از اردیبهشت امسال مذاکرات ما آغاز شد.

وی گفت: متأسفانه در اجرایی شدن SPV با تأخیر مواجه هستیم و این به دلیل پیچیدگی موضوع و همچنین کاری دشوار و نوین بین ایران و مجموعه ای از کشورهای اتحادیه اروپا با دیدگاه های مختلف است که منجر به کندی این روند شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کارشکنی های شدید آمریکا را از دلایل مهم تأخیر در اجرای این ساز و کار مالی خواند و افزود: تهدیدهای مکرر بنگاه های اقتصادی و تجاری اروپایی توسط آمریکا عاملی بود که نهایتاً منجر به تأخیر در به نتیجه رسیدن SPV شد.

*مایک پامپئو بیش از حد صحبت می کند

قاسمی همچنین در خصوص اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا که اعمال تحریم ها علیه ایران را به نفع مردم دانسته بود، گفت: مایک پامپئو بیش از حد صحبت می کند و متأسفانه علیرغم توصیه ها از مشاوران ورزیده تری نیز بهره نمی گیرد تا دید بهتری به مردم ایران و شرایط منطقه به او ارائه دهند.

وی سخنان وزیر امور خارجه آمریکا را بدون منطق و آگاهی کامل از تحولات بین المللی دانست و افزود: مایک پامپئو در خصوص پرتاب ماهواره های ایرانی که موضوع صلح آمیز و کاملاً پایه گذاری شده بر بنیان های علمی و فنی است، اظهاراتی داشته که این اقدامات را به موضوع موشکی پیوند داده است در حالی که هیچ قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران را از چنین اقداماتی منع نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل توسعه و پیشرفت دانش و بنیان های علمی کشور را با همت اندیشمندان و جوانان دانشمند کشور دنبال می کند.

سیاست های موشکی ما کاملاً دفاعی و بازدارنده است

قاسمی در خصوص فعالیت های دفاعی و موشکی کشورمان نیز افزود: سیاست های موشکی ما کاملاً دفاعی و بازدارنده است، مغایرتی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد و علیه هیچ کشور دیگری هم نیست.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا باید با مراجعه به متخصصان از آنها بخواهد که مجدداً قطعنامه ۲۲۳۱ را برایش تفسیر کنند تا با دقت و آگاهی کامل صحبت کند، این برای شخص پامپئو به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا زیبنده نیست که سخنانش پایه و اساس درستی نداشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا مردم ایران را تحریم می کند و آنها را تحت فشار قرار می دهد، صدور دارو، تجهیزات پزشکی و اقلامی که به جان انسان ها بستگی دارد و حتی قطعات هواپیما و سیستم نگهداری ناوگان هوایی و کالاهای این چنینی را نیز ممنوع می کند.

قاسمی افزود: اعمال تحریم های آمریکا علیه ملت ایران با منطق بهبود اوضاع زندگی مردم، ایران آزاری و کاملاً غلط است لذا پامپئو باید دقت کند که در چه فضایی سخن می گوید؛ مگر می شود مردم ایران را تحریم کنید و به تعبیر خود فشار بیشتری را بر آنها بیاورید برای این که رفاه بیشتری داشته باشند؟!

وی گفت: مقامات آمریکا به علت عدم توجه و درایت و آگاهی و همچنین سیاست های خصمانه نسبت به ایران به طور دائم دچار تناقض گویی در گفتار می شوند که نهایتاً مورد تمسخر جامعه جهانی قرار خواهند گرفت.

*بازنده نهایی آمریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: ملت ایران، ملتی نیست که با این نوع فشارها کمر خم کند و در برابر قلدری و زیاده خواهی دولت آمریکا سر فرود آورد، مقامات آمریکایی تاریخ و تجربه تحریم های گذشته را مرور کنند که تا حدی به خودشان آیند.

قاسمی با بیان اینکه بازنده نهایی آمریکا است، تصریح کرد: روند تحولات و همچنین آگاهی و شعور جامعه جهانی نشان می دهد که زمان به نفع آمریکا نخواهد بود و این سیاست های نابخردانه چیزی جز رسوایی برای کشوری که مورد خصومت جامعه بین الملل است نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جان من راست میگی پینو کیو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جااااان مادرهاتون بس کنین....بابا پیغمبر اسلام هم گفته برای نجات جانتان هم شده مشکلی نیست با دشمن کافرتون بیعت کنید...این تعصب بیجاتون داره هر شب باعث شرمندگی پدر خانواده جلوی زن و بچه اش میشه....جمع کنید بساط تون رو...قبلش فکر این روز ها رو کردین که مردم به چه وضعی می افتن...

      • بدون نام

        7:51 واقعا فکر میکنیم اینا الان مسلمانن ؟؟؟ اینا از کافر هم بدترن در قبال اینها والا به کافرها توهین میشه

      • hassan.h

        بدون نام 7:51 و 11:24
        قبلا در جریان برجام گزینه نرمش و تنش زدائی و مصالحه به آزمون گذاشته شد
        بر خلاف تصور شما آنها فقط در قبال تسلیم ایران حاضرند دست از لجاجت بردارند
        تسلیم فقط تحقیر بدنبال دارد آنها حتی بعید است به تسلیم ایران بسنده کنند پس فعلا فقط گزینه مقاومت وجود دارد
        در عین حال انتخابات مجلس 98 نشان خواهد نظر اکثریت چیست

      • بدون نام

        یکی اینو بگیره الان خون به پا میکنه

    • بدون نام

      زرت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط ... میزنن راست میگی یه موشک بفرست اسرائیل

      • بدون نام

        جرات دارید از برجام خارج بشید خخخخخخخخخ

      • بدون نام

        ایول

      • بدون نام

        بشمار

      • hassan.h

        بدون نام 8:09
        چرا باید موشک بفرستند سمت اسرائیل مسلما با این حرامزاده بر اساس عقل باید رفتار کرد
        بدون نام 8:58
        ما خیلی جرات داریم ولی خیلی هم عقل داریم با عقل تصمیم می گیریم

    • ⓜⓞⓢⓐⓕⓔⓡ

      اگر از برجام خارج بشیم
      به ضرر خودمون هستش
      و این تهدیدهای ما مثل حباب روی ابه همش الکیه

      چکار میتونیم بکنیم واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟

      امریکا یک تنه ما رو تحریم کرد روزگارمون سیاه شد چه برسه به اینکه اروپاییها هم بخوان باهاش همراهی کنن ...

      چه شود... الفااااتحه

    • بدون نام

      تورو خدا جمع کنین این حرفارو،شما که دارین خودتونو مفت به روسیه میفروشین

    • بدون نام

      اقای قاسمی شما که آدم ساده ای نبودید. اروپا نمیاد آمریکا را تحت هر شرایطی بخاطر ایران کنار بگذاره.

    • حرف حساب

      اخه اروپا با امریکا سالانه هزار و صد میلیارد دلار مراوده اقتصادی داره با ایران شانزده میلیارد دلار چطور پشت میکنه به آمریکا؟؟؟؟؟رهبر انقلاب اردیبهشت گفتند به اروپا هم دل نبندید چرا گوش نمیکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با قسمت اول موافقم

    • بدون نام

      ما باید با اروپا هم همان کنیم که با آمریکا کردیم تا حساب کار دستشان بیاید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره چهار تا هم مرگ بر اروپا اضاف کنیم به شعارها

      • بدون نام

        حساب کار دست ما مردم اومده متوهم جان

      • بدون نام

        پروژه ش رو بدن دست تو

      • بدون نام

        قضیه ملانصرالدینه که رفت دهی گفت اگه به من پول ندین با شما همان میکنم که با ده قبلی کردم. مردم ترسیدند که نکنه ده قبلی رو نابود کرده باشه، و بهش پول دادند. بعد پرسیدند با قبلیه چیکار کردی؟ گفت هیچی، اونا پول ندادن، منم گذاشتم اومدم ده شما.

    • عباس

      اگه صبرتون حد داشت تا الان تموم شده بود

    • سیمرغ

      صبر ما مردم از کارهای شما به سر اومده گرانی و بی کاری ما را به ستوه آورده.

    • احمد

      چه دل خوشی دارید که فکر میکنید اروپا برای شما spv راه اندازی میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثلا چیکار میکنید از این حرف ها زیاد میزنید کو عمل

    • آدولف هیتلر

      مثلا میخای چیکار کنی قدرتت و نشون میدی اونوقت کی کمکت میکنه میخام بگم که ما کسانی که تیغ مون میزنند باهاشون نیستیم در جریان باش. آقایون دولتی

    • بدون نام

      خشم اژدها!

    • سرباز ۴۰۲سومار

      از تاریخی که آمریکا یی ها از برجام خارج شده و تحریم های ظالمانه بانکی و غیره را مجددا برگردانده است مسئولین دولت تدبیر و امید فقط حرف زده و هیچگونه عملی رو انجام نداده اند فقط وفقط حرف زده اند و بس .آقایان زمانی که داوطلبانه آمدند رآکتور آب سنگین اراک رو پر بتن کردند و هزاران سانتریفوژ جمع آوری کردند و هزاران میلیارد دلار و تومان خسارت به کشور مان زدند آلان چرا جوابگو نیستند چرا همان روز های اول تصویب برجام چرا به نصایح رهبر معظم انقلاب گوش ندادند که آلان از آنجا رانده و درمانده شده اند و اگر همانوقت دستشان میرسید برجام موشکی و نظامی رو هم امضا کرده بودند و کلاهی گشادتر از برجام هسته ای سر ملت ایران گذاشته بودند آلان در برابر ملت ایران چه جوابی دارند بدهند بهترین راه واسه این همه سهل انگاری در برابر اجانب و در حق مردم ایران این است فوری از برجام خارج شده و کار خودمان را انجام دهیم چون اروپا در برابر امریکا هیچ گونه اراده ای از خود ندارد فقط وفقط داره وقت کشی میکند با تکیه بر توان هسته ای داخلی واتکا به نیروهای جوان کشورمان خیلی زود خواهیم توانست کلیه خسارت های سرسام آور به کشور مان را جبران نموده و خیلی خوب پیش برویم و آمریکا و متحدانشان هیچگونه غلطی نمیتوانند بکنند ۰

    • بدون نام

      بیشین سرجات شکر زیاد نخور هیچ جراتی ندارید فقط زورتان به مردم ضعیف خودتان رسیده

    • آرش

      ترامپ اگه صد خصلت بد داره یه خلق و خوی جالب داره اونم اینه که اگه حرفی میزنه یاتهدیدی میکنه واقعا بهش عمل میکنه...برخلاف دولتمردان عزیزمون...برجام رو ترامپ قول داد پاره کنه و کرد.ولی دولتمردانمون قول دادن تو مجلس آتیشش بزنن نزدن الانم شش ماه گذشت...قول دادن اگه نفتمونو نتونیم بفروشیم تنگه هرمز رو ببندیم تا کسی نتونه مثل مابفروشه ولی آمریکا قیمت نفت نابود کرد و کسی چیزی نگفتیم الان همه میفروشن ما هم میفروشیم ولی پولمونو نمیتونیم بگیریم ...و مثالای دیگه

    • نازی

      صبر شده صبر ایوب خخخخخ

    • کاردوک

      طبل تو خالی
      دیگه همه دنیا میشناسنتون

    • بدون نام

      خسته نباشید واقعا

    • بدون نام

      یه کلاهی سرمون رفت که نگو

    • محمد

      مثلا چی میخواین بکنین

    • بدون نام

      حرفتون برای غربی ها هم اعتبار نداره.آخه چندبار اولتیماتوم میدین؟!بروبابا.

    • AAAAAAAAAA

      قاسم جان هر روز شعار شما تعقید میکند اروپا تا ۲۰ سال دیگر برای شما کاری نمیکند ،
      یعنی هنوز شما حالتان نشده پس پنیر کمتر مصرف کنید

    • مهدی

      چرا تهدید میکنید,اگه وجودش رو دارید از برجام خارج شید.

    • خزایی

      برادر من اینها به هیچکدام از وعده های خودشون عمل نمیکنن ساده نباشید
      والا ما مردم ساده فهمیدیم شما سیاسیون نفهمیدید؟!؟!

    • بدون نام

      باید انقدر بمب اتم بسازیم که اگه جنگ شد دیگه کره زمین قابل سکونت نباشه
      ما ایرانی ها که داریم از گرسنگی میمیریم البته به جز قشر مرفه
      دنیایی که سر من توش نمیجوشه میخوام سر سگ تو نجوشه

    • غلامرضا خوشی

      همچنین صبر مردم ازایح وضعیت .جنگی حمله ای های هویی راه بیندازید بابا ازبس راکد موندیم گندیدیم.حالا هرچه باداباد حداقل ملت سرگرم میشوند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میشینیم دست می‌زنیم تشویق میکنیم مسولین و بچه هاشون خونواده هاشون داداما عروسا پسر خاله کلاه قرمزی هاشون بجنگند

    • بدون نام

      کار ی کردید که نه پای پیش دارید نه پای پس.باید بسوزید و بسازید .ای بیچاره ها.ملتی را هم بیچاره کردید با این کارانون.بر جام بی سرانجام.

    • بدون نام

      دروغ نگو ما صبرمون زیاده هر کشوری اومده نقط چین کرده .......ما هم البته سما مسئولین هم صداتون در نمیاد حالا برای ما داری قصه میگی پیش فاضی و ملق بازی ما که دیگه شما مقامات ترسو رو میشناسیم فقط نون خودتون بریده نشه مردم رو بیخیال. بزدلهای ترسو همتون مثل هم هستین.

    • بدون نام

      اخه همش تهدید میکنی صبر ما حدی داره یکماه پیس هم همینو گفتین. مثلا میخوای چکار کنی ..کاری از دستتون برنمیاد اینو اروپا هم میدونه وتاخیر هم عمدیه چون میدونه تو ایران مرد عمل وجود نداره

    • H.E

      ....چیکار میتونید بکنید با اون موهای قشنگت.

    • بدون نام

      هشت ماهم همش تهدید میکنین چنین وچنان میکنیم .اروپا به صراحت گفته در کنار پایبندی برجام نگران برنامه موشکی ایران است وباید مذاکرات شروع بشه .تهدید الکی هم نکن چون کاری نکرده ندارین .

    • بدون نام

      خخخخخخخخدر نهایت سازوکار مالی اروپا نیازهای انسان دوستانه شامل میشه بدون پول نفت وگاز پس تهدید الکی نکن .فک کنم موگرینی به عنوان سلطان ناسازگاری اعدام بشه بقیه حساب دستشون بیاد

    • بدون نام

      خخخخخخخخ خانم موگرینی به عنوان سلطان اس پی وی اعدام کنین بقیه اروپا همکاری میکنه

    • بدون نام

      همین الان سفیر ایران در البانی اخراج شده دیلمات ایرانی در سویدودانمارک بازداشته به علت عملیات تروریستی در اروپا با چه رویی تقاضای همکاری داری.تازه ادنا درخواست تحریم ایران کردن..کشورهای حوزه اسکاندیناوی

    • ناشناس

      ایران زیر بار زور نمی رود مگر آن زور پر زور باشد .

    • بدون نام

      مثلا چکار می کنید؟ غنی سازی را راه می اندازید؟ که چی بشه؟ در اینصورت که کل دنیا بر علیه ایران می شوند همین حالا هم دوستانتان با ایران همکاری درست ندارند فقط دنبال دوشیدن کشور هستند.

    • مردم خسته از بی ادبی و دروغگویی وزارت خارجه

      صبر مردم ایران هم در رابطه با وزیر و همه کارکنان وزارت خارجه حدی دارد .

    • ب

      من به عنوان یکی از مردم ایران به شما میگم دیگه نمیخواد صبر کنید برین جلو ببینم چه ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عمرا جرات داشته باشند میبینی

    • کامران

      بروید کنار از اول برجام وبیرون آمدن آمریکا از اون ومخالفت اروپا اینا همه سیاه کاری بودند!؟
      خواسته یاناخواسته این پروسه بایاری آمریکا واروپا وبی عقلی مسئولان دلسوز اجرا شد!؟
      باشیب ملایم ودرایت تدبیر وامید اجرا شده.

    • بدون نام

      حاجی بهرام مرغ شده کیلویی15000تومان ول کن عمویی.

    • بدون نام

      یکدستی خوردین خبرندارین.

    • بدون نام

      آقای قاسمی صبر هیچ شخصی مثل معلولین شدید مددجوی بهزیستی درمنزل نخواهد بود که با ماهیانه 100 وهشت تومن بجای رفاه وآ سایش فقط زجر ورنج می کشند

    • بدون نام

      مثلا صبرت تموم شد میخای چیکار کنی

    • بدون نام

      مثلا صبرت تموم شد میخای چیکار کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج